Ga naar inhoud


welke auto is nu echt milieu belastend ?


joker55

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer ik een paar diesels geleden een paar honderd kilometer constant 100 km/uur had gereden en bij het invoegen op een nieuwe snelweg traject gas gaf, was ook alles achter mij in een grote roetwolk gehuld.

Mijn nieuwe diesel heeft ondertussen 80.000 km gereden, de uitlaat is nog brandschoon wanneer ik er  een witte doek door haal.

 

Gemiddeld verbruik, 5,5 liter/100 km.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waar wij in ons land in goed zijn is, is feitelijk mierenneuken. Een electrische auto moet ook opgeladen worden.

En die electriciteit wordt middels een Gas of kolencentrale opgewekt. Dus in mijn optiek is dit niet echt milieu vriendelijk.

Hoe je het went of keert, Nederland moet en zou voorop lopen. Echter is ons land een postzegel vergeleken met andere landen.

Nu worden de z.g.n. 2takt brommers ook verboden in de steden omdat deze ook te belastend zijn.

Die gaan nu landen als Polen waar ze er vrolijk op rond rijden.

Ik ben dus van mening dat als men echt de vervuiling aan wil pakken, dit wereldwijd moet gebeuren.

Bovendien is een electrische auto meer milieu belastend als dat menig een denkt. Neem alleen de accu's die gaan naar de 3e wereld landen om verwerkt te worden.

Overigens zijn het niet vrachtauto's die erg vervuilend zijn, wat denk je van de scheep en luchtvaart?

Nee, er moet nog heel veel onderzoek plaats vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar paard en kar, gaat ook niet, ze willen alle boeren weg hebben en grond bebouwen met kantoren en flats, paarden hebben gras nodig als brandstof, gaat niet als hier kantoren en flats staan...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar @alias haha

Het begrip 'mobiel' zijn heeft een element van individuele vrijheid in zich. Snelheid hoeft niet een eerste vereiste te zijn.

Een tweede element is comfort.

 

Met paard-en-wagen, op de trekschuit en (toen ik jonger was) in de trein had je een zitplaats, kon je rond lopen, eten en drinken, ouwehoeren, een shakkie roken en een spelletje kaarten.

Dat vooral mis ik in het openbaar vervoer van vandaag. Mensenvlees wordt staand tegen elkaar gepropt, bek dicht en alles moet vlug. Zo moeten reizen is uitgesproken akelig.

 

Voor de beleidsmakers.

Als je gezellig en comfortabel kan reizen hoeft het van mij niet vlug en hoef ik niet perse een persoonlijk vervoermiddel.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het is zoals je het wilt bekijken.

Wij willen auto rijden en weten dat we door de slechtere lucht eerder dood gaan ,dat is de prijs

We weten als we roken dan gaan eerder dood.

We weten als we een biertje drinken dat we ......

Zo kan ik door gaan alles heeft zijn prijs

De wetenschap staat ook niet stil dadelijk vinden ze een dna sleutel dat we van co2 o2 maken en

van nox n2 en o2 maken (toekomst denken)

Feit blijft dat we momenteel door de verbranding van brandstoffen (auto´s om on topic te blijven) het

klimaat in ons nadeel werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Tripleboy:

Parijs of Brussel ....... , koop maar een Gasmasker als je op reis gaat: https://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/nog-steeds-te-veel-doden-door-luchtvervuiling-in-brussel

 

Haha

 

 

 

1200px-Russian_gas_mask_%D0%9F%D0%9C%D0%

Dit kunnen ze in Ulaanbaatar Mongolië gebruiken. 1 paar uur winkelen daar en je neus zit vol zwart snot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei mereltje:

In 1900 was er in heel Nederland bijna geen trekschuit meer te vinden ,hoe oud ben jij Zuinigkyk ?

Doet dat er toe? Ben van na de oorlog.

Ik heb nog nooit op een trekschuit gezeten, maar het reismiddel spreekt me aan.

Trouwens... ik herinner het me wel! Ik stam uit het veenkoloniale. En weet nog dat ze de pramen soms op die manier verplaatsten, zoals op onderstaande foto's en soms met paard. Maar in het algemeen duwde men de (aardappel-)pramen toen al met kleine motor-duwbootjes. Dat was in de jaren '60/'70 - ik bedenk nu hoeveel de wereld is veranderd sindsdien...

Tegenwoordig kan je met de motorboot, maar die wil jou snel mogelijk weer van boord. Tenzij je bij hun een prijzig diner bestelt - "meegebrachte etenswaren mogen niet worden genuttigd".

 

Bij gebrek aan paarden (geen geld voor) waren de trekkers soms zeer armoedig, als je kinderen had was je dan op hun arbeid aangewezen.

1682224989_11.jpg.c28c505da933ae758f3c1fba9abd2807.jpg499641001_Jaagpad19311.jpg.d640780137b38731c4925427d5a266e5.jpg

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, eerder dood gaan door die verderfelijke auto's?

100 jaar geleden was alles gezonder?

 

Gemiddelde leeftijd in 1836 was 37 jaar.

Gemiddelde leeftijd anno nu 80, 2 jaar voor de man.

Vrouwen leven nog eens 3,1 jaar langer.

 

En voor de kinderen die nu geboren worden is de verwachting dat 100 jaar geen uitzondering zal zijn.

 

Verder verwijs ik naar Darwin en natuurlijke selectie.

 

Dus of die auto nu echt zo slecht is.

Sigaretten rook, ook passief roken, is schadelijker!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is grote vooruitgang geboekt in de Medische Sector, waar je vroeger geen kans meer had om vele aandoeningen te overleven, is dat nu al heel anders geworden, ook bij geboorten is veel mogelijk.

 

En het gaat nog steeds gestaag vooruit, wat de Natuur betreft daar zien we het omgekeerde gebeuren.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Zunigkyk:

Je moet dat een beetje nuanceren. De kindersterfte was toen gigantisch. 

Het was dus niet zo dat een volwassene rond z'n 37 dood ging.

Vroeger kreeg je geen naam voordat je de pokken had overleefd.

En dan heb je tegenwoordig anti-vaccers.......................................................................🤔🤐

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei minplus:

Vroeger kreeg je geen naam voordat je de pokken had overleefd.

En dan heb je tegenwoordig anti-vaccers.......................................................................🤔🤐

Och, dat mag geen naam hebben ..😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...