Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Enkele Buien voor morgen, vandaag 2 uur regen gehad, het is al iets.

 

Verwachtingen voor donderdag

Donderdag wordt het snel bewolkt tot zwaarbewolkt met in de meeste streken kans op buien tot de late namiddag maar ook enkele opklaringen. In het zuidwesten van het land blijft het mogelijk iets droger. Maxima van 13 graden in de Hoge Venen tot 17 graden in de Kempen en het uiterste zuidoosten. De wind waait meestal matig uit west ruimend naar noordwest. Aan zee is de wind eerst vrij krachtig, in de loop van de dag afnemend naar matig.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei astro iris:

En de regen kwam er....zeg en schrijf het....drie gehele litertjes.  Mja wie het kleine niet eert is het grote niet weerd, (voor onze Hollandse vrienden, weerd is waard) we blijven leven op hoop.

Hier 3mm regen gehad vandaag. Op de hele tuin en de directe omgeving.

Ik vermoed dat dat hetzelfde is als bij jou.

 

Lastig, die liters. Heb je een opvangbak van een vierkante meter, decimeter of, of..? En moet je dan omrekenen naar volume of zie je dat in je meter vraag ik me dan af.

Ik moet zelf als ik liters zie staan het altijd gaan omrekenen oftewel spreiden over de grond om het me voor te stellen en intussen hopen dat de ander het over evenveel grond heeft.

Die zoveel mm zie ik in een flits.

Zal wel mijn manier van waarnemen zijn en dus mijn probleem, bij 3 mm zie ik een hoogte, bij 3 liter zie ik wat in een gieter.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei minplus:

Hier 3mm regen gehad vandaag. Op de hele tuin en de directe omgeving.

Ik vermoed dat dat hetzelfde is als bij jou.

 

Lastig, die liters. Heb je een opvangbak van een vierkante meter, decimeter of, of..? En moet je dan omrekenen naar volume of zie je dat in je meter vraag ik me dan af.

Ik moet zelf als ik liters zie staan het altijd gaan omrekenen oftewel spreiden over de grond om het me voor te stellen en intussen hopen dat de ander het over evenveel grond heeft.

Die zoveel mm zie ik in een flits.

Zal wel mijn manier van waarnemen zijn en dus mijn probleem, bij 3 mm zie ik een hoogte, bij 3 liter zie ik wat in een gieter.🙂

Pluviometer heeft schaalverdeling van liters, staat hij op 3.5 dan viel er 3.5 liters. rechts is Engelse inhoudsverdeling, maar daar kijk ik nooit naar.

watermeter 1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

3 liter is gelijk aan 3 mm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik, maar waarom het dan liters noemen?

De regenmeter geeft het in mm weer en voor de Britten in (parts of) inches.

Natuurlijk kun je het 5 liters noemen als er staat dat er 5 mm is gevallen, maar waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Ik snap dat echt niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde meetlat heb jij.

Mogelijk ben je erin geluisd en heb je zo'n ding waar de nul niet aan de uiterste rand staat. Heb er ook een van gehad. Gebruik hem zelfs nog wel eens.

Maar vind je het echt zo moeilijk om je een laagje van 3mm overal om je heen op de grond voor te stellen en werkt 3 liter op een vierkante meter lekkerder?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2019 om 17:34 zei minplus:

Vreemde meetlat heb jij.

Mogelijk ben je erin geluisd en heb je zo'n ding waar de nul niet aan de uiterste rand staat. Heb er ook een van gehad. Gebruik hem zelfs nog wel eens.

Maar vind je het echt zo moeilijk om je een laagje van 3mm overal om je heen op de grond voor te stellen en werkt 3 liter op een vierkante meter lekkerder?

Is een standaard pluviometer zoals bijna iedereen er hier eentje heeft. Post eens een foto van jouw pluviometer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei astro iris:

Is een standaard pluviometer zoals bijna iedereen er hier eentje heeft. Post eens een foto van jouw pluviometer.

 

Is ook zo'n standaardgeval. Onderaan staat 1mm/m2 = 1L

 

Het verbaast me gewoon dat jij je een liter per m2 makkelijker kunt voorstellen dan een mm waterhoogte in de tuin.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...