Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En die 1,5 cm waterhoogte in je regenmeter staat voor 1 mm op de grond.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Noop. De streepjes staan op een halve cm en er staat gewoon bij streepje 5 een 5 en bij streepje 10 een 10.

Jij werkt zo te zien ook liever met liters. Kan ik me voorstellen.

 

Maar goed, ik heb blijkbaar een wat simpele geest en ben blij als ze bij een overstroming zeggen dat het water een meter hoog staat en niet dat er 1000 liter staat. Ook al moet ik toegeven dat 1000 liter me meteen wat zegt over waterhoogte en ik bij 1 liter moet nadenken en omrekenen. M'n geest is blijkbaar nog simpeler dan ik dacht.🙂

 

aangepast door minplus
thaalvauwtje

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei minplus:

 

Is ook zo'n standaardgeval. Onderaan staat 1mm/m2 = 1L

 

Het verbaast me gewoon dat jij je een liter per m2 makkelijker kunt voorstellen dan een mm waterhoogte in de tuin.

 

Mja een slimme Vlaming zeker, Hollanders denken soms dat die er niet zijn.😉 lol. serieus nu. ik denk in liters omdat ik steeds de berekening maak van de neerslag op mijn dak van woning. Zo weet ik als er 10 mm valt dit voor mij 165 vierkante meters x 10=  1650 liter die in mijn waterput is gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

😁😎

Schitterend!

Het is idd. maar net wat je referentiekader is. Jij rekent automatisch om naar liters in de waterput terwijl ik kijk naar wat er in de tuin valt.

 

Bij mij zijn die liters niet zo belangrijk want ik heb een bronpomp en weet dat ik moet sproeien als er in 3 weken een laagje van 1 mm in de tuin is gevallen. Als ik de meter vergeet zie ik het aan de slap hangende planten en dan ben ik dus wat te laat..☹️

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Komende nacht wordt de eerste nachtvorst verwacht.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In België?

 

In Nederland heeft men het over vorst aan de grond en nachtvorst.

Voor de komende nacht heeft men aangegeven dat er kans is op nachtvorst in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België spreekt men alleen van grondvorst. en net  RTL weer gezien , morgenochtend vorst aan de grond zei de weerman en kans op ruiten krabben., maar sprak niet van nachtvorst. Ps nachtvorst is temperaturen gemeten in thermometer hut.  Beelden gezien van Oostenrijk,? en volgende week wordt het daar terug 20°.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 minuten geleden zei Tripleboy:

Geen vorst te melden zie ik: https://knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen

 

Frissen nachten, later nog nazomerweer 😎

KNMI, dat is die klup die doorlopend gemeten waarden uit het verleden corrigeert.

 

Weerplaza doet een andere voorspelling.

https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/koude-nacht-op-komst!/5572/

De laatste keer dat er vorst aan de grond was, is pas 2 maanden gelden op 10 juli 2019.

Het was toen -0,7 graden op Twenthe.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ceesv:

KNMI, dat is die klup die doorlopend gemeten waarden uit het verleden corrigeert.

 

Weerplaza doet een andere voorspelling.

https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/koude-nacht-op-komst!/5572/

 

 

Klink niet erg geloofwaardig, ben benieuwd naar de metingen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Morgenochtend weten we het.

Veel zal afhangen van of het vannacht helder is of bewolkt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-9-2019 om 16:07 zei ceesv:

En die 1,5 cm waterhoogte in je regenmeter staat voor 1 mm op de grond.

 

 

Ik heb een taps lopende regenmeter. Het mooie daarvan is dat je die heel nauwkeurig kunt aflezen

De eerste streep van 1mm staat op 10mm van de bodem. Je kunt als er weinig regen gevallen is dus tot op 0,1mm nauwkeurig aflezen. Hij gaat tot maximaal 50mm. Bij dat niveau is elke millimeter regen in de meter ongeveer 1,4mm tussen de strepen.

Bij 50mm is het niet relevant meer of er nu 49mm of 50mm is gevallen. Bij heel weinig regen maakt een 1/2mm meer of minder wel heel veel uit.

Ik vind dit een ideale regenmeter. En ja, voor het geval er heel veel regen valt, heb ik ook nog een regenmeter waar je tot 220mm kunt aflezen. Dat heb je wel eens nodig met een cota fria als er 180-200mm in 2 uur valt.

 

 

pluviometer.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...