Ga naar inhoud


Illegaal netwerk met betaaltelevisie via WebTV van Blu:sens opgerold in Spanje


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar je benoemt alleen de verkeerde partij.

De providers hebben geen keus, willen ze een zender doorgeven, moet er door de provider voor betaald worden.

 

Verder ben ik geworteld in 3 landen, waar ik in elk land een omroep bijdrage betaal.

Ik weet ondertussen vrij aardig de verschillen die er tussen de verschillende landen zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is misschien in Nederland en Belgie zo maar elders niet en elders heb je nog altijd de keuze uit vrije TV, zo is hier de TDT met 64 zenders voledig gratis. Het is helemaal niet nodig dat er voor betaald moet worden, jij bent daar door de tijd gewoon gewend aan geraakt. Als jij nu hier 20 jaar zou wonen en morgen gaan ze hier ineens vergoeding vragen voor alle zenders breekt de hel los. Hier wordt er alleen betaald voor echte betaal zenders dus film of sport zenders enz.En vooral niet voor publieke zenders. Het gevoel dat je MOET betalen voor zit heel erg scheef in elkaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TDT zendt alleen Nationale, regionale en lokale programma's uit?

 

https://www.spanjevandaag.com/19/11/2016/spaanse-television-espanola-of-tve-bestaat-dit-60-jaar/

 

Weer wat erbij geleerd!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag nu de conclusie getrokken worden dat je legaal de npo's via dvb-t ontvangen mag en je die npo's via iptv mag heruitzenden als je er maar zorg voor draagt dat de ontvangers in Nederland wonen. 

Het in Nederland wonen lijkt veel op de voorwaarden van de Nederlandse sat providers. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei ceesv:

TDT zendt alleen Nationale, regionale en lokale programma's uit?

 

https://www.spanjevandaag.com/19/11/2016/spaanse-television-espanola-of-tve-bestaat-dit-60-jaar/

 

Weer wat erbij geleerd!

Waar haal jij die onwaarheden vandaan? Ow van die vage vertaal nieuws pagina. ceesv kijk eens hier http://www.tdt1.com/canales-alicante/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant te concluderen dat iptv providers meer mogen aanbieden dan verwacht.

Iedere belg/nederlander mogen hun nationale zenders via welke weg dan ook ontvangen.

Het verbod op geoblock breid het ontvangsgebied uit op geheel eu en eer

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20.3.2018 om 19:36 zei luisteraar:

Het verbod op geoblock breid het ontvangsgebied uit op geheel eu en eer

 

Volgens mij geldt het verbod op geo blocking alleen op betaalde content.  Dus niet een "gratis" mediatheek van de omroep... maar een streamingdienst waar je voor betaalt.

Uiteraard mogen gratis streaming diensten ook europawijd of zelfs wereldwijd aangeboden worden, maar dat is dan de vrije keuze van de anbieder.

Ik denk dus dat het voordeel van dat geo block verhaal weinig voordeel zal gaan opleveren voor de gewone burger die niet (wil) betalen voor een streamingdienst.

 

Overigens vind ik het altijd erg grappig om te horen hoe sommige mensen proberen het braafste jongetje van de klas te zijn als het over zogenaamde illegale tv-diensten gaat...  je moet alleen maar even terug gaan naar de "fundamenten" van dit forum om te beseffen dat vrijwel iedereen geinteresseerd was/is in dit soort dingen...... maar goed, dat is een ander verhaal. ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2018 om 11:31 zei drz:

Pfff, @T90user, wanneer begrijp je nu eens dat niet de buitenlandse mensen naief zijn en zielig zijn, maar wij domme nederlanders! (ok, dat is ook niet zo, maar ik wil een statement maken)

 

Tevens begrijp ik niet waarom je perse een politiek etnisch tintje aan deze discussie wil geven! Het lijkt er een beetje op dat je jezelf forceert om mensen uit andere gebieden aardig te vinden.

Ik geef je het advies om te stoppen met in fascistische hokjes te denken en elk mens gewoon te zien als mens. Mensen als bewoners van deze aardbol! punt!

 

 

Sorry maar ik vind dit een werkelijk van de pot gerukte tekst. Moet ik echte ervaringen uit mijn eigen leven onderdrukken omdat ze niet in jouw straatje passen? Ik heb wellicht anders dan jij beide kanten van de medaille gekend. De belangrijkste persoon waarover ik het heb is een Marokkaan waar ik al ruim 20 jaar mee bevried ben en regelmatig over de vloer kom. En via hem ook in contact ben met andere mensen uit o.a. Irak, Egypte en zelfs Burundi. Het zijn feitelijk bestaande mensen die me stomverbaasd aankeken toen ik hen vertelde dat zo'n box illegaal was. Als je me echt niet gelooft dan stuur me een PM en je mag met me mee op bezoek,

 

De andere kant ken ik ook, ik ben zelf jarenlang in het buitenland actief geweest en heb o.a. 4 jaar in Zuid Californië gewoond. Voelde me daar enorm geïsoleerd van Europa en als er een manier was geweest, legaal of niet, om via met name tv programma's op de hoogte te blijven van wat er in dat verre Europa wat mijn thuis was en is gebeurde had ik er grif gebruik van gemaakt. Want zeker in die tijd (1972-1976) had je in de Amerikaanse media nul-komma-nul informatie over Europa, bij mijn terugkomst op een Poolse vrachtboot heb ik een Duitse medepassagier moeten vragen wie in Duitsland kanselier was en hoe de Franse president heette. Over Nederland heb ik in die vier jaar maar twee dingen gehoord: alereerst anti-ziekenfondspropaganda die inhield hoe de Nederlandse regering zou beslissen of iemand dood moest of niet, en later de eerste treinkaping. Dat was alles in 4 jaar tijd. Niet gek dat je je enorm geïsoleerd voelt. Ik had dan wel mijn kortegolfradio maar toch, hoe langer je weg bent hoe minder dat nieuws je nog zegt zonder beelden van de mensen waarover het gaat.

 

En dat je mij "fascistisch" noemt omdat ik meer begrip voor andere mensen heb dan jij?????  Ik zou zeggen leer eerst eens wat dat woord betekent voordat je het gebruikt!

 

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

@T90user ik kan jou inbreng heel goed begrijpen.

Woon je in het buitenland ben je blij als je iets uit je moederland kan vernemen. 

Technisch is het geen probleem via iptv bv kan het. 

Regeltjes maakt het moeilijk. 

De npo's zijn er voor het Nederlandse volk maar dat volk woond niet enkel op Nederlands grondgebied volgens mij mogen die gewoon in het buitenland npo kijken. 

Een kennis in nl zou bv een streamboxje kunnen plaatsen. 

Door dat stream boxje wordt je illegale iptv provider of niet? 

Die kennis moet je natuurlijk betalen streambox internet stroom kost geld 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei drz:

Zucht......:(

 

Vreemde reactie als je in de eerste 2 alinea's van je bericht duidelijk fout zat.

 

Helemaal vreemd als uit de rest van je bericht blijkt dat je het grotendeels met T90user eens bent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus, in eerdere discussies kwam T90USER ook al met zijn knuffelbuitenlanders aan, zijnde het huisdieren zijn die gekoesterd moeten worden alsof zij zeldzaam zijn.

Ik woon al jaren in het buitenland en ben zelf de allochtoon, om het maar met oude termen te benoemen, maar weet immers wel dat men doorgaans geen hoge pet op heeft van Nederlanders met hun zielige gedachtegang.

Het word tijd dat we allen op deze planeet onszelf gaan zien als aardbewoners, in plaats van alles en iedereen in hokjes te stoppen.

Maar dit is het laatste wat ik er over ga zeggen. Ik houd niet van politiek zolang wij allemaal voorgelogen worden door de mensen die elkaar blijvend voorzien van baantjes en privileges.

 

Overigens heb ik na zitten denken over het NPO verhaal en illegaal ontvangen.

Zolang de ontvangst binnen nederlandse grenzen valt lijkt mij dat elke manier legaal is. Aangezien NPO gecodeerd is via satellietkanalen en geen abbo kan nemen wanneer men in het buitenland woont, kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat het signaal de grens niet over mag en elke vorm van ontvangst illegaal is in het buitenland.

Correct me if i'm wrong.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei drz:

kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat het signaal de grens niet over mag en elke vorm van ontvangst illegaal is in het buitenland.

Hier lijkt het inderdaad op enkel dat de EU nu net die grens barieeres opheft daarom ook geoblock verbod en gsm roaming kosten verbod.

Wat in het eene eu land toegestaan is kan in een ander eu land niet verboden zijn nationaal kunnen wel andere wetten zijn maar bv

de spaanse wetgeving zegt niets over npo ontvangst uit nederland.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal nog enorm lang duren voordat de bevolking in alle landen de vrijheid krijgen om zich op het tv aanbod van andere landen te abonneren.

Ik ken de spaanse wet niet, die ook niet te begrijpen is door corruptie en belangenverstrengeling. (denk aan toepassing van zonneenergie voor burgers wat in spanje enorm gefrustreerd word ,vanwege het vriendje van de president die een energiemaatschappij heeft)

Hoe het zit met tv is mij onduidelijk en kan ik niet over meepraten. Wel over de mooie vrouwen aldaar. ;)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...