Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei drz:

 

Over dat 'volk' heb ik zo mijn mening .

 

 

Deze uitspraak toont jammer genoeg hoe laatdunkend je denkt over "het volk" dat wel ongerust is over ons klimaat. Ik draag persoonlijk mijn steentje bij en spreek nooit laatdunkend over degene die daar geen zin in hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@astro iris Met dat "volk" bedoel ik de schreeuwers die paniek zaaien zonder een vinger uit te steken en verwachten dat de overheid het allemaal met een vingerknip oplost.

Want, hoeveel zin heeft het om ergens te gaan zitten schreeuwen met zijn allen? Krijgen we daar beter weer door?

Bovendien roepen ze tegen de verkeerde personen.

Het heeft geen zin om dieselauto's aan te pakken wanneer er 3000 km verderop genocide plaatsvindt en daarbij zware wapens gebruikt worden.

Het heeft geen zin om je gasfornuis de deur uit te doen wanneer elektriciteitcentrales nog op gas en kolen draaien.

 

Over de veranderingen van het weer maak ik mij persoonlijk minder druk over, maar wat wel zorgelijk is en waar je niemand over hoort roepen, is de hoeveelheid plastics en pvc in de natuur.

Deze is vele malen schadelijker voor mens en dier dan welke klimaat ramp ook..

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt een goed punt over mijn laatdunkendheid, ik kijk teveel naar Maarten van Rossem. :D

 

Ik ben overigens erg benieuwd wat @Eduard07 zelf heeft gedaan om een bijdrage te leveren aan een beter milieu..

 

..ondertussen genietend van het zonnetje bij een aangename temperatuur van rond de 20 graden.

Het zal de laatste aangename t-shirt-dag zijn voor dit jaar.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n waterput lijkt mij ook interessant. Die paar regentonnen om met droog weer de tuin te besproeien schiet ook niet echt op.

Bovendien zat er chronisch te weinig water in zodat het gazon geel werd en na de regenbuien meer planten dan gras terug kwam op het gazon.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was misschien wat voor op mijn tijd , want toen ik in 1979 (40 jaar geleden) deze 2 x 10.000 liter waterreservoirs liet plaatsen , verklaarden sommigen mij gek, want iedere zomer veel regen en nooit water tekort, wat zou ik doen met al dat water. Maar ik was 1976 een beetje indachtig. en eerlijk gezegd , had ik toen geweten dat nu zelfs 20.000 soms niet voldoende zou zijn , dan was het 30.000 geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

Over de veranderingen van het weer maak ik mij persoonlijk minder druk over, maar wat wel zorgelijk is en waar je niemand over hoort roepen, is de hoeveelheid plastics en pvc in de natuur.

 

Ik zie op het nieuws en in actualiteitenprogramma's mensen hun vrije tijd opofferen aan het opvissen van allerlei plastic rotzooi uit sloten en grachten. Wat verwacht je dan nog meer dat ze op eigen intiatief ondernemen?

 

Of je het nu leuk vindt of niet, doeltreffende maatregelen teneinde het gebruik van plastic te verminderen moeten toch echt van de overheden komen, en die falen op dit gebied al vele jaren. Al 25 jaar geleden werd er in Den Haag heel hard geroepen: "we gaan de verpakkingsindustrie aanpakken". Maar ondanks dat onze supermarkten en heel veel andere winkels vol liggen met de meest onzinnige verpakkingen, is er in die richting nooit ook maar iets ondernomen. In plaats daarvan krijgen we gewoon weer een extra vuilnisbak en een paar tientjes meer verontreingingsheffing opgelegd.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja plastic

Was afgelopen week in een supermarkt in de groente afdeling hebben ze die dunne plastic zakjes

weg genomen en vervangen door papieren zakken.

Toen naar de vlees afdeling ze hadden stoofvlees voor een leuke prijs wat bleek

het plastic bakje was nog eens in een groter plastic bakje verpakt dus dubbel.

Hebben we om die reden niet gekocht.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei astro iris:

Ik was misschien wat voor op mijn tijd , want toen ik in 1979 (40 jaar geleden) deze 2 x 10.000 liter waterreservoirs liet plaatsen , verklaarden sommigen mij gek, want iedere zomer veel regen en nooit water tekort, wat zou ik doen met al dat water. Maar ik was 1976 een beetje indachtig. en eerlijk gezegd , had ik toen geweten dat nu zelfs 20.000 soms niet voldoende zou zijn , dan was het 30.000 geworden.

Was duidelijk een goed idee.

Ik veronderstel dat je de dak-afvoer er op hebt aangesloten?

Hoeveel heeft het je gekost?

Niet dat het hier een optie is want ik heb geen dakgoten, maar de bronpomp met alles erop en eraan heeft me hier zo'n 750 euri gekost. Met natuurlijk wat stroom en slijtage als ik hem gebruik, maar altijd overvloedig water beschikbaar.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei drz:

Ik ben overigens erg benieuwd wat @Eduard07 zelf heeft gedaan om een bijdrage te leveren aan een beter milieu..

Altijd maar weer laatdunkend op de persoon spelen als je verder geen argumenten hebt. Ik behoor volgens jou vast ook tot "dat volk".

En je noemt jezelf drz? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mens kan blijkbaar het klimaat negatief en veel belangrijker de Gezondheid verstoren op onze planeet, maar om dit ook positief te gaan doen, daar geloof ik dus niet in, sedert de Industriële revolutie van 1750 is er nogal wat negatiefs gedaan in deze materie, ruim 2 eeuwen konden de Industriëlen hun gang gang zonder dat er veel vragen werden gesteld.

 

Niet alleen de fabricage maar ook het gebruik van hun producten allerlei heeft een aanzienlijke vervuiling meegebracht, dat er in die hele periode niet veel is nagedacht over de gevolgen is duidelijk, het geldgewin had alweer eens voorrang.

 

Het tij nu opeens doen keren zoals sommige goedgelovigen zich voorstellen, dat wil ik weleens zien, de schade is gebeurt en de erfenis navenant.

 

En het blijft ondertussen zijn gang gaan, want wie gaat stoppen met produceren (money talks), en de veroorzakers gaan vrijuit.

 

https://historiek.net/industriele-revolutie-samenvatting-oorzaken-gevolgen/78430/

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar het weer: voor deze nacht >

 

5224955688_5200d53f12_o_edited.jpg

 

 

oktober brengt dus vast weer, maar ook natte toestanden

 

Vanavond en vannacht wordt het overal zwaarbewolkt vanuit het westen met perioden met regen of buien. De minima liggen tussen 10 en 14 graden. De wind wordt meestal zwak en veranderlijk.

getObservationBelgiumMap.php?type=N1&lan

 

Morgen,

Maandag bevinden we ons langs de warme zijde van een golvende storing die geleidelijk terug de Noordzee wordt opgestuwd. Het is aanvankelijk zwaarbewolkt met perioden van regen, vooral dan in het westen en het centrum van het land. Later op de dag wordt het in het binnenland tijdelijk droog met opklaringen. In kuststreek blijft het zwaarbewolkt en regenachtig. De maxima liggen tussen 17 graden aan zee en 21 graden. De wind wakkert aan naar matig uit

getObservationBelgiumMap.php?type=D1&lan

 

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei minplus:

Was duidelijk een goed idee.

Ik veronderstel dat je de dak-afvoer er op hebt aangesloten?

Hoeveel heeft het je gekost?

Niet dat het hier een optie is want ik heb geen dakgoten, maar de bronpomp met alles erop en eraan heeft me hier zo'n 750 euri gekost. Met natuurlijk wat stroom en slijtage als ik hem gebruik, maar altijd overvloedig water beschikbaar.

ja is dak van huis en veranda op aangesloten, zo'n totaal van 200 vierkante meter. wat het mij indertijd gekost heeft kan ik nu niet meer zeggen. We kregen toen in 1979 wel een premie van de overheid voor het plaatsen van waterreservoirs, waardoor ik één gratis heb kunnen plaatsen. Neem ook de aankoop van pomp, omgerekend zo'n 150 euro toen, intussen dit jaar was pomp aan vervanging toe en nieuwe koste mij 500 euro, maar heb wel alles zelf aangesloten. Al bij al heb ik het milieu toch wat geholpen in gebruik van water en het afvoeren van overvloedig water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...