Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Het is een bewoond gebied dus teer wegen enz. Woonwijken op een berg. Maar modderstromen krijg je toch wel als het water naar beneden stroomt en daar krijgen de huizen beneden dus erg veel last van want de straten zijn wel teer maar wat er naast ligt niet.

 

Dit is het uitzicht vanaf de weg boven op de berg richting zee, alles voor me kan met veel regen dus als modder naar beneden.

 

uitzicht1.thumb.jpg.ddcb70cf9de73642413055c33e971142.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze week zouden we op vakantie gaan naar het zuiden van spanje, maar ik geloof dat het uitstel goed uitkomt!

Over een weekje of drie maar eens de situatie bekijken. :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik dinsdag al melde, werd er voor donderdag en vrijdag extreem slecht weer voorspelt voor Spanje aan de oostkust. Op sommige plaatsen is 300mm regen gevallen in korte tijd. Door het heuvelachtige gebied loopt al het water meteen naar het laagste punt en worden alle auto's welke op een hellende weg staan meegesleurd. Dat was vanavond op 18uur en 19:30uur dan ook weer te zien op het nieuws van RTL4.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen hun auto toch op een plek parkeren waarvan je weet dat het een gigantische waterstroom gaat worden. Moet het nu persé pal voor de deur zijn?
Ik vraag me af of autoverzekeringen de schade nu vergoeden of zeggen dat je het al dagen van te voren wist dat dit ging gebeuren en niets uitkeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn auto bovenop de berg geparkeerd alles wat valt kan enkel maar naar beneden en daarbij staat de auto niet in de weg, dit heb ik woensdag al gedaan. In de dorpen hier om ons heen ligt alles onderwater en in de hoofdstad Alicante gaat het momenteel ook tekeer. En er is net gemeld dat de hele zooi weer terug komt dus nog meer wind en water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ook ik heb zo mijn maatregelen genomen.
De tuinsets 2 dagen geleden al naar binnen gehaald, alle ramen die standaard op de kiepstand staan dicht, 10cm water uit het zwembad laten lopen zodat er minder water over het terras loopt via de overloop. Bomen getuid om te voorkomen dat ze door de hevige windvlagen niet om kunnen waaien. Dit door ervaring uit het verleden waarbij dit wel gebeurd was. De auto onder een stevige boom gezet voor het geval het gaat hagelen met stenen zo groot als eieren hij minder kwetsbaar is, de elektrisch bediende poort open gezet zodat in geval van stroomuitval door bliksem ik toch weg kan. Had 2 dagen geleden al voldoende boodschappen in huis gehaald want als rambla's helemaal vol water staan, kun je ook vaak niet weg omdat wegen vaak zonder brug door de rambla lopen. Dat heb ik al 2 maal eerder meegemaakt bij gota fria's.
Opmerkelijk; ondanks de heftige buien en pikzwarte lucht geen enkel moment beelduitval op Canal Digitaal gehad dank zij mijn grote Triax 115 schotel.
Wel een prachtig gezicht al die bliksemflitsen boven zee.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotel hangt aan de muur met er naast de bomen van de buurman die er niets aan doet deze waaien met flinke wind gewoon voor mijn schotel en heb ik dus beelduitval. Al vriendelijk gevraagd of hij er wat aan wil doen maar dat wuift hij lachend weg. Heb de schotel al een keer 50 cm oplaten schuiven en verder kan hij ook niet dus het is wat het is. Zodra hij en zijn zoon een keer niet thuis zijn(komt zelden voor) knip ik alles wat in de weg zit weg.

 

Op dit moment is het akelig stil trouwens helemaal geen wind ook geen drup regen, ik ken dat van voorheen dus ben op alles voorbereid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...