Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

LOL

Klimaat strijders vast in het ijs!

 

Something is very wrong with Arctic ice, instead of melting as ordered by UN/IPCC, it captured the ship with Climate Change Warriors.

 

Er is iets mis met Arctisch ijs, in plaats van te smelten zoals bevolen door UN / IPCC, veroverde het het schip met Climate Change Warriors.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zon zal toch wel blijven schijnen?

 

 

15 minuten geleden zei Tonskidutch:

.......de broeikas gassen zijn vanuit de ruimte allemaal te zien

de temperatuur van de aard oppervlakte ook

de temperatuur van de lucht idem

en die van het oceaan water ook

 

dat zijn geen manipuleerbare data

 

klimaat-blind zijn is het gevolg van de manipulatie door mensen die er grof geld aan verdienen met de grondstoffen uit te buiten voor vette winsten

en die mensen die blijven produceren wat we echt niet nodig hebben zoals 427 kilometer snelle Bugatti's of Hamburgers 24/7

 

 

Ja, alles is te zien vanuit de ruimte, maar pas de laatste 40 jaar. En 40 jaar is geen representatieve maatstaf voor miljarden jaren klimaat op aarde.

CO2 hysterie is juist manipulatie door mensen die er geld aan willen verdienen.

..en ja, ik ook omdat ik ook in de zonnepanelen business ben gestapt met warmtepompen en al die mooie apparaten.

Maar ik zal de laatste zijn die mensen bang maakt met die klimaat onzin.

Waar ik echter wel in geloof is de leefbaarheid in de steden zonder uitlaatgassen die op windstille dagen blijven hangen en ons de keel snoeren.

(gek genoeg horen we daar de laatste jaren verdacht weinig over)

 

Ik geloof in de technologie en vind deze ontwikkeling geweldig!

Zelf heb ik mijn huis al van het gas af en is alles elektrisch. (terugverdien tijd is trouwens 10.000 jaar, dus net op tijd voor de ijstijd.) 😎

 

Fastfood eten alleen mensen die niet om zichzelf geven of om hun lichaam en met een 427 Km/pu snelle Bugatti boodschappen halen of in de file staan schiet ook niet op.. Maar ook rijke mensen hebben het recht om hun geld ergens aan uit te geven, waar anderen weer een boterham uit halen.

 

@ceesv: 🤣

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei astro iris:

Inderdaad, mooi model.

 

Deze regenmeters wordt bij tuinders gebruikt als ze hun veld gaan beregenen.
Er zit een punt onderaan de regenmeter (daar is in de afbeelding een rubber dopje overheen gestoken) maar met die punt is hij makkelijk in de grond te drukken. Ze steken een aantal van die regenmeters verdeeld over het veld in de grond om zo te kunnen zien dat de gewenste hoeveelheid water goed verdeeld op het veld is gevallen. Tuinders zijn ook geïnteresseerd in kleine hoeveelheden die met deze meter heel goed zijn af te lezen.
Ik gebruik hem in Spanje om te meten hoeveel regen er gevallen is. Omdat dat meestal maar om kleine hoeveelheden gaat, is het voor mij ook belangrijk dat ik die goed kan aflezen want aan de hand van de juiste meting kan ik dan bepalen hoeveel dagen ik de bevloeiing van mijn planten en bomen uit kan schakelen en dat is belangrijk voor de portemonnee wat water kost in Spanje veel geld.

Ik heb er ook zo'n rubber dopje op zitten zodat ik hem in een stuk elektriciteitspijp van 1,6 meter kan steken zodat ik hem op ooghoogte kan aflezen. Die elektriciteitspijp heb ik over een stuk betonijzer gestoken die 1,5 meter boven de grond uit steekt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor donderdag en vrijdag worden enorme hoeveelheden regen voorspelt aan de Middellandse zeekust van Spanje. In de provincie Alicante maar liefst 331mm, in de provincie Valencia 273mm en in de provincie Murcia waar ik zit "maar 185mm". Het zou gaan om een gota fria wat betekend de koude druppel en kan een paar honderd millimeter in een paar uur doen vallen. Het ontstaat doorkoude lucht die boven water komt dat nog zo'n 27 graden warm is. Alle sluizen in de wolken staan dan open en er ontstaan dan enorme overstromingen in het bergachtige kustgebied. We zullen de komende dagen daar wel de beelden van te zien krijgen op de tv.

 

 

gota fria a.s. donderdag en vrijdag.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Voor donderdag en vrijdag worden enorme hoeveelheden regen voorspelt aan de Middellandse zeekust van Spanje. In de provincie Alicante maar liefst 331mm, in de provincie Valencia 273mm en in de provincie Murcia waar ik zit "maar 185mm". Het zou gaan om een gota fria wat betekend de koude druppel en kan een paar honderd millimeter in een paar uur doen vallen. Het ontstaat doorkoude lucht die boven water komt dat nog zo'n 27 graden warm is. Alle sluizen in de wolken staan dan open en er ontstaan dan enorme overstromingen in het bergachtige kustgebied. We zullen de komende dagen daar wel de beelden van te zien krijgen op de tv.

 

Gelukkig op mijn lokatie iets minder regen voorspelt maar wel genoeg om de boel onder te laten lopen.

 

Capture.JPG.2ff00851a280bc983376776e0789a8f2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou allemaal nog wel mee vallen beste Penthe als die vele millimeters goed verdeeld zijn over de gehele dag maar met een gota fria valt het meestal in een paar uur tijd. Bij twee vorige gota frias was mijn land één grote waterval. Laten we het beste er maar van hopen.
Zo ging het de vorige keer iets verder op. Een compleet zwembad vaarde door de straten:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi weer, vanmorgen beetje regen, ramen binnen en buiten schoongemaakt (kan het licht in de kamer overdag ook weer uit), morgen veel regen.

weer.PNG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei sabtriple:

VOOR HET MOOIE WEER HOEF JE NIET IN SPANJE TE ZITTEN.

 

------------------JOHAN=============================

 

Het was vandaag ook weer prachtig weer. Nagenoeg onbewolkt en vanmiddag 32 graden. Hoezo geen mooi weer?

Nachttemperaturen van rond de 20 graden. Moet je in Nederland zijn, ruiten krabben als je morgenochtend met de auto weg wilt in het oosten van het land.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Voor donderdag en vrijdag worden enorme hoeveelheden regen voorspelt aan de Middellandse zeekust van Spanje. In de provincie Alicante maar liefst 331mm, in de provincie Valencia 273mm en in de provincie Murcia waar ik zit "maar 185mm". Het zou gaan om een gota fria wat betekend de koude druppel en kan een paar honderd millimeter in een paar uur doen vallen. Het ontstaat doorkoude lucht die boven water komt dat nog zo'n 27 graden warm is. Alle sluizen in de wolken staan dan open en er ontstaan dan enorme overstromingen in het bergachtige kustgebied. We zullen de komende dagen daar wel de beelden van te zien krijgen op de tv.

 

 

gota fria a.s. donderdag en vrijdag.jpg

Sprietje, indien je er teveel hebt, mag je er gerust wat opsturen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Het zou allemaal nog wel mee vallen beste Penthe als die vele millimeters goed verdeeld zijn over de gehele dag maar met een gota fria valt het meestal in een paar uur tijd. Bij twee vorige gota frias was mijn land één grote waterval. Laten we het beste er maar van hopen.
Zo ging het de vorige keer iets verder op. Een compleet zwembad vaarde door de straten:

Beste Sprietje ik woon al bijna 20 jaar in Spanje en heb al velen Gota Fria´s meegemaakt, de ergste was in 2003. In de weers voorspelling staat de regen verdeeld over de hele dag en normaal kloppen de voorspellingen wel dus gaat ik er vanuit dat niet alles in een uur of 2 uur gaat vallen als dat wel zo is dat moet dat maar. Ik woon op de top van een berg dus het water gaat bij ons gelijk naar beneden en hebben wij hierboven niet zoveel last. Beneden zal het waarschijnlijk een enorme puinhoop worden we wachten het af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Penthe:

Beste Sprietje ik woon al bijna 20 jaar in Spanje en heb al velen Gota Fria´s meegemaakt, de ergste was in 2003. In de weers voorspelling staat de regen verdeeld over de hele dag en normaal kloppen de voorspellingen wel dus gaat ik er vanuit dat niet alles in een uur of 2 uur gaat vallen als dat wel zo is dat moet dat maar. Ik woon op de top van een berg dus het water gaat bij ons gelijk naar beneden en hebben wij hierboven niet zoveel last. Beneden zal het waarschijnlijk een enorme puinhoop worden we wachten het af.

Hopelijk geen kale berg, want dan krijg je modderstromen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...