Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
joker55

welke auto is nu echt milieu belastend ?

Aanbevolen berichten

Ik deed het laatste jaar al mijn bijdrage, van 12.000km naar 9000 km per jaar.  ik ben nu op pensioen en geniet van tal van voordelen, dus gaat er nog een tweetal duizend kilometers af gaan. natuurlijk is dit niet voor iedereen mogelijk. Maar bij mijn zoon op het werk, heeft de werkgever nu pendelbussen ingezet. Ook al minder vervuilend.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus, wanneer je van je auto af wil, parkeer hem dan naast een tesla!😂

 

Hoe zou dit zijn met een waterstofauto? Een halve straat die herbouwd moet worden en een krater van 4 meter?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden zei ceesv:

Trouwens, je foto van de Eiffeltoren is van 18 maart 2015.

http://www.naharnet.com/stories/en/172064

 

Nou, maakt niet veel uit, het zijn de vervuilende dagen die tellen, en die zijn niet zozeer afhankelijk van de datum maar van de luchtkwaliteit, de herfst en winter en de bijhorende smog die ook in maart nog hardnekkig kan zijn zorgt dan voor ongezonde toestanden, niet voor niets heeft een stad als Parijs al verregaande maatregelen genomen om de Pollutie aan banden te leggen.

 

90 % van de Parijzenaars leeft in een vervuilde omgeving anno 2019

https://www.paris.fr/pages/paris-lutte-contre-la-pollution-de-l-air-4308

 

Deze voormiddag al merkelijk ongezonder daar, http://aqicn.org/map/paris/, en de slechtse periode moet nog komen

 

Voor de bezoekers: https://ecovignetfrankrijk.be/vignet-parijs/

 

 

aangepast door Tripleboy

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Duidelijk is in ieder geval dat je af moet van diesel en benzine...…..dan nog beter LPG en/of aardgas.

 

Maar waterstof winnen uit water, via windmolens, lijkt mij toch wei redelijk groen, toch.

Nu nog een goed netwerk en infrastructuur opbouwen (taak overheid, stimuleren?) en je bent stukken beter bezig dan zelfs elektrische auto's, met die Li-accu's.

Het lijkt mij de toekomst, je hebt in ieder geval geen enkel "afvalprodukt" wat vervuilend is   (misschien de auto zelf, maar ook daar zitten vele herbruikbare delen bij.)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden zei ceesv:

Er zijn tegenwoordig auto's, diesels,  die zo schoon zijn, dat ze minder fijnstof uitstoten als de lucht die ze "inademen".

https://www.destentor.nl/auto/duits-autoblad-nieuwste-generatie-diesels-maakt-lucht-binnensteden-schoner~af1e10cd/

Ook dit is een wassen neus, met die roetfilters en katalysators en weet ik wat nog allemaal.... Ook dit is een moment opname, zodra de roetfilter moet gaan regenereren, word de roetfilter met behulp van een extra verstuiver gewoon met diesel verhit, dat de roetdeeltjes nog fijner worden en zo in een keer, de wijde wereld in geblazen worden.

Adblue(ammoniak verbinding) die als additief word toegevoegd is puur op het NOx(stikstof verbinding) gehalte omlaag te brengen.

Auto's die nu in deze tijd worden gemaakt zijn gewoon, met 1 woord te noemen: ''Rommel". Het is bijna met ieder merk, alleen maar elektrische storingen, motoren die na 100000 km zo gaar zijn als een pakje boter, als ze het al halen...

Ik heb zelf nog een audi 100 uit 1986, 12 jaar geleden gekocht voor 500 euro, en nog nooit niks aan gehad, op tijd een beurtje, en verder niks.

Zelfs andere merken waren toen bezig om onverwoestbare auto's te produceren en ontwikkelen, en daar rijden er nog ook nog veel van, zoals bijvoorbeeld de mercedes 190D, hier is ook bijna nooit iets mee.

Daarom, zal ik zo lang mogelijk oude auto's blijven rijden, ben zelf automonteur geweest, kan ze zelf maken, scheelt me weer uren die ik zeker niet in de garage hoef te laten, en ik weet zeker dat ik zonder problemen naar bijvoorbeeld Italië kan rijden, met de huidige wagens is het nog niet zeker of je ooit aan komt, of terug....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb een paar keer vernomen dat bij de goede auto´s de uitgestoten lucht schoner

is dan de lucht die de motor opneemt.

Dus meer auto´s op de straat is gunstig.

Heb eens een auto gehad waar ik de lambda van de uitlaatgassen kon

uitlezen het is mij al vaak opgevallen rijd ik bij een chemische fabriek

dat de lambda hoger werd en de motor computer ging bij regelen

 

 

aangepast door luisteraar

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat wil je met een erbarmelijke luchtkwaliteit en slinkse Marketing jongens die denken dat al die Knurften alles toch maar slikken, als onzin gaat regeren ..........

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Welke auto nu echt milieu belastend is is eigenlijk vrij simpel, bij voorbaat zal een auto die meer brandstof verbruikt per gereden km ook het milieu meer gaan belasten.

En dan maakt het niet uit welke brandstof deze gebruikt want of het nu elektrisch, gas, benzine, diesel of kerosine is.

Maar,............... mits de functie van het voertuig dan ook gelijk is, een vrachtauto die 1 op 3 rijdt op diesel maar wel 40 ton aan vracht vervoerd kan hierdoor schoner zijn dan jouw superzuinige accu aangedreven vibrator op wielen waarin zelfs een kratje bier vervoeren een grote kunst wordt.

Dus wil je vergelijken dan moet ten eerste het gebruik en de functie van de voertuig ook hetzelfde zijn.

Daarnaast moet elk voertuig ook geproduceerd worden en ook daarbij komt het milieu om de hoek kijken en daarbij kunnen ook flinke verschillen ontstaan.

Ga je dan zo'n auto in een lage lonen  land produceren dan kan  er ook een flinke belasting bij komen voor het milieu voor zowel de aanvoer van onderdelen als het transport van het complete product.

Dus pas als je al dat soort zaken bij elkaar optelt en weet te vergelijken dan pas kun je bepalen welke auto/voertuig het meest milieu vervuilend is.

Vandaar dat ik het maar simpel hou, komt er een dikke zwarte walm uit de uitlaat dan is er onvolledige verbranding en ben je bij voorbaat slecht bezig voor het milieu en wordt het tijd voor een bezoekje aan de garage of voor een andere auto.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger zei m'n leraar autotechnieken eens, die oude diesels, daar vielen de uitlaatdeeltjes op de grond. Met de common rail dwarrelen die kleine deeltjes rond in de lucht. Zijn zo klein dat ze via je longblaasjes in je bloed komen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan wat inzitten.

Maar voor je gevoel is toch zo'n dikke zwarte walm toch minder prettig.

Kijk eens naar truckraces of tractor pulling waar ze dikke zwarte rookpluimen uitstoten dat lijkt me toch minder prettig om in te ademen.

Het vreemde is dat je met enige regelmaat auto's met zo'n dikke rookpluim en geheel zwarte achterkant op de snelweg ziet, maar ik heb nog nooit gezien dat zo'n auto aan de kant werd gezet, wel dat de politie er gewoon achter reed en niet in actie kwam.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door gerrit B
      Ik ben bezig met het programmeren van een Audiocodes mediant 500L IP naar ISDN2 omzetter maar kom hier nog niet uit. (dezelfde die KPN dus ook gebruikt)
      Ik kan al wel inloggen in het systeem, heb hem in mijn eigen netwerk zichtbaar en bereikbaar maar dan moet je de trunk gegevens invullen maar hoe en waar je dat moet doen kan ik nergens vinden.
      Ik zou verwachten bij je SIP definitions maar zie daar nergens wat staan.
      Dus ook al flink aan het zoeken geweest op het internet om dit te vinden maar kom daar ook nog niet veel verder mee.
      Is er iemand die een linkje heeft naar een site waar e.e.a verder wordt uitgelegd of die me een zetje in de juiste richting kan geven om de trunk aan de praat te krijgen en het juiste ISDN2 signaal naar het  telefoonsysteem te krijgen?
       
    • Door freak
      ik zoek een stroommeter die werkt op wifi en telefoon
      ik heb de sp3s gevonden die dit lijkt te kunnen?
       
      nou wordt er bij sommige geadverteerd met sp3s + sc1
      nou vraag ik me af waar is die sc1 voor de wifi? of werkt de sp3s op wifi zonder de sc1?
       
      en heeft iemand ervaring met deze sp3s?
    • Door Kabeltje87
      De laatste tijd erger ik mij aan het Nederlands zoals dat momenteel in gebruik is op de Nederlandse zenders:
       
      Dingen zoals:
       
      de meisje
      de deksel
      etc....
       
      En niet alleen in de gesproken tekst, maar ook in de ondertiteling zoals die aangeleverd word door de BTI studios.
       
      Ik weet ook wel dat ik geen foutloos Nederlands schrijf, maar het bovenstaande voelt volledig krom aan.
    • Door Con
      Iemand al gelezen?
       
      Ben zelf blij dat ik maar een eenvoudige jongen ben...
      dus maak mezelf daar niet zo druk om. Ik zeg; geweldig!
       
       

    • Door de mon
      Verleden jaar stapte ik op achteraan de vlieger. Zo te horen was daar iets aan brullen. De motors waren het niet, turbines draaiden stil.
      Maar achteraan de staart zag ik een pijp, een soort uitlaat waaruit het lawaai kwam. Klonk zoals die stille waterpompen aan een bouwgrond, stil maar zwaar(systeem ken ik niet om 't geluid te dempen).
      Zit daar een aggregaat in ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid