Ga naar inhoud


Illegaal netwerk met betaaltelevisie via WebTV van Blu:sens opgerold in Spanje


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator
8 uur geleden zei Penthe:

 Cynische mode aan>

Ik zelf zie ook graag eerst voor ik een aankoop doe, je wilt toch graag weten waar je voor betaald.

Daarom neem ik ook altijd eerst een nieuwe tv uit de winkel mee zonder te betalen.

Cynische mode uit<

En echt, ik heb het dan al in huis, maar daarna breng ik achteraf het geld naar de winkel.

 

Ik ben nog opgevoed met het besef van mijn en dijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet het niet al te letterlijk nemen, bij ons in de platen winkel vroeger kon je ook voor luisteren voor je het ging kopen, en hier in Spanje zetten ze een nieuwe film gewoon op in de winkel zodat je ook kunt kijken en hem dan kan aanschaffen. Ik zelf koop echt niet als ik niet weet wat het precies is en zo zijn er heel veel mensen.

 

Dat jij gelijk je vinger wijst op diefstal is dus niet terrecht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-3-2018 om 07:58 zei muppet:

Als het via amazon of mediamarkt gekocht is mag je ervan uitgaan dat het legaal is

 

Amazon is niet alleen een webwinkel, maar ook een marktplaats voor derden. Net als bij de Nederlandse marktplaats kan bij Amazon marketplace 'vanalles' verkocht worden zonder dat Amazon zelf exact op de hoogte is, die faciliteert alleen de advertentie en hun betaalsysteem. Uiteraard in ruil voor een deel van de omzet en natuurlijk mogen illegale zaken niet verkocht worden, maar daar is vanuit Amazon geen controle op en Amazon acht zich (in de VS) ook niet verantwoordelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af, hoe het product verkocht werd.

Ik heb nog gelezen en gehoord, dat er een soort voucher inzit, die je via een bepaalde site kan inruilen voor een tijd tv.

Als dit zo was bij mediamarkt bvb, wie is er dan de schuldige?

Als ik een linux ontvanger verkoop, en via derden een voucher insteek voor een c lijntje.

Wie is in fout? De linux ontvanger is legaal. Je kan dus discusieren wie aansprakelijk is voor de voucher?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een abonnement voor een bepaald pakket aan zenders en het zou niet uit moeten maken waar ik er gebruik van maak. Is het in het buitenland, dan kijk ik niet thuis, ben ik in mijn chalet, dan kijk ik niet thuis en ook niet in het buitenland.

Het zou vrij moeten zijn waar ik mij bevind om mijn pakket te kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2018 om 20:11 zei drz:

Iedere simpele ziel weet zelf best wel dat een abbo voor weinig geld en zoveel kanalen nooit zuivere koffie kan zijn. Bovendien gaan de verhalen van mond tot mond, dus de koper zelf is 100% schuldig.

Jezelf van de domme houden is wel zo vreselijk 1980 en doen alleen idioten die denken dat ze er mee weg komen.

Het is simpel, tv kijken kost geld en heb je dat er niet voor over, dan kijk je ook geen tv.

Wil je wel tv kijken voor weinig geld, dan ga je zelf hobbyen en dan ook alleen voor jezelf! Punt!

 

 

 

Ik wil mensen van buitenlandse afkomst zeker niet per definitie als "simpele zielen" omschrijven maar het is slechts enkele maanden geleden dat ik een goede vriend van Marokkaanse afkomst die ik al ruim 20 jaar ken tot zijn verbijstering vertelde dat zijn internet kastje illegaal was. Hij noemde me de winkel waar hij dat ding hed gekocht en meende oprecht dat dat al aantoonde dat het niet illegaal was. Hij had weliswaar wel eens opgemerkt dat er heel veel Europese zenders op zaten maar zijn enige doel en nut was dat hij er een schat van zenders uit de Arabische wereld mee ontving. Zenders die doorgaans ook op Nilesat en Arabsat te vinden zijn, en juist daarom zag hij zo'n kastje alleen maar als een aletrnatief op het ontvangen van die zenders via de schotel zoals hij dat in zijn vorige woonplaats deed. Waar hij nu woont is er onvoldoende vrij zicht op die satellieten zodat hij dit als een prima elternatief zag. Hij vertelde me dat hij een hele reeks vrienden en familie had die ook op die manier naar zenders in hun arabisch sprekende landen van oorsprong keken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@T90user, Wat in hemelsnaam heeft jouw relatie met anderen van, al dan niet buitenlandse afkomst te maken met het feit dat IEDERE simpele ziel kan bedenken dat gratis tv kijken gewoonweg illegaal is?

Waarom gelijk aardbewoners in hokjes trappen door afkomst te benoemen en dat jij jezelf zo geweeeeldig vindt omdat je een AARDBEWONER uit de regio Marokko als vriend hebt?

Jij moet een linksstemmer zijn, dat kan gewoon niet missen.

 

Enfin, weer even ontopic: Een product wat aangeboden wordt en waar betaal tv kanalen mee gekeken kan worden, is gewoon illegaal.

Het zal echt niet zo zijn dat iemand een geheel onbekend kastje koopt in wat voor zaak ook en thuis 'plotseling' ontdekt dat er heel veel tv zenders te bekijken zijn..

Je kunt het linksom of rechtsom proberen goed te praten, tv kanalen waar je normaal gesproken voor moet betalen en die gratis op wat voor box te ontvangen is, is gewoon illegaal.

 

Het is echt niet zo dat ik een heilig boontje ben, maar dergelijke illegale acties commercieel aanbieden vindt ik ronduit schandalig!

En ik kan er niet bij dat webshops, winkelketens of andere verkopers geen weet hebben van wat zij verkopen. Ik neem aan dat zij productonderzoek doen.

Anders zou ik makkelijk koekjes met cocaïne kunnen verkopen in mijn winkeltje en dan later zeggen dat ik niet weet wat ik verkocht.

..hoewel koekjes van 100 euro per stuk misschien zou opvallen..

 

Maar to the point, iemand die zelf de gecodeerde tv kanalen ontsleuteld en dit eventueel in samenwerking doet met andere hobbyisten, daar valt nog iets over te zeggen. Maar om hier een financieel gewin uit te halen is gewoon immoreel en verwerpelijk.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei drz:

Enfin, weer even ontopic: Een product wat aangeboden wordt en waar betaal tv kanalen mee gekeken kan worden, is gewoon illegaal.

Iedere provider is dus illegaal bezig ,een sterk gezegde.

Betaal je voor de dienst niet is het illegaal betaal je er wel voor is het

ook weer illegaal ,dadelijk is gewoon TV kijken illegaal.

De prijs bepaald ook niet of het illegaal er bestaan dure en goedkope providers.

Youtube is ook illegaal daar betaal je niet voor.

DVB-t kijken over de grens is ook illegaal ge betaald niet.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter afsluiting aan mijn kant.

Het ligt niet aan de consument (wij) te bepalen of iets illegaal is daar

bestaan instellingen/instanties voor die pet mogen wij niet opzetten.

Als burger mag je er van uit gaan dat alles volgens regels verloopt en

legaal is ben je van mening dat het niet klopt kan je de bevoegde instanties

op de hoogte stellen en gaan het evt uitzoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mening deel ik niet. Dit is gewoon een verkapte 'ik steek mijn kop lekker in het zand'. Kijk paragraaf 28 van het NBW maar eens na. Je hebt als consument de informatieplicht. Je moet zelf inlichtingen inwinnen naar een product wat je wenst aan te schaffen en de leverancier is verplicht die te leveren.

 

Zelfde strekking in het burgelijk strafrecht inzake heling. Als je als consument een product koopt wat dik onder de waarde wordt aangeboden dan kun je ervan uitgaan dat dat product op niet legale wijze is verkregen.

 

Je weet donders goed dat een boxje wat 4000 zenders aanbiedt niet volgens legale weg werkt. Volledig abo voor NL,BE,DE,UK,FR en ES kost ca. €80 per provider (sommige zelfs veel meer!). Dat is €500 per maand en €6000 per jaar! En dan durven beweren dat het product legaal is???

 

De RASPi of RASBa kost €35 en het kastje met adapter €15. Die koop je voor €50 compleet. Dát is het legale product! De firmware erop met illegale URL doet de rest.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Mimisiku:

Kijk paragraaf 28 van het NBW maar eens na

Dit is gewoon een verkapte 'ik steek mijn kop lekker in het zand

Welk boek bedoel je ? BW X:XXX zal duidelijk zijn.

Kop in zand of problemen aanhalen die er niet zijn.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2018 om 08:04 zei ceesv:

En echt, ik heb het dan al in huis, maar daarna breng ik achteraf het geld naar de winkel.

 

Ik ben nog opgevoed met het besef van mijn en dijn.

Ik downloadde een keer een orginele iso van Windows uit illegale bron.

Ik ging naar de Microsoft,kocht een licentie.

Daarna installeren en de licentiekey invoeren.

En toen stond er een volstrekt legale windows op mijn pc!

Waarom kan dit niet bij alles wat uit (il)legale bron is te downloaden?

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het een (il) legale bron is kunnen wij niet over oordelen. 

Wij weten niet hoe de provider aan de content komt en hoeveel hij ervoor betaald of moet betalen. 

De hier aangegeven criteria te goedkoop te veel zenders..... zijn enkel vermoedens. 

Dan zou readly ook illegale bron zijn. 

Netflix zou ook illegale bron kunnen zijn te goedkoop. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Satneef:

Ik downloadde een keer een orginele iso van Windows uit illegale bron.

Ik ging naar de Microsoft,kocht een licentie.

Daarna installeren en de licentiekey invoeren.

En toen stond er een volstrekt legale windows op mijn pc!

Waarom kan dit niet bij alles wat uit (il)legale bron is te downloaden?

In feite is het zo dat in het geval van Windows niet de software bepaald of deze illegaal is dan wel legaal, maar de activatie. De bron is irrelevant.

Wel is het zo dat wanneer je Windows vanuit een "vage" bron download er plotseling allemaal geslipstreamde zaken ingebakken zitten die je echt niet wenst op je pc.

De licentie sleutel is datgene wat Windows legaal maakt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...