Ga naar inhoud


LOEWE TV failliet


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


4 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

De Chink`s zullen het wel weer gekocht hebben. Kleunen hun eigen troep erin en zetten dan de naam Loewe erop en zo wordt de consument weer voor de gek gehouden.

 

Tja, dat ligt in mijn ogen dan toch hoofdzakelijk aan die consument, die zich onvoldoende oriënteert.

Als ik dezer dagen een Philips televisie koop weet ik donders goed dat ik geen Philips televisie koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat verbaast me echt niets. Ik heb een paar jaar geleden de nieuwe 4K TV van Loewe mogen (beta)testen, maar ik hem m na een paar maanden terug gestuurd. De software was simpelweg slecht en spartaans en de TV was duur en eigenlijk niets bijzonders. Een dure voet er onder maakt de gebruikte panel niet beter en ook de electronica (SOC) was maar traag en echt niets speciaals.

 

Het enige dat de TV bijzonder kon maken, was de software, maar die was alleen maar 'bijzonder slecht'.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Italieman:

 

Ho ho, ik zei iets heel anders.

8 uur geleden zei Italieman:

 

Ho ho, ik zei iets heel anders.

8 uur geleden zei Italieman:

Grappig dat jullie Loewe allemaal troep vinden.

Ben benieuwd wat je dan zelf hebt wat zogenaamd beter is dan Loewe.

 

Je vindt Volvo en Land Rover zeker ook troep omdat het van de Chinezen en de Indiërs is?

 

LG en Sony beweren dat ze de meest geavanceerde tv's bouwen. Lees maar op hun website. Dit is echter niet zo. Slechts 1 kaartlezer. Kleine moeite om daar 2 of 3 van te maken, maar ze doen het niet. Lak aan de consument.

 

Ik heb niets met Chinese producten. Koop graag een Made in Germany Loewe. En ook al is Made in Germany lang niet meer zo goed als vroeger, het is nog altijd oneindig veel beter dan Made in China.

 

En ja, Loewe gaat echt door. Hisense neemt het over. Helaas inderdaad weer Chinezen.

 

En veel (alle?) productie naar Tsjechiē helaas. Maar dat is nog niet de slechtste keuze van alle alternatieven.

En de engineering blijft in Duitsland. Loewe blijft Duits. Anders heeft het ook helemaal geen bestaansrecht.

 

En een bron kan ik helaas niet blootgeven. Het komt van een insider.

Ho ho, ik zei iets heel anders.

8 uur geleden zei Italieman:

Grappig dat jullie Loewe allemaal troep vinden.

Ben benieuwd wat je dan zelf hebt wat zogenaamd beter is dan Loewe.

 

Je vindt Volvo en Land Rover zeker ook troep omdat het van de Chinezen en de Indiërs is?

 

LG en Sony beweren dat ze de meest geavanceerde tv's bouwen. Lees maar op hun website. Dit is echter niet zo. Slechts 1 kaartlezer. Kleine moeite om daar 2 of 3 van te maken, maar ze doen het niet. Lak aan de consument.

 

Ik heb niets met Chinese producten. Koop graag een Made in Germany Loewe. En ook al is Made in Germany lang niet meer zo goed als vroeger, het is nog altijd oneindig veel beter dan Made in China.

 

En ja, Loewe gaat echt door. Hisense neemt het over. Helaas inderdaad weer Chinezen.

 

En veel (alle?) productie naar Tsjechiē helaas. Maar dat is nog niet de slechtste keuze van alle alternatieven.

En de engineering blijft in Duitsland. Loewe blijft Duits. Anders heeft het ook helemaal geen bestaansrecht.

 

En een bron kan ik helaas niet blootgeven. Het komt van een insider.

Ho ho, ik zei iets heel anders.

 

 

aangepast door minplus
ik hoop dat er iets van de correctie doorkomt maar dit is redelijk kloten hier.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

laatste nieuws 17 december

Skytec neemt televisiefabrikant Loewe over

Skytec is een Slowaaks bedrijf dat eerder ook al Sharp overnam

Als het Bundesland Bayern " over de brug komt " blijft zelfs de standplaats Kronach behouden

iets meer feiten op digital fernsehen Klik>>>

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-12-2019 om 12:06, Drs. IJzerbout zei:

Dit is goed nieuws. dat zo´n traditie.bedrijft blijft bestaan en niet ten onder gaat aan die goedkope meuk uit China.

Yep, en waar denk je dat de Slowaken hun spul vandaan halen? China denk ik.

Het zal me niet verbazen dat het een Chinees bedrijf is met een EU vestiging in Slowakije.

 

Het is te danken aan de westerse consument die constant meegaat in de hype iets nieuws te willen. Daar bouw je geen duurzaam product meer mee op.

Mijn vorige tv was een Grundig uit 2003 ( wellicht toen al Philips ), maar al met al een beste tv. Moet je alleen wel tot 2019 via een beeldbuis willen kijken, en dat wil men niet meer.

Als men dan toch om de 2 jaar een nieuwe tv koopt met nog meer ultra HD, UHD, 4K, en wellicht 10K, ja dan haal je een Chinese bak. Waarom nu 5000 euro uitgeven voor een Loewe die 20 jaar meegaat, terwijl je over de zelfde periode 5 keer een Chinese bak koopt van 1000 euro die aan de standaard voldoet, maar wel na drie jaar op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Alziendoog zei:

Mijn vorige tv was een Grundig uit 2003 ( wellicht toen al Philips ), maar al met al een beste tv. Moet je alleen wel tot 2019 via een beeldbuis willen kijken, en dat wil men niet meer.

Als men dan toch om de 2 jaar een nieuwe tv koopt met nog meer ultra HD, UHD, 4K, en wellicht 10K, ja dan haal je een Chinese bak. Waarom nu 5000 euro uitgeven voor een Loewe die 20 jaar meegaat, terwijl je over de zelfde periode 5 keer een Chinese bak koopt van 1000 euro die aan de standaard voldoet, maar wel na drie jaar op is.

 

Jouw vorige tv was dus een Grundig uit 2003, en al met al een beste tv. Ik neem het direct van je aan, maar nu mijn verhaal. Ik heb hier op zolder een portable tv in gebruik uit 1985, die nog nooit voor reparatie is weggeweest en nog altijd draait als een trein. Ik geef toe dat het toestelletje niet 35 jaar doorlopend in gebruik is geweest, maar toch wel vele jaren. Het merk is 'National', de merknaam die later zou worden vervangen door 'Panasonic´. Die naamsverandering vond hier overigens een paar jaar eerder plaats dan in Australië, waar ik hem ooit kocht.

 

Waarom zijn zoveel mensen hier toch nog altijd in de waan dat alles wat hier geproduceerd werd beter was dan wat uit Azië kwam? Waarom zou een Loewe zo verschrikkelijk veel langer meegaan dan bijvoorbeeld een Sony of Panasonic? Het enigste aan die Loewe dat iets met Europa van doen had was het ontwerp. De inhoud van het toestel kwam al jaren uit China en/of Zuid Oost Azië, net als de inhoud van de Sony en Panasonic.

 

Ik had hier overigens vele jaren een Sony in de huiskamer, die ik uiteindelijk verving door een Philips breedbeeld. Een bakbeest van een ding dat niet te tillen was en een slordige duit heeft gekost. De beeldkwaliteit van dat toestel heeft nooit kunnen tippen aan de Sony. En persoonlijk hecht ik daar toch meer waarde aan dan aan  het ontwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, johnno zei:

Waarom zou een Loewe zo verschrikkelijk veel langer meegaan dan bijvoorbeeld een Sony of Panasonic? Het enigste aan die Loewe dat iets met Europa van doen had was het ontwerp. De inhoud van het toestel kwam al jaren uit China en/of Zuid Oost Azië, net als de inhoud van de Sony en Panasonic.

 

Loewe kocht inderdaad onderdelen in want er zijn nog maar zeer weinig bedrijven die alles zelf (kunnen) maken. Zo kwam het beeldscherm van LG.

Maar het was geen Chinese TV met een Loewe kast.

Het ontwerp en de kast, printplaten, software etc. was allemaal van Loewe zelf en dat werd ook allemaal door Loewe zelf gemaakt.

Vestigingsplaats van de productie was  in Kronach, Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Pionewbie zei:

Het ontwerp en de kast, printplaten, software etc. was allemaal van Loewe zelf en dat werd ook allemaal door Loewe zelf gemaakt.

Vestigingsplaats van de productie was  in Kronach, Duitsland.

 

Loewe was dan ook de enige die een TV aanbood met twee DVB-S tuners een dubbel CI slot, waardoor je twee kanalen tegelijk en volledig onafhankelijk van elkaar kunt opnemen, dat was voor mij de reden om weer een Loewe te nemen. Volgens mij is er nog steeds geen ander merk die dat kan, in combinatie met een wrgb oled scherm. Dus hebben ze dat zelf moeten maken. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...