Ga naar inhoud


welke auto is nu echt milieu belastend ?


joker55

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je kan aan de hand van de bargraph een jaar terug kijken bij elk meetpunt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Trouwens, je foto van de Eiffeltoren is van 18 maart 2015.

http://www.naharnet.com/stories/en/172064

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deed het laatste jaar al mijn bijdrage, van 12.000km naar 9000 km per jaar.  ik ben nu op pensioen en geniet van tal van voordelen, dus gaat er nog een tweetal duizend kilometers af gaan. natuurlijk is dit niet voor iedereen mogelijk. Maar bij mijn zoon op het werk, heeft de werkgever nu pendelbussen ingezet. Ook al minder vervuilend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, wanneer je van je auto af wil, parkeer hem dan naast een tesla!😂

 

Hoe zou dit zijn met een waterstofauto? Een halve straat die herbouwd moet worden en een krater van 4 meter?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei ceesv:

Trouwens, je foto van de Eiffeltoren is van 18 maart 2015.

http://www.naharnet.com/stories/en/172064

 

Nou, maakt niet veel uit, het zijn de vervuilende dagen die tellen, en die zijn niet zozeer afhankelijk van de datum maar van de luchtkwaliteit, de herfst en winter en de bijhorende smog die ook in maart nog hardnekkig kan zijn zorgt dan voor ongezonde toestanden, niet voor niets heeft een stad als Parijs al verregaande maatregelen genomen om de Pollutie aan banden te leggen.

 

90 % van de Parijzenaars leeft in een vervuilde omgeving anno 2019

https://www.paris.fr/pages/paris-lutte-contre-la-pollution-de-l-air-4308

 

Deze voormiddag al merkelijk ongezonder daar, http://aqicn.org/map/paris/, en de slechtse periode moet nog komen

 

Voor de bezoekers: https://ecovignetfrankrijk.be/vignet-parijs/

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk is in ieder geval dat je af moet van diesel en benzine...…..dan nog beter LPG en/of aardgas.

 

Maar waterstof winnen uit water, via windmolens, lijkt mij toch wei redelijk groen, toch.

Nu nog een goed netwerk en infrastructuur opbouwen (taak overheid, stimuleren?) en je bent stukken beter bezig dan zelfs elektrische auto's, met die Li-accu's.

Het lijkt mij de toekomst, je hebt in ieder geval geen enkel "afvalprodukt" wat vervuilend is   (misschien de auto zelf, maar ook daar zitten vele herbruikbare delen bij.)

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei ceesv:

Er zijn tegenwoordig auto's, diesels,  die zo schoon zijn, dat ze minder fijnstof uitstoten als de lucht die ze "inademen".

https://www.destentor.nl/auto/duits-autoblad-nieuwste-generatie-diesels-maakt-lucht-binnensteden-schoner~af1e10cd/

Ook dit is een wassen neus, met die roetfilters en katalysators en weet ik wat nog allemaal.... Ook dit is een moment opname, zodra de roetfilter moet gaan regenereren, word de roetfilter met behulp van een extra verstuiver gewoon met diesel verhit, dat de roetdeeltjes nog fijner worden en zo in een keer, de wijde wereld in geblazen worden.

Adblue(ammoniak verbinding) die als additief word toegevoegd is puur op het NOx(stikstof verbinding) gehalte omlaag te brengen.

Auto's die nu in deze tijd worden gemaakt zijn gewoon, met 1 woord te noemen: ''Rommel". Het is bijna met ieder merk, alleen maar elektrische storingen, motoren die na 100000 km zo gaar zijn als een pakje boter, als ze het al halen...

Ik heb zelf nog een audi 100 uit 1986, 12 jaar geleden gekocht voor 500 euro, en nog nooit niks aan gehad, op tijd een beurtje, en verder niks.

Zelfs andere merken waren toen bezig om onverwoestbare auto's te produceren en ontwikkelen, en daar rijden er nog ook nog veel van, zoals bijvoorbeeld de mercedes 190D, hier is ook bijna nooit iets mee.

Daarom, zal ik zo lang mogelijk oude auto's blijven rijden, ben zelf automonteur geweest, kan ze zelf maken, scheelt me weer uren die ik zeker niet in de garage hoef te laten, en ik weet zeker dat ik zonder problemen naar bijvoorbeeld Italië kan rijden, met de huidige wagens is het nog niet zeker of je ooit aan komt, of terug....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een paar keer vernomen dat bij de goede auto´s de uitgestoten lucht schoner

is dan de lucht die de motor opneemt.

Dus meer auto´s op de straat is gunstig.

Heb eens een auto gehad waar ik de lambda van de uitlaatgassen kon

uitlezen het is mij al vaak opgevallen rijd ik bij een chemische fabriek

dat de lambda hoger werd en de motor computer ging bij regelen

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke auto nu echt milieu belastend is is eigenlijk vrij simpel, bij voorbaat zal een auto die meer brandstof verbruikt per gereden km ook het milieu meer gaan belasten.

En dan maakt het niet uit welke brandstof deze gebruikt want of het nu elektrisch, gas, benzine, diesel of kerosine is.

Maar,............... mits de functie van het voertuig dan ook gelijk is, een vrachtauto die 1 op 3 rijdt op diesel maar wel 40 ton aan vracht vervoerd kan hierdoor schoner zijn dan jouw superzuinige accu aangedreven vibrator op wielen waarin zelfs een kratje bier vervoeren een grote kunst wordt.

Dus wil je vergelijken dan moet ten eerste het gebruik en de functie van de voertuig ook hetzelfde zijn.

Daarnaast moet elk voertuig ook geproduceerd worden en ook daarbij komt het milieu om de hoek kijken en daarbij kunnen ook flinke verschillen ontstaan.

Ga je dan zo'n auto in een lage lonen  land produceren dan kan  er ook een flinke belasting bij komen voor het milieu voor zowel de aanvoer van onderdelen als het transport van het complete product.

Dus pas als je al dat soort zaken bij elkaar optelt en weet te vergelijken dan pas kun je bepalen welke auto/voertuig het meest milieu vervuilend is.

Vandaar dat ik het maar simpel hou, komt er een dikke zwarte walm uit de uitlaat dan is er onvolledige verbranding en ben je bij voorbaat slecht bezig voor het milieu en wordt het tijd voor een bezoekje aan de garage of voor een andere auto.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger zei m'n leraar autotechnieken eens, die oude diesels, daar vielen de uitlaatdeeltjes op de grond. Met de common rail dwarrelen die kleine deeltjes rond in de lucht. Zijn zo klein dat ze via je longblaasjes in je bloed komen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wat inzitten.

Maar voor je gevoel is toch zo'n dikke zwarte walm toch minder prettig.

Kijk eens naar truckraces of tractor pulling waar ze dikke zwarte rookpluimen uitstoten dat lijkt me toch minder prettig om in te ademen.

Het vreemde is dat je met enige regelmaat auto's met zo'n dikke rookpluim en geheel zwarte achterkant op de snelweg ziet, maar ik heb nog nooit gezien dat zo'n auto aan de kant werd gezet, wel dat de politie er gewoon achter reed en niet in actie kwam.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...