Ga naar inhoud


LOEWE TV failliet


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De optimale afmeting van je scherm wordt nog steeds bepaald door de kijkafstand en de scherm resolutie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Optimaal... wat is optimaal...? en naast de optimale afstand heb je ook nog smaken en voorkeuren, het ding moet uiteindelijk wel in je kamer staan.

Vroeger werd er toch altijd minimaal 3x de schermdiagonaal gehanteerd... eerder 3.5x

Nu hoorde ik laatst 2.5 x de schermdiagonaal... misschien omdat een breedbeeld kleiner is dan een 4:3 beeld (in de hoogte gezien)...

Ach...  ook vroeger waren mensen voor wie groot niet groot genoeg kon zijn... dat heb je nu nog, en de remmen zijn meer los gegaan doordat er goedkopere grote tv's beschikbaar zijn gekomen... budget heeft er wat mij betreft niets mee te maken, een tv mag best 1 000 - 1 200 euro kosten... dat heeft een goede tv altijd al gedaan, en dan neem ik de inflatie niet eens mee... maar tv's worden door de massa ook wel goedkoper...

Maar het beeld, de beeldkwaliteit staat bij een tv voorop... en groot is geen synoniem van goed... 12 jaar geleden was er een wereld van verschil in beeldkwaliteit... geen idee hoe dat nu zit, tegen dat ik er een nodig heb, wordt dat wel weer een grote klus om dat te bekijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige ach daar ging het hier toch al zo vaak over...

pff x maal de diagonaal en zo

ja misschien voor toen je de pixels nog kon zien als je kortbij kwam

over geloof en ongeloof=>

toen ik een plasma kocht voor 5400 en meer € in 2003 waren er ook allemaal mennen die heilig geloofden in de CRT trinitron etc

ze hebben allemaal een nieuwe 4K OLED of LCD LED staan (let op de reacties)

 

ik had zo'n oled samsung op mijn bureau staan als bigscreen display voor mijn REVIT CAD workstation en dan zit je er een armlengte vandaan (van het scherm 42")

 

de formaten heeft italieman ingebracht als soort blanked-solution dat natuurlijk nonsens is voor goede toestellen

of wil je ook een trabant?

 

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit iets tegen een trabant gehad... heb er zelfs even mee gereden in de DDR, toen mijn Lada een paar dagen in een Leipziger Werkstatt stond voor een reparatie, maar dat is helemaal off topic uiteraard...

 

Er is inderdaad al over tv afmetingen gepraat, en dat strandt uiteraard altijd in het herhalen van statements... waarschijnlijk omdat ieder zijn mening daarover heeft...

We zien het wel als het zover is....   of het dan nog een Loewe zal kunnen zijn is de vraag...  de kwaliteitsmerken verdwijnen.... rubbish blijft... en met kwaliteitsmerken bedoel ik Duits of Scandinavisch.... scandinavisch is al helemaal over en uit...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Sverige:

scandinavisch is al helemaal over en uit

als je B&O bedoeld is dat inderdaad heel jammer maar begrijpelijk met -600 miljoen winst

ofschoon ik die afstand bedieningen altijd een extreem drama vond veel te kleine knoppen en altijd vies van het huidvet etc

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen B&O... Prachtig design, maar inderdaad, de afstandsbedieningen waren niet optimaal...

Ook Nokia, mijn vorige tv was overigens nog een Nokia CRT  16:9 tv...  en dan hebben we nog Luxor, ooit ook een ster aan de Zweedse entertainmenthemel met radio's, TV's en zelfs computers... en SABA niet te vergeten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Salora (Finland ?) zat vastgeschroefd in onze schoolbus. Is met camper en al verkocht.

Ooit gekocht omdat het de goedkoopste flatscreen in de gewenste maat was die op 12 V DC werkte.... Bleek een prima TV (voor z'n tijd) te zijn.

aangepast door Shmuel

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké oké

heb zelf een paar Force Dmaster Satelliet receivers gehad

en B&O's ten overvloede

maar de teloorgang van die topmerken ligt niet aan de prijs maar aan de besteding van de consument

die besteed zijn geld liever aan 4x per jaar op vakantie en SUV's en hun interieur weer aanpakken elke jaar etc :wink:

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Salora was inderdaad Fins... Komt uit het finse Salo... Salora stond voor SalonRadio...

Finlux was er overigens ook nog eentje...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, solara had ik ook al eens gegoogeld met dk erachter kreeg ik gelijk een waarschuwing van mijn virusscanner

finlux had een collega, heel mooi

 

daar gaat het om in een kut interieur hoeft dat ene ding niet mooi te zijn

dan koop je het betaalbare

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Loewe is trouwens gered. Het Chinese Hisense neemt het over. Werkten ze ook al een paar jaar mee samen.

 

Dit hele verhaal had te maken met de hoge rente die Loewe moest betalen onder de vorige eigenaar.

Dit was de enige manier om daarvan af te komen.

 

Hisense wil voet aan de grond krijgen in Europa met hun tv's en de software van Loewe gaan gebruiken.

 

We kunnen dus gerust zijn. Loewe gaat verder. Sowieso gaat een deel van de productie naar Tsjechië. Daar heeft Hisense een nieuwe fabriek.

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Italieman:

Sowieso gaat een deel van de productie naar Tsjechië. Daar heeft Hisense een nieuwe fabriek.

dan zullen er wel wat werknemers afvloeien, :blink:

slowakije tjechië polen daar staan inmiddels heel veel fabrieken van Duitse merknamen omdat ze veel goedkopere werknemers kunnen krijgen

 

moei dat LOEWE doorgaat

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...