Ga naar inhoud


LOEWE TV failliet


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Beheerder
2 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik vind de Loewe TV's er prachtig uitzien qua design en beeld, maar ik kan het helaas niet betalen... Ik moet me tevreden stellen met een middenklasse Samsung...


Je hebt niets gemist. Ik heb zo’n ding een jaar gekregen om te Beta-testen, maar uit pure ellende terug gestuurd omdat het met name softwarematig en qua beeldkwaliteit slechter was dan mijn (veel oudere) eigen TV.
 

Ook het design en de bouwkwaliteit is helaas tegenwoordig niet meer wat het ooit geweest is.

 

Ik snap wel waarom ze keer op keer failliet gaan.
 

mvg,

 

Michel

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al behoorlijk wat reacties geweest inzake LOEWE op 10 pagina's. (kwaliteit en prijs etc)

Als het topic hier weer even opbloeit ontstaat er blijkbaar weer behoefte om iets over LOEWE te vinden.

 

dat is echter met alle consumer products sinds we niet voor levenslang bouwen maar voor de zo spoedig mogelijke vervanging met nieuwe modellen om de fabriek draaiende te houden

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Michel zei:

omdat het met name softwarematig en qua beeldkwaliteit slechter was dan mijn (veel oudere) eigen TV.

 

Dit is een niet onderbouwde subjectieve bewering die op geen enkele meting berust.

Het is makkelijk om het zo pauschal af te doen met: "ik heb hem weer teruggestuurd want hij was slechter dan......."

Het zou beter zijn als je je mening baseerd op feiten en niet op meningen.

Plaats een objectief testbericht. Daar heeft iedereen meer aan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt TangoBravo,

overigens een goede tip dat forum https://www.loewe-friends.de/

voor de Loewe Gebruiker en daar staan ook enkele links naar tests

 

over TV's en koopadvies is er hier wel wat te vinden https://www.sat4all.com/forums/forum/49-audio-tv-en-video-apparatuur/

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Dit is een niet onderbouwde subjectieve bewering die op geen enkele meting berust.

Het is makkelijk om het zo pauschal af te doen met: "ik heb hem weer teruggestuurd want hij was slechter dan......."

Het zou beter zijn als je je mening baseerd op feiten en niet op meningen.

Plaats een objectief testbericht. Daar heeft iedereen meer aan.


Mijn doel was niet een testbericht, mijn doel was die tv te testen en de makers feedback te geven. Ik vond de kwaliteit van met name de software echter zo bedroevend en de beeldkwaliteit ondermaats, dat ik besloten heb mijn 4 jaar oudere tv destijds weer terug te plaatsen en het testexemplaar na het enkele maanden uitgebreid geven van feedback terug te sturen.

 

Dat is dus inderdaad een mening, volstrekt subjectief, maar voor mij een prima reden zelf nooit een loewe te kopen.

 

Schreef ik ergens dat mijn opmerking een review was dan?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet helemaal wat het nut meer is van een loewe tv of bang en olufsen, ik bedoel het ziet er bijna allemaal hetzelfde uit tegenwoordig. Dat ze er een fancy voet bij geven is leuk maar die kun je zelf toch wel regelen als je dat wilt.  En het beeld van een Loewe TV zal echt niet beter zijn dan van andere merken, misschien dat ze op gebied van geluid wel wat meer kunnen maar dat kun je oplossen met een losse soundbar.  Je moet dat ding dus echt voor de merknaam willen kopen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Codx zei:

Je moet dat ding dus echt voor de merknaam willen kopen.  

 

Voor mij was naast het mooie design, en mooie beeld, doorslaggevend dat er een dubbele sattuner met dubbele ci-module in zit, waardoor ik tijdens het opnemen van de ene zender naar de andere zender kan kijken, of twee zenders tegelijk kan opnemen, (van twee verschillende transponders) en dat alles in één unit. Met één afstandsbediening. Met een zeer groot bedieningsgemak. En heel belangrijk: Mijn vrouw kan dit allemaal ook bedienen!! Ik ben nog geen andere TV tegengekomen waarmee dat allemaal kan. 

 

Ik kan mij de ervaring van Michel enigszins voorstellen, als dat dateert van een jaar of 6-8 geleden, toen hadden ze inderdaad moeilijke software. Maar ze hebben blijkbaar geleerd.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Codx zei:

Ik snap niet helemaal wat het nut meer is van een loewe tv of bang en olufsen, ik bedoel het ziet er bijna allemaal hetzelfde uit tegenwoordig. Dat ze er een fancy voet bij geven is leuk maar die kun je zelf toch wel regelen als je dat wilt.  En het beeld van een Loewe TV zal echt niet beter zijn dan van andere merken, misschien dat ze op gebied van geluid wel wat meer kunnen maar dat kun je oplossen met een losse soundbar.  Je moet dat ding dus echt voor de merknaam willen kopen.  

Ik snap niet helemaal wat het nut meer is van een Porsche auto of Bentley, ik bedoel het ziet er bijna allemaal hetzelfde uit tegenwoordig. Dat ze er een fancy afleverpakket bij geven is leuk maar die kun je zelf toch wel regelen als je dat wilt.  En het vermogen van een Porsche zal echt niet beter zijn dan van andere merken, misschien dat ze op gebied van vermogen/geluid wel wat meer kunnen maar dat kun je oplossen met een chiptuner.  Je moet dat ding dus echt voor de merknaam willen kopen.  

😉

aangepast door erwinnaar
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@erwinnaar, haha goeie

Loewe Opta heeft nog wel meer gebouwd dan alleen raceauto's

Ook hifi en video apparatuur etc.

Voor 1980 stond er nagenoeg nergens een Sony of Akai TV in de Nederlandse huishoudens dat waren allemaal de Philipsen ( & co) en voor de dikkere portemonnee de Duitse en Deense merken.

Op dit moment zal er niemand meer in een plat zwart scherm verliefd worden wegens het uitzonderlijk design. Het is immers een zwarte glazen plaat en meer niet.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het simpel.. Ik ben getrouwd met kinderen, gewone baan, rijtjeshuis met tuin, géén auto (geen rijbewijs). Voor mij een 'gewone' TV. Geen Porsche,,Ferrari, Bentley, Rolls of Maserati... Leuk voor degenen die zo'n statussymbool hebben (en het klaarblijkelijk denken het nodig te hebben).. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je getrouwd bent met je vrouw. Ik snap zeker dat mensen met een groter inkomen zich soms willen onderscheiden want dat doen ze namelijk al met hun salaris. Daar is meestal niets mis mee en zorgt voor diversiteit maar ook voor werkgelegenheid. De producten die in het duurdere segment zitten zijn doorgaans wel duurzamer en meest (zeker voor 10 jaar terug) gemaakt door volwassen mensen in normale landen (geen kinderhandjes of uitbuiting).  

Recent kwam hier op het forum iets langs of stofzuigers. Dingen van meer dan 1000 Euro. 


Zo is het ook met schotels, je hebt Triax, Fuba, Kathrein. Voor de laatste moet een leek haast sparen, voor een Bentley of Porsche rijder is het wisselgeld....zo zal het altijd blijven en gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Michel zei:


Mijn doel was niet een testbericht, mijn doel was die tv te testen en de makers feedback te geven. Ik vond de kwaliteit van met name de software echter zo bedroevend en de beeldkwaliteit ondermaats, dat ik besloten heb mijn 4 jaar oudere tv destijds weer terug te plaatsen en het testexemplaar na het enkele maanden uitgebreid geven van feedback terug te sturen.

 

Dat is dus inderdaad een mening, volstrekt subjectief, maar voor mij een prima reden zelf nooit een loewe te kopen.

 

Schreef ik ergens dat mijn opmerking een review was dan?

 

Nee, je schreef niet dat je bericht een review was.

Maar ik vind het zo makkelijk om een opmerking te plaatsen van: ik vond het niks dus weg ermee en voor mij genoeg om nooit meer een TV van Loewe te kopen.

Niet iedereen denkt zo.

Als ik op een toestel tref dat eventueel een beeld geeft dat mij niet bevalt is voor mij nog lang geen reden om dat merk dan niet meer te overwegen voor aankoop.

Voor het beoordelen van de beeldkwaliteit heb je een ervaren geoefend oog nodig met veel ervaring. Dan is voor de één het beeld "mooi" en voor de ander juist niet.

Ook wat betreft de software en user interface. Vooral daar zijn voor mij veel TV´s onmogelijk, vooral om door een leek te begrijpen.

En zeker daar is o.a. Samsung ook niet de allerbeste. Probeer maar eens een zender in de lijst naar een andere plaats te verhuizen. Over het algemeen is dat lang niet makkelijk.

Loewe kookt ook met water, net als de andere merken en voor zover ik weet gebruik(t)en ze dispays van Samsung. Voor OLED weet ik het niet.

Ja, ik weet het...Loewe is peperduur maar wil je een mooi design, dan kost dat nou eenmaal wat.

Ik zelf heb geen Loewe of andere designer TV maar gebruik op dit moment een monitor van TV Logic. Een 55" 4K 3G/6G/12G-SDI met HDR Emulation.

Door mijzelf gecalibreerd met een TVlogic Calibration Tool en Software. Daarop aangesloten een normale VU+ 4K satelliet ontvanger.

In de woonkamer oogt hij erg mooi maar hoort daar eigenlijk niet thuis.

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...