Ga naar inhoud


LOEWE TV failliet


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Seniorsatter:

Vreemde  opmerking Johnno, maar in tegenstelling tot Nederland hebben de Duitse Dames in het verleden al eens 2x de finale gewonnen. 

Zo zie je maar weer, eerst nadenken voordat je een vreemde opmerking maakt. 

 

Ik denk dat je me een klein beetje verkeerd begrepen heb, Seniorsatter. Ik dacht dat het duidelijk was dat ik een grapje maakte, maar dus kennelijk niet voor iedereen. Maar aan de reactie van Shmuel te zien, kon hij het grapje in ieder geval wel waarderen.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uur geleden zei Sverige:

Technisat heeft ook twin tuners voor sat, kabel en terrestrisch ingebouwd in hun tv's...

 

 

Inderdaad, alleen heeft deze voor zover ik kan nagaan maar één CI+ slot, en geen twee, en geen OLED scherm, en geen 65 inch en ....

kortom, ik zou die nog niet met een Loewe willen vergelijken 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loewe maakt sinds meer dan 30 jaar zelf geen tv's meer. (Idem B&O)

Eigenlijk was dit enkel nog een tv meubel fabriek.

Ze kochten ergens tv 's en bouwden er dan een mooier kastje rond.

In de tijd van de beeldbuizen waren dit Panasonic en Grundig (tot deze laatste ook failliet gingen)

Daarna Sharp, LG , Hisense etc........

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vandaag (3/7/2019) ontving ik met de post twee keer dezelfde folder: "Uw oude televisie is €500 waard dankzij de inruilactie van Loewe!"  

Binnenin wordt dan een lijstje getoond met alle OLED modellen en de prijs die hij gaat kosten met inruil. Plus de vermelding dat er 3 jaar garantie gegeven wordt!

Zal wel een tijdje geleden al zijn voorbereid, maar wel een curieus moment om deze mailing te verzenden...

 

Overigens werd mij vorig jaar die "inruilactie" als gewone korting gegeven, bovenop een mooie inruilprijs voor mijn Loewe Individual, dus eigenlijk is het niet eens een echte actie. 

 

T B 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar de handelaar zal de tv toch alleen maar kunnen repareren als hij aan onderdelen kan komen...

De fabrikant heeft er ergens toch nog wel mee te maken...

 

Maar een kortingsactie is toch wel gepast... je moet de tv's toch proberen aan de man te brengen.

Inruilacties vind ik zelf nooit echt goed... want dat wil dan zeggen dat je een werkende tv gaat vervangen door een andere... en ik zie daar het nut nooit van in. Ik koop pas een nieuwe tv als de oude het niet meer doet, en te oud is om hem te laten repareren...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Sverige:

Inruilacties vind ik zelf nooit echt goed... want dat wil dan zeggen dat je een werkende tv gaat vervangen door een andere... en ik zie daar het nut nooit van in.

Dergelijke ingeruilde toestellen worden meestal verhandeld aan mensen die een wat minder financiële draagkracht hebben.

De mensen die elk jaar het nieuwste van het nieuwste willen hebben, doen dan onbewust een bijdrage aan armoedebestrijding.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zo bekijkt... ja...

Ik bekeek het meer vanuit mezelf, en ik zelf heb nog nooit een nog werkende tv vervangen door een nieuwe.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-7-2019 om 09:06 zei drz:

doen dan onbewust een bijdrage aan armoedebestrijding.

de meesten onder ons kennen ook verkoop en vraagprijzen voor bepaalde artikelen die gewoon van een andere planeet komen

en kopers van duurder spul (zou het dan een LOEWE zijn? ) zijn in tegenstelling tot wat Dr Z schrijft absoluut geen filantropen maar vragen veel teveel voor hun volgend speeltje

"Trittbrettfahrer der Rassche Fortschritt von der Technologie" of in Nederlands die meelift op de tweedehandsmarkt en elk nieuwe Technologische ontwikkeling willen hebben.

 

om een ander topic te starten over wat het waard is, dat is wat de gek ervoor betaald, kan ook in spreekwoorden en gezegden worden geplaatst

ik denk dat ik mijn Panasonic uit 2012 nog niet weg doe voor een "second life" LOEWE of een echt nieuwe UHD 4Kloot

 

het topic is helaas uitgeboord en hol geworden...

over hoe zo een Firma en haar medewerkers het kan verliezen lees ik niks

 

 

aangepast door Tonskidutch
correctie

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-7-2019 om 15:28 zei TangoBravo:

En vandaag (3/7/2019) ontving ik met de post twee keer dezelfde folder: "Uw oude televisie is €500 waard dankzij de inruilactie van Loewe!"  

Binnenin wordt dan een lijstje getoond met alle OLED modellen en de prijs die hij gaat kosten met inruil. Plus de vermelding dat er 3 jaar garantie gegeven wordt!

Zal wel een tijdje geleden al zijn voorbereid, maar wel een curieus moment om deze mailing te verzenden...

 

Overigens werd mij vorig jaar die "inruilactie" als gewone korting gegeven, bovenop een mooie inruilprijs voor mijn Loewe Individual, dus eigenlijk is het niet eens een echte actie. 

 

T B 

Nou snap je misschien wel beter waardoor ze failliet zijn. 😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste zijn ze niet failliet

Duitsland heeft een wetgeving als inkomsten minder zijn als uitgaven en geen

reserves moet het bedrijf (tijdelijk) stoppen.

Loewe is gestopt en personeel is op non actief maar niet ontslagen.

Tot 1 oktober hebben ze de tijd voor oplossingen.

Afwachten of ze echt stoppen of in andere vorm verder gaan.

De verkoop afdeling blijkt verder te lopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het Amsgericht Coburg heeft het insolvenzverfaheren geopend en als Insolvenzverwalter Rüdiger Weiß benoemd.

Mijn bron: https://www.insolvenzbekanntmachungen.de/cgi-bin/bl_suche.pl

 

https://www.insolvenzbekanntmachungen.de/cgi-bin/bl_aufruf.pl?PHPSESSID=c2c25c8903ee2cda25a22d4b8a35ac5e&datei=gerichte/by/agcoburg/19/_IN_128_19/2019_07_01__09_15_31_Eroeffnung.htm

 

 

Maar je hebt zeker een bron die je met ons kan delen dat ze niet insolvent zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...