Ga naar inhoud


LOEWE TV failliet


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Bij ons ging Philips altijd kapot. Dus geen Philips tenzij het om een lampje gaat.

 

In de Loewe wil ik een Canal Digitaal en Fransat stoppen voor het 2de huis.

Italiaans pak ik van de spriet

 

Enige opties zijn dan Panasonic of een Loewe voor zover ik weet.

 

En ik twijfel nog over een Loewe 5.32 voor de slaapkamer. Maar die is achterlijk duur voor een 2k 32 inch tv. 1300 euri.

 

Dit is volgens mij ook het probleem van Loewe. Goed design, sommige modellen ook mooi geluid. Maar gewoon te duur voor wat het is.

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt. Ik vind de Loewe alleen wel mooier en het blijft een pionier op tv gebied. Ik heb ze ooit zelfs verkocht in een audiowinkel. In het beeldbuistijdperk.

 

Ook nostalgie dus.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het in dit geval dus niet zo als bij het automerk Rover zien die een hele voorraad aan componenten en onderdelen en massa's onverkochte auto's op een terrein had staan

 

het Design zal uiteindelijk wel in een ander topmerk zichtbaar worden

immers de industriële ontwerpers zullen voor welke merknamen ze werken niet bekommeren, het zijn overigens geen LOEWE medewekers!

Wonderfull life

Katie Mulea

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Design is denk ik niet meer zo'n thema met al die platte glasplaat tv's. Straks zijn de meeste wel.

 

Alleen dat LG en Sony's topmodellen geen 2 CI slots, hebben geeft aan dat ze bij Loewe gewoon beter nadachten dan andere merken.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei ceesv:

Probeer maar eens een zenderlijst actueel te houden op een tv.

 

Gaat uitstekend  bij mijn Loewe bild 5.65  Krijg regelmatig een berichtje dat de zenderlijst is bijgewerkt, verder geen omkijken naar. Loewe is/was dan ook canal digital gecertificeerd. 

 

T B

4 uur geleden zei Italieman:

Enige opties zijn dan Panasonic of een Loewe voor zover ik weet.

 

Bij de Loewe kun je door de twee CI slots twee opnamen tegelijk maken op verschillende transponders (mits je uiteraard ook een duokop op je schotel hebt), en tegelijk bijvoorbeeld een derde opname bekijken. Er werd mij een tijd geleden verteld dat het tegelijk dubbel opnemen niet werkte op de Panasonic, maar misschien heb je dat ook niet nodig? 

 

T B 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Italieman:

Bij ons ging Philips altijd kapot. Dus geen Philips tenzij het om een lampje gaat.

 

Over welke jaren heb je het dan, want Philips maakt al jaren geen televisies meer.

 

De toestellen die nu in de winkel staan worden door een Chinees bedrijf geproduceerd en op de markt gebracht.

Dat bedrijft heeft toestemming tegen flinke betaling de Philips naam nog een aantal jaren te gebruiken.

Philips heeft er verder niets mee van doen.

Een toestel van nu vergelijken met een van 20 jaar geleden is daarom nogal zinloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat Philips al jaren geen televisies meer maakt, maar tot mijn enorme verbazing zie ik hier en daar (ook in deze thread) de naam Philips weer opduiken. Die zou ook 2 kaartlezers hebben...

Philips was al niet best. Van Chinezen hoef ik er helemaal niets van te weten.

Heb een Pioneer plasma 5090 in de woonkamer (made in Japan) en een Sharp 32 Aquos (made in Japan) in de slaapkamer.

Hemels. Werkt nu al 10 jaar zonder problemen.

 

Ondersteuning van een Loewe als Loewe niet meer bestaat:

 

Vorig jaar een VU+ Ultimo 4k gekocht. De dealer die hem leverde, snapte hem maar half.

Hier op het forum 250 euro geboden voor iemand die dat ding zo kon installeren dat het werkte. Is nog steeds niet zo. Vaak zijn opnames 0Kb. Ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om het ene te kunnen kijken en het andere op te nemen.

Bron van strijd in het gezin kan ik zeggen. Voor de zoveelste keer is iets weer eens niet op genomen.

 

Daarnaast een Ziggo Humax 5200C. Kan ik ineens geen programma's weer wissen van de harde schijf. Courant apparaat. Toch geen ondersteuning. Al eeuwen geen software updates meer ondanks de bugs.

 

Neemt van een 'dagelijkse' opname steevast de woensdag niet op. Bijzonder.

 

Horizon box van Ziggo. Iedereen klaagt erover, zo traag en zoveel vastlopers. Geen variabele digitale audio uitgang. Spliternieuw, toch deugt het eigenlijk niet.

Heb ik dus ook niet voor gekozen.

 

Daarom: voor 2de huis een tv met 2 kaartlezers en geen losse apparatuur meer. 1 AB. Houd ook de dames in het gezin tevreden.

 

Tegenwoordig is het maar al te vaak zo dat de nieuwste versie de slechtste is.

 

Als die Loewe:

 

1. beeld blijft geven van meerdere satellieten

2. het internet op kan

3. Netflix app heeft die blijft werken

4. Variabele audio uit heeft

5. Ook met app bediend kan worden

 

Dan hoef ik verder geen updates en/of "ondersteuning'. Dan vind ik het wel best, zo.

 

Het is maar te hopen dat dat zo is.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie is er nog te vertrouwen?

De handel neemt de boel zelf niet serieus.

 

Neem nou de Bild 1.55

 

Volgens sommige dealers heeft die HDR. Volgens anderen niet.

Volgens sommige dealers heeft die een coaxiale digitale audio uitgang. Volgens andere een optische.

Volgens sommige: CI+ slot. Ja. Volgens anderen: 2 slots.

Etc.

 

Zo haakt een consument echt af.

 

De reviewer van Chip.de: "Deze Loewe geeft geen topbeeld, komt omdat-ie geen HDR heeft."

Volgens de foldertjes die ik hier toevallig heb liggen, zijn de beeldspecs van de Bild 3 en Bild 1 hetzelfde. Alleen de Bild 5 heeft er HDR Dolby Vision. Tja. Laten we de fabrikant maar geloven.

 

Vind je het gek dat zo'n zaak als Loewe failliet gaat? 7 types. Chaos qua specs. Zo haakt een consument af.

Zelfs een verkoper in de winkel kan het verschil tussen Bild 2, 3 5 en 7 niet uitleggen. Is er ook nauwelijks of niet.

 

Doe 3 klasses in 4 maten, in 4 kleuren.

 

75-65-55-40 inch

Zwart-grijs-chroom-bruin

 

Top: OLED 4K met goed geluid

Mid: LED 4K met goed geluid

Basic: LED 4K zonder (speciale) speakers. Voor mensen met aparte dikke audioset of beperkt budget.

 

En houd op met 2k. Je bent immers een topmerk.

 

Hoe lastig kan het zijn?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij stoort het dat je vaak alleen naar van die grote tv's vindt, van 40" en groter...

Tot nu al ruim 12 jaar tevreden met mijn 32" tv... Loewe heeft gelukkig die maat nog steeds in het assortiment zitten...

Als ik aan een nieuwe toe ben zal ik wel weer gaan vergelijken en kijken... en test ik wel weer eens een 40" of zo... maar als ik ergens kom waar zo een grote tv staat, heb ik altijd het gevoel dat het beeld minder 'goed' is dan bij mij thuis... Groter is meestal ook minder scherp... en je moet erg wennen aan de grootte... ik toch.

 

Ik ben benieuwd hoe het met Loewe af zal lopen... Alles valt en staat of er een markt is voor kwalitatief "betere" tv apparaten, of dat iedereen gaat voor de aziatische tv van 200 euro met alle toeters en bellen die je toch nooit gebruikt.

De tijd zal het leren...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle gehoorde argumenten zou ik een Loewe kopen, als...... ik niet een één jaar oude Sony OLED UHD TV had.
De maat is natuurlijk puur persoonlijk, hangt af van woning, gezichtsvermogen een beschikbaar budget.

Groeten,
Shmuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...