Ga naar inhoud


aanvraag extra ( grijze ) smartcard


Alziendoog

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik ben na een aantal jaren weg te zijn geweest weer nieuw hier.

Mijn vraag gaat over het registreren van een extra smartcard.

Als loyale klant van CD betaal ik nu 13 euro voor een start HD pakket, en hier wil ik een tweede card toevoegen voor 9,50 euro.

De medewerkster van CD die ik aan de telefoon had meld echter dat dit niet mogelijk is.

Ik zou dan een basis HD abo moeten nemen van 22,50 per maand en pas dan een tweede card kunnen nemen van 9,50 in de maand.

Dat komt neer op 32 euro, en dus betaal ik dan 19 euro extra voor een tweede kaart, dat wordt mij te gortig.

Ik heb nog een oranje card van mijn ouders die ik als tweede card kan registreren, maar komt op hetzelfde neer.

Heeft iemand van jullie een weg gevonden om een tweede card te registreren op een basis abo van 13 euro?

 

Groet,

Alziendoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Helaas, niet meer mogelijk (of je moet een medewerker treffen die het nog niet allemaal weet). De grijze kaarten zouden er helemaal niet meer zijn (uitgefaseerd d.m.v. de Vol & Bomvol actie). Alleen bestaande kaarten kunnen nog geregistreerd worden (vermits dus het BasisHD ++ abo)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die kanttekening dat de SmartWi niet in iedere ontvanger werkt én dat de stabiliteit afhangt van de kwaliteit van het WiFi signaal. Dus bij eventuele aankoop eerst vragen of je het mag testen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Juist dat gebruik op deze manier heeft ervoor gezorgd dat deze optie niet meer wordt aangeboden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen er vast nog genoeg bij de dealers rondzwerven :)

Probleem is dat de officiële website van Canal Digitaal ze niet meer vermeldt.. Wil op zich ook niet alles zeggen. Er wordt daar flink geknutseld...

 

Ik heb er ook één liggen en kon daar ook niets mee (wel mooi voor mijn kaartmuseum)..

 

De reden zou kunnen zijn: (mijn aanname) dat deze kaarten geen volledig abo aankunnen. Dus geen extra pakketvorm. Nu Fox Sport 1 'verplicht' is geworden zou dat verklaard kunnen worden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv,

 

Ik snap dat het illegaal gebruik wordt aangepakt. Het gaat echter om een kijkplek binnen mijn gezin ( een broer waarmee ik een bungalow deel ) , en ik heb best 9,50 over voor een extra card. Snap alleen niet waarom CD mij dwingt een abo van 22,50 aan te schaffen. Had als trouwe klant meer verwacht. Dan kies ik er eerder voor mijn broer dan maar het volle pond te laten betalen, en ik houd dan mijn 13 euro abo...

Wat mij betreft houd ik mijn 13 euro abo en neem er 9,50 bij voor de bungalow, lijkt me ook winst voor CD, maar ik kan de kosten delen met mijn broer.

Zijn wij als broers voordeliger uit, en CD heeft er 9,50 per maand bij, of ben ik nu zo dom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

 

Dank voor uw antwoord.

Ik heb er ook geen problemen mee dat mijn tweede card een lager abo heeft. Uw aanname heb ik ook voorgelegd aan de medewerksters van CD, en het schijnt dat men inderdaad mij verplicht te betalen voor sport terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Alleen transport...... Hoe dan ook, men dwingt mij naar een fors duurder pakket en daarmee vervalt het voordeel voor de extra card.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Natuurlijk wil je geld sparen, maar wanneer je een abonnement massaal gaat delen, zijn de kosten op een moment hoger als de opbrengst en sluit het bedrijf.

Het sharen van een abonnement op 2 locaties betekende bij het oorspronkelijke bedrag van 1 Euro of later 2 euro 50 dat er massaal abonnementen gedeeld werden, en de inkomsten terug liepen.

Het beperken daarvan werd door Canaldigitaal beargumenteerd met precies dat wat je voor ogen staat.

 

Met alle respect voor je situatie, maar je spreekt over een bungalow op een kilometer afstand, dat is iets anders als achter een voordeur een 2e of derde toestel mee laten kijken, dat laatste is wel toegestaan door Canaldigitaal.

 

Jouw korting die je wilt bedingen, in jouw ogen winst voor Canaldigitaal, is in werkelijkheid het benadelen van klanten die het wel eerlijk spelen.

Vergelijk het met het meerijden met een trein zonder volledig kaartje, met het argument dat die trein toch al rijdt, en je daardoor niemand benadeelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv,

 

Eens, dit is inderdaad iets meer dan meekjiken op een tweede toestel.

Wat betreft je argument op het meerijden met een trein ben ik juist bereid daaraan mee te betalen. Dat is die 9,50 extra.

En ik speel het eerlijk. Ik ben al 16 jaar klant bij CD, maar wil graag een tweede kaart tegen gereduceerd tarief op mijn tweede kijkplek.

Dit is geen massaal delen in de termen van cardsharing. Mijn kijkplek blijft beperkt tot de twee locaties, het huisadres en de bungalow.

Als CD dit ziet als twee aparte woonlocaties, laten ze me dan een abo aanbieden voor twee keer 13 euro, maar nee, ik moet upgraden naar 22,50 per maand, en dat zit me dwars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer jouw kijkplek beperkt blijft tot die 2 locaties, neem je die kaart mee van de ene naar de andere locatie wanneer je daar wilt kijken.

Wil je op 2 locaties, een kilometer uit elkaar gelegen, tegelijk kijken, zal je 2 abonnementen moeten afsluiten.

 

Een vaste telefoon aansluiting, of een elektriciteitsaansluiting kan je ook niet delen.

 

Maar begrijp mij niet verkeerd, ik vel geen oordeel over je intenties, maar als klant betaal ik liever ook niet teveel, en dat gaat alleen wanneer elke kijker zijn of haar deel mee betaalt.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...