Ga naar inhoud


LOEWE TV failliet


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Ik ben bang dat dit toch het definitieve einde gaat worden. Toch wel een beetje het einde van een tijdperk. Decennia lang hadden we allemaal een tv toestel in huis van onze nationale trots, ofwel van een van de vele Duitse merken. Loewe (Opta) was er daar een van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer... ik had een Loewe op mijn verlanglijst staan voor als mijn huidige tv het loodje legt.

Maar er was destijds inderdaad een geldschieter bereid om het kwaliteitsmerk in de lucht te houden... je weet het nooit....

Blijft over, Metz...  en Technisat....  maar wat heb je verder nog aan "goede" tv merken?

Wat koopt iemand die graag kwaliteit in huis heeft...?  volgens mij zeker geen Samsung, LG of die andere aziatische merken...

Philips heb ik nooit wat gevonden... Ik heb jarenlang Nokia in huis gehad, de laatste was zelfs een 16/9 breedbeeld buizen tv... prachtig beeld...

Maar goed.... ik hoop dat Loewe kan doorstarten, dan is het probleem opgelost ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

loewe is de grootste rommel die je in huist kon halen .die kerel in Wommelgem belgie was een tiran en dacht alleen aan zijn eigen .met die gast was niet te spreken.ze hebben altijd gezegt dat hij dood was .ik denk het niet het zal dan de zoon van.maar ja hij heeft het klaar gekregen om zijn eigen zakken te vullen.nu kan hij in knokken de groten jan gaan uit hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Tom-17:

loewe is de grootste rommel die je in huist kon halen .die kerel in Wommelgem belgie was een tiran en dacht alleen aan zijn eigen .met die gast was niet te spreken.ze hebben altijd gezegt dat hij dood was .ik denk het niet het zal dan de zoon van.maar ja hij heeft het klaar gekregen om zijn eigen zakken te vullen.nu kan hij in knokken de groten jan gaan uit hangen

Tjee, wat heb jij gerookt?

 

1 uur geleden zei Sverige:

Blijft over, Metz...  en Technisat....  maar wat heb je verder nog aan "goede" tv merken?

Wat koopt iemand die graag kwaliteit in huis heeft...?  volgens mij zeker geen Samsung, LG of die andere aziatische merken...

Mij bevalt de Sony heel goed qua gebruikersgemak maar ook vanwege het beeldkwaliteit.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het toch wel een beetje met Tom-17 eens. Een kennis van mij zweert bij Loewe en tijdens een middagje Formule 1 kijken op zijn 1 jaar oude Loewe(2018), moest ik toch wel constateren dat het een prima tv is... voor het jaar1995..

..Wat een bagger beeld! 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevoel dat beeldkwaliteit soms toch subjectief is.

Ik kan Loewe alleen maar positief beoordelen, telkens als ik er ergens een zie...

Wat een belgische dealer daar blijkbaar mee te maken heeft is me niet duidelijk... daar heeft het merk niets mee te maken denk ik...

 

Sony...  in de tijd van de gewone beeldbuizen ben ik afgehaakt bij Sony, omdat die een cylindrische beeldbuis hadden in tegenstelling tot al de anderen...  en ik vond dat beeld toen niet goed.

 

Maar we zien wel of Loewe doorstart of niet... en er is altijd nog Metz, wat ook een duits kwaliteitsmerk is... en uiteraard Technisat.

Maar ik hoop dat mijn huidige tv het nog een paar jaartjes volhoudt. Die is nu 12 jaar oud...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zogenaamde " Insolvenz in Eigenverwaltung " is niet gelukt dus zal er wel niets meer onder de naam Loewe voortkomen uit Kronach.

Een vergelijking met andere fabrikanten is nooit objectief echter is Loewe een van de weinige die naast een goed product ook een mooi product maakte

over wansmaak valt niet te twisten over smaak wel

 

ciao ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

De zogenaamde " Insolvenz in Eigenverwaltung " is niet gelukt dus zal er wel niets meer onder de naam Loewe voortkomen uit Kronach.

Een vergelijking met andere fabrikanten is nooit objectief echter is Loewe een van de weinige die naast een goed product ook een mooi product maakte

over wansmaak valt niet te twisten over smaak wel

 

ciao ciao

Wat het heden betreft kun je daar best wel eens gelijk in hebben, maar in het verleden was dat juist waar de Duitsers goed in waren. Neem bijvoorbeeld de stijl van de radiotoestellen van Grundig in de 50er en vroege 60er jaren. Daar heeft onze nationale trots nooit aan kunnen tippen. Ik heb er nog een op zolder staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vele jaren een erg fraaie Loewe beeldbuisbak gehad. En een mooie Philips en een mooie Sony. En de allermooiste beeldbuisbak die ik ooit gehad heb was een Metz van de kringloop die een heel veel mooier beeld leverde dan de nieuwe platte TV's die ik had bij SD-uitzendingen. Maakte er iets vergelijkbaar met HD van. Helaas gesneuveld bij een blikseminslag.☹️

Maar jammer dat Loewe weg is, ook al liepen ze de laatste jaren achter in prijs/kwaliteit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...