Ga naar inhoud


Storingen bij RTL Lounge


Jim87

Aanbevolen berichten

Ik heb al minimaal sinds vorige week vrijdag regelmatig last van blokjes beeld bij RTL Lounge.

Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb vanmorgen namelijk gebeld met Canal Digitaal en het was hun nog niet bekend.
Ook heb ik nog getest met een andere ontvanger icm mijn camping schotel en daarmee hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal Digitaal valt alleen op als je niet betaalt.. De rest zal ze een zorg zijn.. Bij een grote storing melden ze dat pas na 3 dagen (en dan nog met tegenzin).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jim87

 

De zender RTL Lounge zit als een van de weinigen op de Astra 19,2. Het zou kunnen dat die satelliet niet al te sterk ontvangen wordt.
Op diezelfde transponder zit ook de zender Hustler TV. Daar zul je waarschijnlijk ook wel blokjes op hebben.
Ik heb RTL Lounge nu een kwartier op staan hier in Zuid-Spanje en heb geen blokje gezien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha :crazy:

Ik heb het met mijn vaste opstelling geprobeerd (Wavefield T55, VU+ Solo SE en VU+ Zero) en daarmee geregeld blokjes en ook regelmatig de melding "Zender niet gevonden, SID not found in pat" .
En ik heb getest met mijn Camping opstelling (Triax 60 met Duo LNB en Dreambox DM500HD) daarmee had ik exact op hetzelfde moment dezelfde haperingen/blokjes.

Ook een kameraad met een VU+ Duo2 en Wavefield T55 heeft hetzelfde probleem.

Vandaar mijn vraag hier op t forum of meerdere mensen hier last van hebben... omdat ik het vreemd vond dat canal digitaal blijkbaar (zover ze zeggen) van niets weet.

Inmiddels heb ik RTL Lounge nu ook zo'n 20 minuten probleemloos spelen... hopelijk is dan na die dagen het probleem verholpen.
Mochten de haperingen weer komen zal ik sowieso nog even testen op Hustler TV :P kijken of er leuke natuurfilms op zijn hahaha.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dezelfde transponder zit ook Eleven Sport 1/2 van TVV.

Hierop heb ik ook regelmatig storingen. (Blokjes en andere storingen welke ik slecht weer storingen noem).

Nochtans een redelijke sterke ontvangst van rond de 14 db.

 

Het kan natuurlijk zijn dat de LNB wat beter moet afgesteld worden, maar ik heb nergens anders op 19.2E blokjes.  En aan de opstelling van de schotel is al heel lang niets veranderd, en ik heb vroeger daar geen storingen gezien.

 

Willy

 

PS:  Een kwartiertje kijken is niet genoeg.  Soms loopt het 20 minuten goed, en daarna enkele storingen binnen de paar minuten.

Het is zeer wisselend.

Ik heb de indruk dat de storingen optreden bij zeer snelle beeldwisselingen.  m.a.w. als het beeld totaal veranderd in zijn geheel.

Dit kan duiden op onvoldoende bandbreedte

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechte ontvangst kan maar deze transponder haal je al met 6.5 dB C/N binnen dus misschien toch problemen bij de uplink?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb dit proberen te melden bij TVV. (Eleven 1/2 - RTL Lounge)

Dit is het antwoord:
 

Citaat

 

Graag willen wij jou bedanken voor je bericht dat we mochten ontvangen.
Wat voor merk en model van decoder hebt u in het gebruik? Wij hebben op onze diensten de vermelde zenders uitvoerig getest op onze decoders. Wij ondervinden de boven vernoemde storingen niet.
Om de storing op te lossen zal u de lnb opnieuw moeten her uitrichten van de satteliet.

 

 

Dit was te verwachten.  Kan iemand dit bij CDS melden AUB.

Want ik kom niet verder.  Ik heb een HD2400.  En dan zeggen ze natuurlijk dat die niet ondersteund is.

 

Dat de LNB moet heruitgelijnd worden is natuurlijk niet onmogelijk.

Maar ik heb een ontvangst van 14.2 db momenteel (AGC 50%).  Deze waarden zijn gelijkaardig aan wat ik op bv. één HD zie.

Zodus....

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord van TVV:

 

Citaat

Bedankt voor jopuw e-mail en opmerking.
Als ik het goed lees gebruik je geen gecertificeerd toestel (Toestel van TV VLAANDEREN) en heb je een automatische schotel.
Blokjers vorming heeft te maken met het niet goed uitgericht staan c=van de schotel.
Maar indien je beschikt over een automatische schotel gaan we jou een stuk moeten teleur stellen want hierover hebben wij echter weinig kennis terzake.
HIervoor zal je contact moeten nemen met de instalateur
Eventueel kan je via je installatie de beide satellieten verwijderen en opnieuw inladen, kan ook een oplossing bieden.
Mocht je hierover nog extra vragen of opmerkingen hebben, aarzel zeker niet contact op te nemen met onze klantendienst op het nummer 02 790 27 90.
Dit kan alle dagen tussen 9u en 19u en op zaterdag tussen 10u en 17u.
Met vriendelijke groeten,
Diederik
Wat ik je wel kan meegeven is dat er voor de ontvangst van de signalen die wij doorsturen gebruik gemaakt wordt van twee satellieten.
Met name de Astra 1 op 19.2 en de Astra 3 op 23.5
Is het zo dat je enkel de storing heeft op de vrije zender (Astra1) of op de Betaal zenders (Astra3)
Je kan ook eventueel even nazien of de kabel die vanuit je decoder naar je schotel gaat wel nog goed vasthangen
Je kan eventueel ook beide satellieten uit je programma verwijderen en terug inladen, kan zijn dat er dan

 

Zoals verwacht.  Geen service door ons voor niet gecertificeerd ontvangers.
(hoe durf je!!!)

 

Ik kan hier blijven argumenteren, dat het niet aan mijn installatie ligt.  Maar dat helpt dus niets, rien de knots.

Ik kan alleen hier vragen of de personen die op RTL Lounge deze storing waarnemen, dit melden aan M7.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ruim 14dB c/n op RTL Lounge en kijk die zender nooit. Mijn vrouw echter wel en ik hoorde op de achtergrond het geluid af en toe wegvallen en besloot daarom eens te kijken wat er aan de hand is.

 

Exact zoals hier beschreven. Ze hebben gewoon een vet probleem met de uplink en het lijkt mij ook een probleem met de bandbreedte. Het lukt de muxer gewoon niet om met de door CD gekozen instellingen alles in die transponder te proppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...