Ga naar inhoud


Aygo vs i10


edje-ken

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Nou Sverige...dan ga ik bij Apple maar eens een lagere prijs afdwingen voor een iPhone. Ik vind die dingen veel te duur en wil dat niet betalen. Geeft Apple mij niet de prijs die ik wil betalen, dan laat ik ze barsten.

Ben benieuwd of ik die iPhone op die manier in handen krijg.

Het ging hier over auto's...

Maar als je het over telefoons wil hebben...  Ik wil zeker geen iphone. Ik wil overigens geen apple producten hebben, maar dat even terzijde.

Bij het kopen van een normale telefoon en waarschijnlijk ook bij een smartphone kan je niet onderhandelen... in dat geval zoek je in binnen en buitenland naar de voordeligste aanbieding en koop je hem daar.

 

Bij auto's kan echter wel onderhandeld worden, en dat was ook het onderwerp in dit topic...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt zeker over de prijs van een auto onderhandelen...Maar een prijs afdwingen gaat mij te ver en gebeurd ook niet.

Om de eenvoudige reden dat als een handelaar  daar op in gaat, hij de prijzen "kapot" maakt en dan zijn onderneming binnen de kortste keren kan dicht gooien.

Iedere serieuze handelaar zal beleefd "nee" zeggen en je verder veel succes wensen.

Ik heb lange tijd als Sales Manager in dure Broadcast producten gewerkt en heb mijn handelaren nooit toegestaan om onder de afgesproken prijs te verkopen. Dit zo een oneerlijke concurrentie ten opzichte van andere handelaren van hetzelfde produkt betekenen en de markt zou snel verloren gaan.

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgedwongen? Je bedoelt waarschijnlijk afgedongen.(van het werkwoord afdingen).

Citaat

Betekenis 'afdingen'

Je hebt gezocht op het woord: afdingen.

af·din·gen (dong af, heeft afgedongen) 1minder bieden dan gevraagd

Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/afdingen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afdingen

afdwingen

de vraagprijs betalen. 

 

Het maakt allemaal geen moer uit. 

Zolang je zelf maar met een tevreden gevoel naar buiten loopt of rijd. 

Dat is wat belangrijk is. 

Wij zijn zeer tevreden naar buiten gelopen met een papiertje waarop al onze wensen stonden en voor een prijs die wij goed vonden. 

En zaterdagmorgen zullen wij dus ook tevreden bij de dealer wegrijden. 

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

edje-ken,

de aankoopprijs is één ding maar een goede service achteraf is onbetaalbaar.

Ik zag toevallig gisteren een nieuw model i10 staan: mooi en stijlvol .

Veel rijgenot met je nieuwe aanwinst.

  • Bedankt 1

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Gene 1225:

de aankoopprijs is één ding maar een goede service achteraf is onbetaalbaar.

 

Tja... maar meestal ga je toch niet meer bij de dealer voor je onderhoud... Dat doe ik altijd bij een Duitse garage... Ik kom daar toch regelmatig.

 

Afhankelijk van het tijdstip waarop je een auto koopt wil een dealer soms nog wel eens meegaan in wat jij wil. omdat hij zijn quotum nog niet gehaald heeft oid

En ik had bij mijn laatste auto dat ik eerst niet kreeg wat ik wilde, maar later kwam hij zelf bij me terug... ik had gewoon gezegd dat ik te weinig kreeg, punt uit... en dan zou ik de auto niet bij hem kopen.

Maar goed... je moet altijd onderhandelen als je een auto koopt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige Jij bent het ook altijd oneens met mensen die "teveel" uitgeven...  Waarom laat je die mensen niet gewoon in hun waarde, en laat je ze zelf bepalen waar ze hun eigen geld uitgeven. Jij hebt altijd wel een opmerking waar/hoe het goedkoper kan....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Big fellow:

Jij bent het ook altijd oneens met mensen die "teveel" uitgeven...  Waarom laat je die mensen niet gewoon in hun waarde, en laat je ze zelf bepalen waar ze hun eigen geld uitgeven. Jij hebt altijd wel een opmerking waar/hoe het goedkoper kan....

Dit commentaar slaat nergens op in deze context. Wat je zegt klopt gedeeltelijk, dat te veel uitgeven niet goed is, is waar ik voor sta, dat ontken ik totaal niet.

Maar dat ik de mensen niet in hun waarde zou laten als ze in mijn ogen te veel uitgeven is niet correct. Indien dat zo zou lijken, hoor ik dat graag, eventueel via PM, want dat was niet de bedoeling. Dat ik alternatieven geef, als ik dat gepast vind is wat anders... maar daar ging het ook nu totaal niet over. Het ging over dat je bij een showroom model vaak behoorlijke korting kan afdwingen... maar ik heb nergens iemand geschoffeerd of onheus behandeld... die mensen mogen me dat dan zelf zeggen, zodat ik mijn verontschuldigingen kan aanbieden.

Jouw commentaar zal vast goed bedoeld zijn, maar je doet precies wat je mij verwijt, namelijk me niet in mijn waarde laten... en dan nog in een topic waar ik dit misdrijf totaal niet begaan heb volgens mij.

In andere topics heb ik zelfs mensen een Ultimo 4k aangeraden, wat niet bepaald het goedkoopste model van VUplus is.... ik heb namelijk dezelfde receiver... maar goed...

 

Nogmaals BigFellow... ik ben het nu echt niet met je eens dat ik iemand beledigd zou hebben, en vind het heel erg jammer dat je mijn bijdrage zo leest. Jammer.... ik voel me beledigd.

 

Dank je Youriy...  zo was het ook bedoeld.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luisteraar

Nee, het ging niet om een showroom auto. Showroommodellen kunnen inderdaad lang gestaan hebben en mogelijk al wat op de teller hebben staan. Ik heb gezegd dat het een actie was waarbij de dealer een aantal nieuwe auto's alvast op kenteken in de showroom zet. Dus betalen en meenemen zeg maar. Zijn vaak einde jaar acties.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Sverige:

Wat je zegt klopt gedeeltelijk, dat te veel uitgeven niet goed is, is waar ik voor sta, dat ontken ik totaal niet.

Maar dat ik de mensen niet in hun waarde zou laten als ze in mijn ogen te veel uitgeven is niet correct. Indien dat zo zou lijken, hoor ik dat graag, eventueel via PM, want dat was niet de bedoeling. Dat ik alternatieven geef, als ik dat gepast vind is wat anders...

De schuinschrift delen heb ik gedaan. Daar ligt namelijk de crux van mijn commentaar. "Teveel geld uitgeven niet goed is" dat is jouw mening wat ik opzich prima vind. Echter er is nagenoeg geen enkel onderwerp waar het over geld uitgeven gaat waar jij niet komt met "alternatieven" die goedkoper zijn.  Het feit dat jij het niet kan nalaten om uit te leggen waar/hoe het goedkoper kan of mensen zelfs probeert te overtuigen om naar jouw manier van leven te gaan, dat is waar het fout gaat. Jij laat dan de mensen niet in hun waarde om hun eigen beslissingen te nemen, zonder dat ze "bang" hoeven te wezen dat ze gaan horen dat ze "het fout doen".

Levensovertuigingen, aldan niet religieus etc, zijn waardes voor mensen waar deze mensen naar leven. Als er dan een poging wordt gedaan deze mensen te overtuigen van hun "ongelijkheid" kwa overtuiging dan wordt het een geval van mensen niet in hun waarde laten... En als je het daarmee oneens bent, prima, maar nu weet je waarom ik dit schreef.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet inderdaad waarom je het schreef, waarvoor dank.

Het is e nog steeds onduidelijk waar dit in "dit" topic dan zodanig tot uiting gekomen is dat ik mensen niet in hun waarde gelaten zou hebben...

Maar goed, jouw mening telt evenveel mee als de mijne, en jij mag vinden dat ik fout ben geweest.

De vraagstelling in dit topic was een keuze tussen 2 verschillende auto's... er werd ook gesteld dat de ene aantrekkelijker geprijsd is dan de andere (wat erop duidt dat de vraagsteller daar ook belang aan hecht)... dat het dan naast kwaliteit ook over geld gaat is onvermijdelijk... een auto kost nu eenmaal veel geld (hopelijk kwets ik niemand door dit te zeggen) en dan hoort het financiele aspect er ook bij... ook nieuw/2e hands als optie, waarbij de vraagsteller voor nieuw geopteerd heeft.

Het geld aspect komt lang niet in "nagenoeg ieder onderwerp" ter sprake door "mij"... ik heb mijn bijdragen van de afgelopen 12 maanden snel bekeken, en ik kan niet tot die conclusie komen.

 

Ik zal me in de toekomst stil houden (want dat is duidelijk de bedoeling van het commentaar) en me alleen melden als ik zelf iets te vragen heb... Gelukkig zijn er toch veel hulpvaardige mensen op het forum die bereid zijn anderen hulp te bieden als ze problemen hebben.

Wat mij betreft is de boodschap duidelijk overgekomen. Het ga je goed.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...