Ga naar inhoud


Einde halogeenlamp.


ceesv

Aanbevolen berichten


Hoezo onzin? Dat jouw kennis niet verder gaat dan het geleuter in de media wil niet zeggen dat mensen die hun verstand gebruiken onzin uitkramen..

Elke ui kan bedenken dat het verbranden van gassen, oliën en andere zaken fijnstof en roet veroorzaakt, inclusief het gasfornuis.

En ja, de concentratie fijnstof en roet in huis kan op een mooie romantische winteravond alle milieunormen te boven stijgen, terwijl het verkeer de schuld krijgt van klachten aan de luchtwegen door de stommiteit van de mensen.

 

Maar goed, jij zal het als hooggeleerde academicus vast allemaal beter weten dus ik stel voor om het forum te hernoemen naar het 'Tonskiditch orakel.

 

 

 

aangepast door drz
foutje

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Tonskidutch:

waarom gelijk zo pissed off=

er zijn massa´s gegevens te vinden over verbranden van kaarvet

maar goed dat was al off topic genoeg

Sorry, ik geef toe dat ik iets geïrriteerd raakte, maar no-offence verder.. Ik was niet boos of iets in die strekking, maar soms ontbreekt de intonatie op een forum zodat het lijkt alsof iemand boos is.

Tevens is het wat lastig om een stelling te verdedigen wanneer mensen direct een stelling als onzin bestempelen, waarbij ik onmiddellijk toegeef dat ik graag overdrijf in vergelijkingen en daarmee enige geloofwaardigheid ondermijn.

..maar daar hebben we weer de term "discussie"  en het medium "forum" voor. :)

Dus, terug ontopic. 😬

 

18 uur geleden zei Gerard 76:

Wij in Europa mogen investeren en de Amerikanen en Azië lachen ons keihard uit

Dit dus!

Terwijl wij allen hier gebukt gaan onder milieunormen en met spoed van het gas af moeten gooien 'zij' amper duizend kilometer verderop bommen en granaten die, in mijn optiek ,verre van milieuvriendelijk zijn.

Een flinke zuid-oosten wind en al die vervuiling komt deze kant op zetten, wat vervolgens in onze steden blijft hangen en gemeten word door mensen die de luchtkwaliteit in de gaten houden.

 

Kortom om een kort verhaal lang te maken,  moeten wij de gloeilamp en de halogeenlamp maar in de ban doen, terwijl veel huishoudens hun dak vol hebben met zonnepanelen die de energieverspilling van de gloei en halogeenlamp makkelijk opvangen zonder het milieu in gevaar te brengen.

Stamp gewoon een paar moderne kernenergiecentrales uit de grond en het gehele probleem is in één klap opgelost.

...maar ja, iets met hippies zonder enige kennis van zaken die maar direct tegen zijn en op een fascistische manier hun angst zaaien over de bevolking.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Gerard 76:

Wij in Europa mogen investeren en de Amerikanen en Azië lachen ons keihard uit

 

Azië valt wel mee, maar de ouderwetse Amerikaanse industrie van Trump gaat op deze manier gewoon hopeloos achterlopen bij de rest van de wereld. Moeten de Amerikanen straks alles in het buitenland kopen, niet alleen goede auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar het onderwerp, de halogeen lamp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn meerdere vergelijkende conversie tabellen, dit is er een

 

het is natuurlijk wel een slok op een borrel wat je bespaart aan energie voor opwekking van licht

(afgezien van het neveneffect van warmte opwekking dat in een goed geïsoleerd huis niet verloren gaat)

 

het zal voor deze of gene een zoektocht worden om het passende bulbje te vinden voor zijn armatuur met nieuwe led-driver

maar let op want de bestanden/voorraad aan lampjes worden opgekocht en gelijk maakt men ze duurder

 

 

led-lumens-to-watts-conversion-chart.png

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze.

 

Het frustreert me dat wij extra moeten investeren om minder energie te verbruiken terwijl de werkelijke grootverbruikers van energie vrolijk doorgaan met hun manier van leven.

Wat is de werkelijke opbrengst voor t milieu wanneer wij massaal overstappen op LED?

Straks ..2019..moeten we flink extra betalen voor onze energie.

Rond de 150 euro p huishouden.

Reden is het verduurzamen.

Straks wordt gas ook flink duurder.

Makkelijk zeggen dat we aan de warmtepomp moeten.

Vertel dat iemand met 1800 euro netto voor zn gezin.

 

Dus het verbod op halogeen vind ik ook echt nonsens en ik vraag me af of t überhaupt effect zal hebben.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Gerard 76:

Straks ..2019..moeten we flink extra betalen voor onze energie.

of betalen we voor de NAM?

Citaat

de energie opwekking wordt steeds goedkoper, wist je dat?

 

sorry de bron ontbreekt dat zal ik je later aanleveren

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij vaak opvalt is dat niemand het over de gewone spaarlampen heeft... CFL genaamd in het tabelletje van Tonski.

In 95% van mijn lampen met e27 sokkel, zit een spaarlamp...   Die zijn intussen erg geoptimaliseerd, en een stuk voordeliger dan LED lampen...  De besparing van LED tegenover de spaarlamp is minimaal...  Heel soms heb je wat te weinig ruimte voor een spaarlamp...  maar ik heb daar altijd op gelet bij het kopen van nieuwe hang/staande lampen...

 

Maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat "men" (wie dat ook mag zijn) zich gaat bemoeien met het soort lamp, of stofzuiger dat de zogenaamd vrije burger van zijn eigen geld gaat kopen.

Als iemand graag een gloeilamp koopt is daar volgens mij niets fouts aan, je betaalt zelf de stroomrekening...  Op die manier kan je alles wat "te" duur of te groot is gaan verbieden. Ieder bepaalt voor zichzelf toch wat hij of zij te duur, te veel of te groot vindt, en koppt het dan niet als hij dat niet wil? of juist wel als je het graag hebben wil en bereid bent ervoor te betalen.

Dingen reguleren zichzelf heus wel, als er niemand meer bereid is een halogeenlamp te kopen, dan krimpt het aanbod vanzelf en sterft het artikel uiteindelijk uit.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spaarlampen? Bestaan die nog? Vanwege het slechte licht heb ik die weer direct het huis uitgedaan. Zijn ook nog eens heel slecht voor het milieu!

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...