Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei drz:

Ik wil geen regenzone.. Dit klimaat vind ik best en wat mij betreft mag het nog wel wat warmer worden.😁

Wanneer het regent stop ik de putten van het riool wel dicht. :D:D

Dan heb je ook geen enkel probleem dat men 1 euro vraagt voor een peer?

 

8 uur geleden zei de mon:

In Frankrijk moet men met tankwagens de watertorens vullen.

Hier ook rantsoenering.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden zei astro iris:

Dan heb je ook geen enkel probleem dat men 1 euro vraagt voor een peer?

Dan eet ik geen peren meer. :)

 

Zonder gekheid, laat het klimaatgedoe los en stop met roepen in een woestijn.

Geef gewoon het goede voorbeeld aan mensen en enthousiasmeer de mensen om je heen.

Anderen jouw wil opleggen werkt echt averechts.

Ik durf te wedden dat je zelf nog niets hebt gedaan aan duurzame energie.

 

Persoonlijk ben ik van het gas af..dat wil zeggen, als mijn elektrische kookplaat een keertje arriveert.

Verwarming gaat via lucht/lucht warmtepompen, eventueel ondersteund door een houtkachel, maar afgelopen winter was ook die niet nodig.

Verder gaat alles via zonne-energie en zou ik eventueel bij aanschaf van accu's van het net af kunnen.

 

Wat heb jij gedaan?

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zondag werd veel regen afgegeven voor maandag en dinsdag voor heel Spanje. Aan de kust werd zelfs gewaarschuwd voor een cota fria, een zware regenval die ontstaat door koude lucht boven het warme zeewater.
Ik had voorzorgsmaatregelen genomen zodat de regen geen ongemak zou opleveren. Kussens van de stoelen en ligbedden, parasols naar binnen enz. Op grote afstand gisteren veel zeer zware onweersdreunen gehoord.
De donkere wolken zijn inmiddels weg en de zon schijn weer.
En wat heeft het opgeleverd aan neerslag? Slechts 1,5mm. Daarmee is de totale neerslag vanaf begin mei gekomen op 4,0mm. Was er nog iemand die zei dat het erg droog was in Nederland met 70mm deze maand?
Zie hier de weersvoorspelling op de Spaanse tv:

 

http://www.rtve.es/alacarta/videos/el-tiempo/lluvias-tormentas-peninsula-hoy-lunes-entrada-aire-frio/5371864/

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei drz:

Dan eet ik geen peren meer. :)

 

Zonder gekheid, laat het klimaatgedoe los en stop met roepen in een woestijn.

Geef gewoon het goede voorbeeld aan mensen en enthousiasmeer de mensen om je heen.

Anderen jouw wil opleggen werkt echt averechts.

Ik durf te wedden dat je zelf nog niets hebt gedaan aan duurzame energie.

 

Persoonlijk ben ik van het gas af..dat wil zeggen, als mijn elektrische kookplaat een keertje arriveert.

Verwarming gaat via lucht/lucht warmtepompen, eventueel ondersteund door een houtkachel, maar afgelopen winter was ook die niet nodig.

Verder gaat alles via zonne-energie en zou ik eventueel bij aanschaf van accu's van het net af kunnen.

 

Wat heb jij gedaan?

 

Ik verwarm en kook op elektriciteit, ik rij nog slechts sporadisch met de auto, neem meestal het openbaar vervoer, eet twee keer per week geen vlees maar vis . Doe mijn inkopen bij de plaatselijke handelaars, koop niet op het internet (minder auto's op de weg), recupereer regenwater 21.000 liter eigen water. wasmachine wordt gebruikt tijdens daluren, ik gebruik overal led, die alleen branden als nodig, Ik koop zoveel mogelijk producten niet verpakt, mijn tuin is een oase van groen en bomen met tientallen soorten vogels, konijntjes, egels en zelfs een eekhoorn. Ik kan gerust nog verder gaan. ik ken dat soort types met zonnepanelen en warmtepompen, maar in de tuin ligt een zwembad en een jacuzzi en tuinverlichting op led die geheel de nacht blijft branden en er staan drie auto's op de oprit.. is dat iets doen voor milieu en klimaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Afgelopen zondag werd veel regen afgegeven voor maandag en dinsdag voor heel Spanje. Aan de kust werd zelfs gewaarschuwd voor een cota fria, een zware regenval die ontstaat door koude lucht boven het warme zeewater.
Ik had voorzorgsmaatregelen genomen zodat de regen geen ongemak zou opleveren. Kussens van de stoelen en ligbedden, parasols naar binnen enz. Op grote afstand gisteren veel zeer zware onweersdreunen gehoord.
De donkere wolken zijn inmiddels weg en de zon schijn weer.
En wat heeft het opgeleverd aan neerslag? Slechts 1,5mm. Daarmee is de totale neerslag vanaf begin mei gekomen op 4,0mm. Was er nog iemand die zei dat het erg droog was in Nederland met 70mm deze maand?
Zie hier de weersvoorspelling op de Spaanse tv:

 

http://www.rtve.es/alacarta/videos/el-tiempo/lluvias-tormentas-peninsula-hoy-lunes-entrada-aire-frio/5371864/

 

Hoeveel  natuurlijke- en stuwmeren in Spanje waar water gerecupereerd wordt Sprietje? in Vlaanderen 0.0.tenzij enkele vijvertjes iets groter dan een zwembad. Hoeveel water wordt gerecupereerd uit de bergen? België heeft geen bergen. Hoeveel inwoners per vierkante km in Spanje? 96 per vierkante km, in België 380 per vierkante km en al die mensen hebben nood aan water.  Wat stelt de landbouw nog voor in het droge Spanje? 50% van Spanje is dor en opgedroogd, alleen in de Noordelijke provincies kan nog relatief aan landbouw worden gedaan. Al die zaken samen zorgen dat wij niet genoeg water hebben en jullie wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei astro iris:

Hoeveel  natuurlijke- en stuwmeren in Spanje waar water gerecupereerd wordt Sprietje? in Vlaanderen 0.0.tenzij enkele vijvertjes iets groter dan een zwembad. Hoeveel water wordt gerecupereerd uit de bergen? België heeft geen bergen. Hoeveel inwoners per vierkante km in Spanje? 96 per vierkante km, in België 380 per vierkante km en al die mensen hebben nood aan water.  Wat stelt de landbouw nog voor in het droge Spanje? 50% van Spanje is dor en opgedroogd, alleen in de Noordelijke provincies kan nog relatief aan landbouw worden gedaan. Al die zaken samen zorgen dat wij niet genoeg water hebben en jullie wel.

 

In de de droge gebieden van Spanje waar enorm veel groente geteeld wordt, staan de stuwmeren nagenoeg leeg. Tja, als er geen regen valt kan het water ook niet in de stuwmeren lopen.

Boeren pompen het water op uit de grond. Elke boer heeft meerdere super grote waterbekkens om zijn land te bevloeien. Zo'n waterbekken wordt gemaakt door een stuk grond van 100x100 meter uit te graven en van deze grond dijken te maken. Dit wordt bekleedt met folie. Die waterbekkens zijn wel 6 meter diep en daar kan dus 60.000 m3 water in, zie de bijlage. Dat bekostigen de boeren allemaal zelf om er maar zeker van te zijn dat de groenten niet verdorren. Maar er is gewoon niet genoeg water in Zuid-Spanje. Daarom zijn er op vele plaatsen hele grote fabrieken waar ze van zeewater zoet water maken. Dit wordt bij gemengd aan het natuurlijke water.

Als Nederlandse boeren klagen dat het te droog is, laat ze dan net als in Spanje ook waterbekkens aan leggen maar dat vinden ze te duur. Ja die Spaanse boeren moeten die extra kosten toch ook ophoesten.

 

waterbekken bij boer in Spanje.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei astro iris:

Ik verwarm en kook op elektriciteit, ik rij nog slechts sporadisch met de auto, neem meestal het openbaar vervoer, eet twee keer per week geen vlees maar vis . Doe mijn inkopen bij de plaatselijke handelaars, koop niet op het internet (minder auto's op de weg), recupereer regenwater 21.000 liter eigen water. wasmachine wordt gebruikt tijdens daluren, ik gebruik overal led, die alleen branden als nodig, Ik koop zoveel mogelijk producten niet verpakt, mijn tuin is een oase van groen en bomen met tientallen soorten vogels, konijntjes, egels en zelfs een eekhoorn. Ik kan gerust nog verder gaan. ik ken dat soort types met zonnepanelen en warmtepompen, maar in de tuin ligt een zwembad en een jacuzzi en tuinverlichting op led die geheel de nacht blijft branden en er staan drie auto's op de oprit.. is dat iets doen voor milieu en klimaat?

Chapeau! Complimenten, je bent op de goede weg.

Voor wat betreft verwarming ben je al goed bezig, nu alleen nog een PV systeem om het geheel af te maken want je vervuilt nog steeds.

Aangezien idiote hippies liever vervuilende kolen en gascentrales willen hebben in plaats van schoon en duurzaam kernenergie van moderne centrales, is elke gebruiker vrij vervuilend bezig.

..al die op basis van soja en andere kunstmatig gecreëerde producten met als hoofdingrediënt foute e-nummers, die overigens zeer vervuilend zijn en slecht voor de gezondheid, brengen het verstand van dit soort mensen richting de IQ-logische afgrond. (woordgrapje)

Maar schreeuwen kunnen zij en daar zijn verstandige mensen gevoelig voor omdat deze gewoon hun leven willen leiden zonder geweld....enfin..

 

Voor wat betreft het kopen via internet weet ik niet of het verstandig is om zelf naar winkels te rijden. (tenzij lopend / fiets/ OV)

Bewuste aankoop via internet lijkt mij net zo verstandig als zelf naar een winkel lopen, al kunnen we hier nog een leuke discussie over voeren in een ander topic.

De wasmachine in daluren gebruiken is hooguit goed voor je portemonnee, maar het blijft net zoveel stroom als tijdens piekuren en net zo vervuilend, dus zonnepanelen!

Dan kun je ongestraft ook overdag wassen en de was buiten ophangen.

Voor de rest: goed bezig!!

 

..enne, wat tuinen betreft...ken je de oerwouden van Brazilië? Die heb ik hier in miniatuur formaat. :D

Niet omdat ik graag iets voor het milieu doe, maar omdat ik lui ben.. De vrouw mag dat oplossen en die is gek op bloemen en planten.

Er is overigens niets mis met jacuzzi en zwembaden in de tuin, mits duurzaam onderhouden en voorzien van eigen energie.

 

Ondertussen, om ontopic te komen, is het buiten te warm om maar enigszins iets zinnigs te gaan doen. Ik zie 34 graden op de meter en ga de dag 'de dag' noemen.

(waarom is er geen apart topic voor duurzame energie en zo? Het loopt teveel door elkaar)

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

.......in plaats van schoon en duurzaam kernenergie van moderne centrales, is elke gebruiker vrij vervuilend bezig.

 

En al die plekken waar we de komende paar honderd jaar niet mogen komen........zijn die ook zo lekker schoon?

Je weet wel, de plekken waar al dat heerlijk 'schone' afval opgeslagen ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...