Ga naar inhoud


welke auto is nu echt milieu belastend ?


joker55

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei minplus:

 

Yep, maar je verbruikt energie en moet dus spullen in je lichaam verbranden (die je moet eten en dus geproduceerd moeten worden met behulp van soms veel energie) en produceert daarmee dus CO2 en als je harder loopt dus meer.

Maar met die kilometers per dag vergroot je de kans gelukkig en gezond langer te leven en heel oud te worden en dan vervuil je nog veel langer.....

Aso!😁

Maar zeker mee doorgaan.😎

 

😁😁😁😁😁

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hummer?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het op inhalende vrachtwagens. Die verbruiken gigantisch veel bij het inhalen met 1 km/uur sneller en veroorzaken daarmee veel ongelukken waarbij auto's in de prak gaan en dooien vallen. Die auto's moeten weer vervangen worden en de dooien moeten verbrand worden, beide ook weer erg vervuilend.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die stompe neus komt hij zeker niet uit een windtunnel, bizar.

Los daarvan, vind hem lelijk, ook door die neus.

Opvallend is wel de aerodynamische spiegel en geen deurklinken,

dit in contrast met de stompe voorkant. Begrijp jij het? Begrijp ik het.

 

Dan zie ik liever het neusje van Cleopatra...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan zie ik toch liever deze elektrische Lotus Evija met 2000pk.
Er is nog wel 1 probleempje. Je kunt hem niet op de snelste manier opladen want daar heb je een snellader van 800kW voor nodig en die bestaan nog niet. Het opladen duurt dan 9 minuten. Met de wel beschikbare snelladers van 350kW duurt het  12 min. en dan is hij voor 80% opgeladen., zie:
https://www.elektrischeauto.nl/nieuws/lotus-evija-elektrische-hypercar/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou een gepaste afstand houden bij zulke vermogens.

 

Ik heb een keer een 200 kg zwaar deksel naast een vorkheftruck terug gevonden, en daarna op de bewakingscamera gezien hoe dat deksel 's nachts 2 meter hoog gelanceerd werd, toen er een cel kortsluiting kreeg.

 

Wanneer je een accu met 350 kW gaat laden, en het rendement bij laden is 85% komt er, wanneer ik mij niet vergis,  in die 12 minuten ruim 50 kW warmte vrij

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Con:

Met die stompe neus komt hij zeker niet uit een windtunnel, bizar.

nu ja een mening over design ,  is altijd persoonlijk, stomp noem ik het niet eerder als een Haai die door het water glijdt en toch redelijk hoekig is

 

en die beesten hebben geen gladde huid hetgeen extreem efficiënt bleek met lucht en water en heel goed met turbulenties omgaat zoals aerodynamica engineers weten

wanneer de windtunneleffecten echt gaan spelen bij auto's is ruim boven onze nationale top snelheid van 130km/u op de autoweg

ergo zinloos

heb nog nooit een Volvo rijder horen klagen :whistle:

 

 

Screenshot_40.png

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TD

 

De meeste auto's rijden niet onder water... toch?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...