Ga naar inhoud


de waterstofketel, nu nog het waterstof!


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vandaag in het nieuws, een van de vroegere milieu activisten propageert nu het afschaffen van wind energie en zonne panelen en pleit in Nederland voor de bouw van 10 kerncentrales.

 

Het verstand komt met de jaren, en beter laat dan nooit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zolang gemeenten gasloze wijken aan leggen is waterstof sowieso een ding.

Geen leidingen, geen waterstof.

 

Eerst gaan we over naar 100% elektrisch en let op, de regering komt er na

een paar jaar achter dat de centrales ook zinloze gassen produceren, denk

aan CO2 en stikstof en andere NOx-en.

 

3 minuten geleden zei ceesv:

Vandaag in het nieuws, een van de vroegere milieu activisten propageert nu het afschaffen van wind energie en zonne panelen en pleit in Nederland voor de bouw van 10 kerncentrales.

 

Het verstand komt met de jaren, en beter laat dan nooit.

 

Maar dan graag op zee... hoewel, bij rampen verstoor je de natuur op een ongelofelijke schaal.

Voordeel is wel dat je altijd voldoende koelwater tot je beschikking hebt.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens de denktank van voormalig milieu activist  Michael Schellenberger creëert door haar pieken en dalen, de introductie van wind en zon in een stabiel stroomnetwerk slechts chaos en hogere kosten.

De enige manier om een aanzienlijk deel van je stroom uit wind en zon te halen, is door gebruik van waterkracht of gas.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ons bewegen.

Of er een beweging voor 10 kerncentrales die gebouwd kunnen gaan worden op gang komt, denk ik niet.

 

Als ik ook de berichten over de Finse Kern Afval Opslag op dat eiland zie ( lkiluoto island, in western Finland ) en de tientallen Miljarden die het koste van 4 Miljard naar 18 Miljard zal een nieuwbouw van 10 centrales aan de A2 of aan de A1 of in Groningen niet haalbaar blijken. En het komt er op aan wanneer die aan het net zijn.

 

 

25 minuten geleden zei Con:

Maar dan graag op zee... hoewel,

 

dat is dubbel zo duur qua bouwproces

 

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel erg kritisch geworden mbt deskundigen / geniale mensen.

Heb afgelopen decennia de nodige uitvinders over de vloer gehad van

een gesloten doosje je stopt er 1 kwh in en er komt 3 kwh uit

of een fusie reactor zo groot als een schoenen doos in de kelder die jou heel huis voorziet tot

algen reactor.

Ik ga alleen op feiten af en echte waarden alles andere is humbug

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei luisteraar:

...Ik ga alleen op feiten af...

 

Dat heb je in dit topic niet echt bewezen, maar ik zal je eraan herinneren.

 

Meestal kwam je met fragmenten door het surfen met Google zonder

te weten wat de waarde daarvan was.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALtijd in een discussie ga je dingen aan halen ook al klopt het niet en wacht

reacties af.

Na verloop van tijd ga je analyseren en komt dan met een conclusie.

Dit heet brainstormen.

Verder moet je op internet deskundigen voorzichtig zijn met beweringen

zo is te vinden elvis nog leeft als voorbeeld.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja luisteraar, jij bent je eigen referentiekader en deskundige, en dan wordt ik sceptisch. Je doet me denken aan een eend die z´n eigen boot is, wel mooie verhouding tussen bemanning en casco, maar intussen zeilt ´t voor geen meter. Jij laat het enkel stormen in je eigen bovenkamer, lijkt dus meer op iets in een glas water.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag in het Nieuws:

Renault brengt eind dit jaar de waterstof versie van de Kangoo op de markt.

Electriche aandrijving door een brandstof cel, gevoed door waterstof.

Bereik is het dubbele van de accu versie.

Tanks, 2 x, 100 liter, worden onder de wagen gemonteerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij liever een Kangoo dan ik :grin:

die BMW  i8 gebaseerd op waterstof is dan toch wel mooier om te zien

https://thumbor.forbes.com/thumbor/960x0/https%3A%2F%2Fblogs-images.forbes.com%2Fmichaeltaylor%2Ffiles%2F2019%2F07%2FP90189097_highRes_bmw-group-innovation-1200x799.jpg

 

hij is voor mij met rugproblemen echter iets te laag en dan kan je een Kangoo toch nog waarderen

 

maar design hoeft geen dispuut te worden,

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
28 minuten geleden zei luisteraar:

Dan bereken ik wel de juistheid

LOL!

Want?

 

Je gaat zelf maar zoeken.

Ik zal je op weg helpen.

Google!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei luisteraar:

Heb je iets meer info hoeveel kilo brandstof in de tank kan.

Dan bereken ik wel de juistheid

Waar haal jij de arrogantie vandaan om te schrijven "Dan bereken ik wel de juistheid"??? Denk jij nu echt alles beter te weten / kunnen? Als een fabrikant "A" zegt en jij komt tot je eigen conclusie "B", dan geloof ik de fabrikant (ongeveer!) 10000000000x dan jou... Want als er iets is wat je bewezen hebt is dat je heel vaak 0.0000 verstand van zaken hebt. (Zoals in dit onderwerp, en vele andere!)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...