Ga naar inhoud


Accu's voor gereedschappen


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik erger mij dood aan de verschillende maten Accu's voor gereedschappen.

Bv. een 18 V Li-ion Accu voor een boormachine, heggenschaar of gazonkanten trimmer.  Zelfde 18V accu zolang je bij hetzelfde merk blijft.

Een ander merk bied hetzelfde ook met een 18V Li-ion Accu.  Die Accu's lijken wel tweelingen te zijn van de accu's van het eerste merk, maar toch passen ze niet.  Natuurlijk niet, want dat zou hun profitmarge onderuit halen.

 

Tweede probleem:  Als er een accu het begeeft (dit is altijd het eerste wat begeeft) is het zeer moeilijk een vervangaccu te vinden.  Die moet altijd besteld worden.  En natuurlijk aan een premium prijs.

Voorbeeld: een vervangaccu van Black&Decker (18V - 2Ah) kost € 75,--.  Terwijl het oorspronkelijke machientje € 99,00 gekost heeft inclusief de Accu.

 

Bijkomend nadeel:  Ook de opladers voor de verschillende merken zijn verschillend.  Heb je 2 of 3 merken van die apparaten dan heb je 2 of3 verschillende opladers, terwijl het allen 18V 2.0Ah accu's zijn.

 

Waarom kan er niet voor gezorgd worden dat er enige eenheid in deze gebracht worden.  Alle 18V accus passen op alle 18V apparaten, en kunnen door dezelfde oplader opgeladen worden.

Hetzelfde voor de andere voltages.

 

Als we dit aan de fabrikanten moeten overlaten, dat zal het wel zijn:  No way José

Nooit van ze leve.

 

Kan de Europese politiek hier geen rol inspelen, net zoals ze met de USB laders voor Smartphones e.d. heeft gedaan?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat jij vraagt is dat alle verschillende merken en producenten een en hetzelfde artikel moeten gaan maken?

 

Die lijn doortrekken en we rijden binnenkort allemaal in een Trabant.  (Soort volkswagen uit het voormalige Oostblok)

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen niet hetzelfde artikel.

Der is nog meer dan genoeg om zich te onderscheiden.

 

Wat jij zegt is een grove veralgemening.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei Kabeltje87:

Zelfde 18V accu zolang je bij hetzelfde merk blijft.

Een ander merk bied hetzelfde ook met een 18V Li-ion Accu.  Die Accu's lijken wel tweelingen te zijn van de accu's van het eerste merk, maar toch passen ze niet. 

Ik zou als producent een groot probleem hebben wanneer ik artikelen ga produceren die identiek zijn aan die van het andere merk.

De naam daarvoor is plagiaat of ook wel roofcopieën.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 28.3.2018 om 10:58 zei ceesv:

Wat jij vraagt is dat alle verschillende merken en producenten een en hetzelfde artikel moeten gaan maken?

 

Die lijn doortrekken en we rijden binnenkort allemaal in een Trabant.  (Soort volkswagen uit het voormalige Oostblok)

 

Er zijn voor gewone batterijen toch ook standaard formaten ?

1 ding zijn batterijen voor elektrisch gereedschap, maar een ander 'dingetje' zijn alle verschillende standaarden voor het 'nieuwe rijden' , ja de elektrische auto's.

Ook 1 grote zooi met 'we volgen allemaal onze eigen standaard', wordt nog leuk langs de weg met al die laadstations.

  • Like 1

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je koopt een alternatieve batterij in UK.Veel goedkoper en evengoed.Dikwijls zelfs de originele zonder merkplaatje erop.Net als de printercartridges van HP.Originele HP verpakking  maar geen doosje HP.Kosten wel maar 1 derde van de prijs.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor m'n bosch GBH-36V kost een originele accu al gauw 200 euro. Een imitatie kost 95 euro en er zitten ook 18650 cellen in. Dan is de keuze snel gemaakt.

Maar het zou wel beter zijn als er een standaard kwam, net zoals met de mobieltjes, die nu allemaal een USB lader hebben.

Dat is al een stuk beter.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik dus ook vrijwel uitsluitend bosch prof gereedschap en heb ook goedkope imitatie geprobeerd maar ben er wel achter gekomen dat goedkoop helaas toch vaak duurkoop is.

Verschil is dat die Bosch waarschijnlijk ook na een paar honderd keer te zijn opgeladen nog steeds werkt, bij die imitatie mag je vaak blij zijn als je al 100 keer op kunt laden en merk je vaak dat je ook veel minder "kracht" hebt en dat je sneller weer op moet gaan laden.

Vaak merk je het verschil bij het laden en het gebruik, die Bosch blijft aardig koel, de imitatie wordt vaak warm bij het laden en bij flink gebruik.

Ga maar eens even een doos 6 x 120 schroeven in balken draaien vaak merk je dan het verschil wel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/1/2018 om 14:12 zei Frans B:

Voor m'n bosch GBH-36V kost een originele accu al gauw 200 euro. Een imitatie kost 95 euro en er zitten ook 18650 cellen in. Dan is de keuze snel gemaakt.

Maar het zou wel beter zijn als er een standaard kwam, net zoals met de mobieltjes, die nu allemaal een USB lader hebben.

Dat is al een stuk beter.

Heb dezelfde Bosch, volgens mij nu al meer dan 10 jaar en merk dat de batterij nu echt slechter begint te worden. De boormachine heeft ook al een zwaar leven achter de rug.

Wist niet dat er ook imitatie baterijen hiervoor te koop zijn,  zat te denken om een hele nieuwe machine te kopen met accu´s maar 

met deze oplossing kan ik hem misschien nog en paar jaar gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De reserveaccu die je koopt is soms ook al jaren oud.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat als je het gereedschap weinig gebruikt je beter en goedkoper een machine van de * of * kan kopen en als de batterij het begeeft de machine vervangen.

Ik als hobbyist doe dat op die manier, voor professioneel gebruik is het een ander verhaal natuurlijk en is vervangen van de batterij een betere optie al zullen in dat geval de batterijen een langere levensduur vertonen. Regelmatig laden/ontladen is beter dan maanden ongebruikt in de kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ik erg vind? Natuurlijk doen ze het misschien om hun product te beschermen, maar zeker niet het milieu.

Van bovengenoemde accu's heb je dat er bvb 36 cellen inzitten, waar er bvb 3 stuk zijn. Je denkt, ik vervang enkel die 3. Vergeet het. Meestal zit op die batterij een printje, en als je die niet kan resetten van hersteld, weigert het toestel dienst. ook al heb je de juiste voltage na het herstellen van de kapotte cellen met de juiste waarden.

Als ieder automerk zijn systeem voor elektrische auto's zo gaan tewerk gaan, dan beklaag ik de pechverhelpings diensten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed om een korte schroef te vijzen.

Beetje top offic, maar iemand kwam met een huismerk schroevendraaiers, 5€ voor 10. Raad eens hoeveel vijzen van 7 cm dat ik daarmee uit multiplex plaat gevezen heb. Amper 1. Bij de tweede begaf het handvat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...