Ga naar inhoud


Canal Digitaal heft geoblocking op


astro iris

Aanbevolen berichten

Inderdaad houdt Canal Digitaal deze slag om de arm, want zij zeggen dat de app overal in  de EU te gebruiken is, mits de abonnent zijn adres in Nederland heeft. Aan de andere kant hebben ze wel zelfs een speciale website voor expats, waarop wordt aangeprezen dat je ook in het buitenland klant kunt worden: https://www.canaldigitaal.nl/televisie/buitenland/tv-expats/#lees-meer

 

Deze speciale pagina stelt trouwens niets voor, je wordt gewoon naar de normale site doorgestuurd, maar toch.

 

Mijn abonnement loopt via een adres in Nederland, ik zou dit wel willen veranderen, maar door de tegenstrijdige informatie van Canal Digitaal wacht ik daar toch liever nog mee. Of heeft hier iemand die in het buitenland woont al positieve ervaringen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Er zijn genoeg Belgen op dit forum die daarover geschreven hebben.

Belgisch adres, Belgische bankrekening en gewoon beeld.

Ook In Frankrijk werkt dit probleemloos met CD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen eerst weer wat klantjes werven natuurlijk, dus zorgen dat het wel werkt

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In november ging het al prima van op de Canarische eilanden.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik lees al een tijd mee op dit forum en nu toch maar even aangemeld.

Wij wonen in Duitsland , hebben een abonnement op cd en gewoon op ons duitse adres , abonnements geld word gewoon automatisch van onze duitse bankrekening afgeschreven door cd.

Wij kunnen ook gewoon op de app kijken , op laptop en tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

canaal digitaal is alleen wat vroeger dit valt volgens mij  onder dit besluit van de eu wat ingaat per 1 oktober 

2.3.    Voorkoming van ongefundeerde geoblocking

 

31.

is van mening dat er ambitieuze, gerichte maatregelen nodig zijn om de toegang tot goederen en diensten te verbeteren, met name door een eind te maken aan niet-gerechtvaardigde geoblockingpraktijken en oneerlijke prijsdiscriminatie op basis van geografische ligging of nationaliteit, die vaak de vorming van monopolies tot gevolg hebben en ertoe kunnen leiden dat consumenten gaan overwegen hun toevlucht te nemen tot illegale inhoud;

 

32.

steunt het voornemen van de Commissie om niet-gerechtvaardigde geoblocking doeltreffend aan te pakken middels een aanvulling op het bestaande e-handelskader en het handhaven van de desbetreffende bepalingen van bestaande wetgeving; acht het essentieel de nadruk te leggen op „business-to-business”-contacten die tot geoblockingpraktijken leiden, zoals selectieve distributie in gevallen waarin dit niet met de mededingingswetgeving in overeenstemming is en marktsegmentering, alsook op technologische maatregelen en technische praktijken (zoals IP-tracking of de opzettelijke niet-operabiliteit van systemen) die resulteren in ongerechtvaardigde beperkingen van de toegang tot grensoverschrijdende diensten van de informatiemaatschappij, op de sluiting van overeenkomsten voor de grensoverschrijdende aankoop van goederen en diensten, alsook op aanverwante activiteiten, zoals betaling voor en bezorging van goederen, met inachtneming van het evenredigheidsbeginsel, met name voor kleine en middelgrote ondernemingen;

bron : http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?qid=1519513162048&uri=CELEX:52016IP0009

 

groeten peter

2 x dreambox 7000 1x blauw display 1 x geel display

stab hh100 gibertini 88 moteck sg 2100 triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei bemainvitroplants:

Hallo.

Ik lees al een tijd mee op dit forum en nu toch maar even aangemeld.

Wij wonen in Duitsland , hebben een abonnement op cd en gewoon op ons duitse adres , abonnements geld word gewoon automatisch van onze duitse bankrekening afgeschreven door cd.

Wij kunnen ook gewoon op de app kijken , op laptop en tablet.

haha Emmerich is ook praktisch Nederland!!:D

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens jou

2 uur geleden zei luisteraar:

Volgens mij is het enkel een inzet om tot een regulatie te komen.

is geen verordening niet eens een richtlijn (dus niets)

en dat is niet veel soeps qua kennis en bronvermelding

 

als je het juiste nieuws zou hebben gelezen zou je tot de conclusie kunnen zijn gekomen dat geoblocking vanaf medio 2018 tot de geschiedenis behoord

 

je moet echt meer oplettend zijn of stil blijven

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Volgens mij is het enkel een inzet om tot een regulatie te komen.

is geen verordening niet eens een richtlijn (dus niets)

@Tonskidutch geen dingen door elkaar halen mijn antwoord ging over

bron : http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?qid=1519513162048&uri=CELEX:52016IP0009

Dit is een nul waarde ding.

Inderdaad op nieuws ook gehoord dat geoblock verleden tijd moet zijn dus vrt/npo overal binnen eu kijken en

als je een abo hebt op CD telenet ziggo mag je hun iptv service ook binnen heel eu ontvangen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...