Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Dat het actuele weer boven de trend afwijkt wordt hoe langer hoe duidelijker.

Dat we zover zijn dat we het niet meer kunnen terugdraaien / repareren is jammer genoeg zo.

Wat we nu proberen is om ervoor te zorgen dat het niet meer uit de hand loopt.

We vinden al 2graden boven normale temperatuur (wereld weid) al akceptabel

Ik hoop dat eens een gedachte ommekeer komt we hoeven niet met paard en wagen naar

de winkel en de stroom afschakelen in dat spagaat zitten de overheden

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden zei Eduard07:

En dan laat je de lage grondwaterstand en de tekorten die we de afgelopen jaren hebben opgelopen , buiten beschouwing? 

(En dan hebben we het nog niet over de belabberde en enorm vervuilde kwaliteit van ons grondwater.) 

 

Een jaar zware regenval zijn we nodig om de schade te compenseren. En dan nog blijven we met die vervuiling zitten. 

 

Grondwater en grondwater zijn 2.

Water boven het freatisch vlak en grondwater er onder, variërend van 60 tot 200 meter (grosso modo).

Het water onder het freatisch vlak wordt volstrekt niet bedreigd en dat is hoofdzakelijk ons drinkwater. Dat water kan jaren onderweg zijn en wordt tot den treuren op een natuurlijke wijze gefilterd.

En oppervlakte water is wéér een andere tak van sport welke ook wordt gebruikt als drinkwater, maar dat wordt en moet gezuiverd.

Kortom, je hebt nogal wat soorten " natuurwater".

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Con:

Grondwater en grondwater zijn 2.

Water boven het freatisch vlak en grondwater er onder, variërend van 60 tot 200 meter (grosso modo).

Het water onder het freatisch vlak wordt volstrekt niet bedreigd en dat is hoofdzakelijk ons drinkwater. Dat water kan jaren onderweg zijn en wordt tot den treuren op een natuurlijke wijze gefilterd.

En oppervlakte water is wéér een andere tak van sport welke ook wordt gebruikt als drinkwater.

Kortom, je hebt nogal wat soorten " natuurwater".

Later we het niet te ingewikkeld maken. "Het" grondwaterpeil is momenteel te laag en het water is vervuild. Door de ernstige droogteperiodes en door menselijk handelen. 

Ook de oppervlaktewateren. Het ecologisch evenwicht is zodanig verstoord dat regelmatig inveel water het leven sterft  en/of niet (meer) geschikt is om in te zwemmen. Er wordt maar van alles op geloosd.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

50 jaar geleden had hij gelijk, maar tegenwoordig kan je weer zonder gevaar in het oppervlakte water zwemmen.

 

Grootste probleem is tegenwoordig dat men alles voor zoete koek aanneemt.

Follow the money!

 

Maak 100 Euro over aan de natuur "beschermers"  en alles komt goed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen in de US of A.

https://www.zerohedge.com/commodities/frost-apocalypse-set-sweep-across-us-could-mark-end-growing-season

 

De opwarming van de aarde is abrupt gestopt!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat doen hunnie ook, zullie van de aarde warmt op!

 

Maar het is wel spectaculair wat daar staat te gebeuren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

De opwarming van de aarde is abrupt gestopt!

 

Jij hebt zeker de twitterberichten van Donald Trump onder de loep genomen?

Vorig jaar zei hij: "Kijk jongens het sneeuwt, dus die opwarming is allemaal onzin".

En inderdaad, die uitspraak ging er bij zijn achterban in als 'zoete koek'.

 

Trump is dus de man die eigenhandig de kaarten van het weerbureau verbeterd.

Het spreekt vanzelf dat deze 'stable genius' een man is waar je op kunt bouwen.

Dus waarom zouden we ons vasthouden aan wetenschappers die ervoor geleerd hebben?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niemand heeft het hier over Trump, ik refereerde aan een bericht van de NOAA National weather service.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Eduard07:

Later we het niet te ingewikkeld maken. "Het" grondwaterpeil is momenteel te laag en het water is vervuild. Door de ernstige droogteperiodes en door menselijk handelen. 

Ook de oppervlaktewateren. Het ecologisch evenwicht is zodanig verstoord dat regelmatig inveel water het leven sterft  en/of niet (meer) geschikt is om in te zwemmen. Er wordt maar van alles op geloosd.

In Gelderland is de grondwaterstand (wat vlak onder het aardoppervlak zit)erg goed.

Dit jaar hadden de boeren geluk hier, de droogte viel erg mee. Ondanks dat, als ze

water nodig hebben/hadden hadden de sloten bijna overal voldoende water.

Soms als er geen sloten zijn slaan boeren een (tijdelijke) puls en spuiten 100derden

kubieke meters per dag het land op.

 

Het oppervlaktewater is de laatste 40 jaar ook erg verbeterd door alle huizen te

voorzien van riolering en 15 jaar geleden de buitengebieden een IBA te verplichten.

En uiteraard dat al het afvalwater gezuiverd wordt.

 

Dan blijven de bedrijven nog over waarbij het afvalwater onder strenge controle

staat.

Gieren mag ook niet meer het hele jaar door en koeien (enorme zeikerds) zie je  nog

nauwelijks relatief gezien, dat is in ieder geval sterk verminderd de laatste 10 jaar.

 

Tuurlijk heb je uitzonderingen, neem blauwalg, maar dat is min of meer een

natuurlijk proces bij stilstaand water als poelen. Maar die laatste zijn door ons

Nederland zelf bedacht. Er er zullen altijd vervuilers blijven. Maar de

bovenliggende grondwaterstand is hier niet veel mis mee. En al helemaal niet

het echte grondwater tbv waterwinning.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het waar het oppervlaktewater en stilstaand water en poelen betreft zo zeggen:

In de jaren 50 lag er op 100 meter voor ons huis een sloot met kristal helder water waarin je de kikkervisjes, stekelbaarsjes en salamanders zag zwemmen. Die 1e en laatste ving ik als kind met m'n blote handen. Op 200 meter was een gracht met kristalhelder water en een kilometer verderop een idem brede sloot waar ik stekelbaarsjes ving. Ook in vennetjes was het water helder en ik heb uit een beekje gedronken, net als in de jaren 80 in Ierland. Misschien niet verstandig maar het leste de dorst en geen negatieve effecten gemerkt ook al poepen en piesen al die dieren erin, want bacteriën konden het zuiveren.

In de jaren 80 heb ik de waterkwaliteit achteruit zien gaan en dat is gezien de metingen die ik tot 2013 jaarlijks deed slechter geworden en gebleven. Ik hoop dat de verbetering de komende jaren gaat komen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben in mijn omgeving poelen (met een lichte

doorstroming gemaakt met als hoofddoel opslag

van water en dat met een ecologische knipoog.

Die poelen zijn 50 a 60 cm diep, je kunt daar bij helder

water (lees weinig reuring door wind) de (grote)

brasem en rietvoorntjes zie zwemmen.

 

Zelf loos ik via een septictank op een sloot van

50 meter lang, daar barst het van de heuse

groene kikkers. Oké, ik heb wel beperkingen van

hetgeen ik loos en voldoe daaraan.

 

Het grondwater wat ik oppomp voor mijn twee

vijvers (ongeveer 10m3 per dag) is schoon, los

van enig ijzer wat er inzit. Mijn kippen, eenden en

ganzen drinken dat inmiddels zo'n 20 jaar.

Na de ruiming, nu 16 jaar geleden is er nog

pluimvee die daar ziek van is geweest en worden

cq zijn bovengemiddeld oud.

 

Ook de Linge, hemelsbreed 40 meter bij mij vandaan

ziet er altijd helder uit, uitgezonderd bij heftige wind

en nadat ze de kanten hebben gesneden.

 

Dus zo kan het ook.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar.😎

Het grondwater dat ik van 18 meter oppomp is prima te drinken en ik zie ook verbeteringen in de omgeving hier, maar we zijn nog lang niet terug op het niveau van 1980, laat staan van 1950. Maar goed, daar kunnen we beter een nieuw topic over starten.

 

En we hebben vandaag weer een beetje regen gehad, natuurlijk net op het moment dat ik buiten bezig wilde maar daar hoor je mij niet over klagen.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...