Ga naar inhoud


welke auto is nu echt milieu belastend ?


joker55

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 5-9-2019 om 10:46 zei luisteraar:

De wetenschap staat ook niet stil dadelijk vinden ze een dna sleutel dat we van co2 o2 maken en

van nox n2 en o2 maken (toekomst denken)

DNA van co2???

Laten zij zich eens richten op het neutraliseren van nucleaire straling.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens! Al die hardlopers die extra co2 uitstoten met hun gehijg, dat moet ook maar eens afgelopen zijn! 😄

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de aandrijflijn even buiten beschouwing laat, is elke auto precies gelijk milieu belastend: (leren) stoeltjes, plastic onderdelen, en fabricage metalen delen (scherm, motorkap, dak etc etc.  Daar zit geen verschil in.  Het verschil zit natuurlijk in de aandrijflijn, en voortstuwing.  En dat bedoel ik met minst milieu belastend.

En dan is heel opmerkelijk dat als je meer rijdt dan ruim 200.000 km met een auto, een diesel aandrijving nog minder milieu belastend is, dan elektrische aandrijving.

Een CNG aandrijving staat dan bovenaan.

Maar dit zijn allemaal mbv fossiele stoffen, en daar moeten we gewoon vanaf, willen we echt milieu vriendelijk zijn, 

Ook waterstof produceren uit aardgas, kan eigenlijk ook niet oneindig.

 

Ik denk, dat waterstof heel hoge ogen gaat gooien op die lijst, zeker als je waterstof gaat winnen via elektrolyse, opgewekt via windmolens. Dat kan eindeloos, temeer omdat een waterstofcel als "afvalprodukt" gewoon puur drinkbaarwater is wat uit de uitlaatpijp stroomt. En dus weer 100% herbruikbaar is.

Op dit moment zijn er nog wat nadeeltjes, die echt opgelost moeten worden;

- Brandstofcellen zijn niet makkelijk en/of goedkoop te produceren.

- Opslaan van waterstof is nog lastig, en vereist veel veiligheidsmaatregelen.

 

Maar wat subsidies voor dit soort onderzoeken en zaken, zuo wel helpen om het op korte termijn wat rendabel te maken, want nogmaals: we moeten van die aardolie verder afblijven om milieu problemen.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Leuk dat de discussie gaat welk gebruikstoestel het minste belast, maar eigenlijk zou het over de opwekking/winning van energie moeten gaan.

Kernenergie als bron, of zon/zout centrales rond de evenaar.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boor lekkere diepe gaten voer aan de eene kant water erin en stoom komt er uit aard warmte

voor de generator (schoon) om dan waterstof te maken.

In california staan(stonden) twee van zulke centrales maar zijn stil gelegd ?

Verder zijn er nog genoeg actieve vulkanen die constant magma naar de oppervlakte

brengt die warmte is ook benutbaar.

Ijsland benut al een heel klein deel van die energie dat kan uitgebreid worden

en via stroom zee kabels naar ons gebracht worden.

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei ceesv:

Leuk dat de discussie gaat welk gebruikstoestel het minste belast, maar eigenlijk zou het over de opwekking/winning van energie moeten gaan.

 

Volgens mij is de te behalen winst uit efficienter gebruik véél groter.

Consuminderen helpt ook.

Mijn stroomverbruik heb ik in de loop der jaren ruimschoots kunnen halveren door:

-systematisch standby- en sluipverbruik uitrangeren (probeer maar eens je kWh stil te zetten!)

-lcdTV ipv beeldbuis

-laptop ipv PCtower&beeldbuismonitor

-koffiezetapparaat er uit en een zonder warmhoudplaat met thermoskan er voor terug

-diepvrieskast uitgeschakeld, enkel koelkast nog

-vloer- en cv-verwarmingspompen vervangen door efficientere

 

Het blijkt dat het energieprobleem niet opgelost wordt door er iets aan te doen (anders/alternatief/meer energie produceren). Ik los het op door iets niet meer te doen, door dingen na te laten.

Van meer 3200 kWh/j naar 1500, dat vind ik best een aardig succes.

 

Gasverbruik verminderen is veel moeilijker.

Huis is ooit beter geisoleerd geworden. Dan krijg je ventilatieproblemen, en daar is dus 'iets aan gedaan' dmv een ventialiteunit. Die vreet stroom en toch ventileert ie niet goed.

Misschien sloop ik dat ding er wel uit.

Misschien moet de isolatie ook maar weer weg. Best fijn als het huis een beetje kan ademen.😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich prachtig, maar als je kijkt wat er de laatste jaren aan zuinige apparaten is gekomen en verbeterd dan is dat best aanzienlijk.

Echter wat is de praktijk?

Juist ja de verbruikte hoeveelheid energie is met al die zuinige apparaten alleen maar gestegen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

SUV's zitten nu in het verdomhoekje want ze zouden meer gebruiken. Dat zal voor vele aso-bakken zeker opgaan en voor sommige gigantisch.

 

Maar wat is een SUV? Elke wat hogere auto waar je wat makkelijker in en uit komt? Een auto die je hoger kunt stellen zodat je door de bushbush kunt scheuren? 4wd?

Het lijkt volgens de berichten het 1e te zijn, elke wat hogere auto.

 

Ik heb toen m'n lage station het begaf een iets hogere auto gekocht omdat m'n vrouw gehandicapt is. Geen 4wd, geen hogere instelling, gewoon een erg fijne wat hogere auto met hogere instap en wat ruimte zodat je nog steeds een stoel e.d. kunt vervoeren.

Met de vorige mag ik probleemloos elke stad in, met de huidige mag het mogelijk binnenkort niet meer ook al verbruikt hij 50% minder dan de vorige....

 

Zoals zo vaak de waanzin ten top.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-9-2019 om 20:43 zei minplus:

Lopen is ook erg milieubelastend overigens. Vooral hardlopen

wat schrijf jij nu?

ik loop elke dag 6,5 kilometer heen

en terug

en daarnaast nog eens minstens 4 kilometer om mijn boodschappen te doen en mijn gescheiden afval correct te ontzorgen

 

ik heb geen auto nodig

dat half uurtje of uurtje loop ik en dat compenseert 8 a 9 uur zitten

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

wat schrijf jij nu?

ik loop elke dag 6,5 kilometer heen

en terug

en daarnaast nog eens minstens 4 kilometer om mijn boodschappen te doen en mijn gescheiden afval correct te ontzorgen

 

ik heb geen auto nodig

dat half uurtje of uurtje loop ik en dat compenseert 8 a 9 uur zitten

 

Yep, maar je verbruikt energie en moet dus spullen in je lichaam verbranden (die je moet eten en dus geproduceerd moeten worden met behulp van soms veel energie) en produceert daarmee dus CO2 en als je harder loopt dus meer.

Maar met die kilometers per dag vergroot je de kans gelukkig en gezond langer te leven en heel oud te worden en dan vervuil je nog veel langer.....

Aso!😁

Maar zeker mee doorgaan.😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...