Ga naar inhoud


Wie luistert er nog naar 3FM?


Noordzee

Aanbevolen berichten


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

11 uur geleden zei Penthe:

Ow dus jou oren werken niet meer tijdens het werken?

 

Nee, tijdens het werken moeten ik en mijn collega's onze hersens gebruiken dus  is stilte wenselijk.

 

 

11 uur geleden zei Penthe:

 

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Sprietje:

Geef mijn maar Radio Caroline en Radio London ("Big L"), de goede oude tijd.

Inderdaad, maar alleen Caroline kan ik in de auto luisteren en daar staat hij meestal op, alleen nieuwsberichten luister ik VRT radio1, BigL is weeral internet en niet te horen in auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je naar de brein activiteit kijkt van mensen waar muziek speelt is er iets wonderbaarlijks te zien

en is ook duidelijk geworden wegens recent onderzoek dat er dan geen sprake is van of er wel plaats is voor andere activiteiten maar dat deze zelfs ondersteund worden en sneller verlopen

bron krijg je nog

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3FM luister ik al heeeeeel lang niet meer. Werd voor mijn gevoel gewoon een baggerzender. Luisterde tot zo'n anderhalf jaar geleden naar Veronica maar nu nog af en toe. Nu Radio2

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei Tonskidutch:

als je naar de brein activiteit kijkt van mensen waar muziek speelt is er iets wonderbaarlijks te zien

 

Dat klopt maar dan moet het wel jouw muziek zijn. Zet een radio met Sky naast mij neer en ik verzeker je dat hij binnen 5 minuten het raam uit gaat.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wisselt het inderdaad met de stemming... thuis dan, omdat ik daar internetradio heb.

Nu al weer een aantal weken Radio Melody uit Zwitserland... regelmatig nieuws, en veel duitstalige muziek...  Prima!

Maar ook P4 uit Zweden met wat regionieuws...  Ö2 (AT) uit diverse regio's (behalve Wien wegens te veel herrie), MDR1 (DE), SRF1 (CH), en soms ook Frekvence1 uit CZ en Russkoe Radio (RU), met vaak mooie russische muziek....   alles altijd een beetje afhankelijk van de stemming en na een paar maanden wil je soms wel weer eens wat anders.

 

Ik vind het altijd erg fijn om wat rustige muziek op de achtergrond te hebben...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2018 om 09:00 zei Sverige:

3FM luister ik nooit naar... het is volgens mij een popzender met veel herrie, ... niets voor mij.

 

En een hoop arrogante DJ´s die zichzelf graag horen en in een deuk liggen om hun eigen zogenaamde humor.

 

Hier luister in veel in de auto vanaf usb-stick, op het werk naar Q-music en thuis naar wat sat muziekzenders.

 

Gewoon lekker muziek zoals het hoort en geen ge-OH ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3FM zit met een probleem. Ik heb hier een aantal mensen die tot de doelgroep behoren en die laten weten dat ze bijna nooit meer radio luisteren, muziek komt via online diensten als Spotify.

De muziekkeuze van 3FM past ook niet goed meer bij de doelgroep; daarin onderscheiden 538 en Q-Music zich waardoor die nog wel luisteraars hebben (hoe lang nog?).

Worden ze wat ouder, de 3FM luistaars van enige jaren geleden, die zitten bij Radio 2 met de DJ's en muziek uit hun tienerjaren.

De ouderen (30+), want zo gaat het in radio-land, luisteren naar Radio 10, 100%NL, etc.

 

Toen ik tiener was (rond 1975) had je op Hilversum 3 op iedere dag de vaste omroep. Op donderdag was de TROS populair, daar werd veel meer naar geluisterd dan op de dinsdag de VARA. De TROS had toen het geluid overgenomen van de zeezenders en scoorde daarmee. Diverse andere omroepen snapten het toen al niet en zijn het ook nooit gaan snappen.

Daarvoor had je Veronica en Noordzee en had Hilversum 3 amper luisteraars.

 

Ik heb zelf flink wat radio mogen maken en weet uit ervaring dat het geluid rust moet geven, een thuis-gevoel, een ons-gevoel. Dat mist al heel lang bij 3FM. Dat hadden de zeezenders vroeger, dat had de TROS in de jaren 70, en dat proberen zenders als Radio 2, Radio 10 etc. ook te hebben, ze doen in ieder geval hun best en dat zie je in de luistercijfers.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al sinds 1991 geen radio meer in huis. Op een gegeven moment alleen maar reclame en gewoon afkappen/onderbreken van nummers. Dat was voor mij de druppel. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...