Ga naar inhoud


canal digital en viasat fuseren


oldebroek

Aanbevolen berichten


Nee Penthe... er is gelukkig nog leven buiten de M7 groep ;)

 

Ik las het even geleden ook in een Zweedse krant, en heb het even opgezocht...

https://www.va.se/nyheter/2019/10/23/nent-slar-ihop-viasat-consumer-telenors-canal-digital/

 

Of dat voor de consument veel invloed zal gaan hebben weet ik niet. Nu al kan je bij Canal Digital veel zenders van Viasat zien, en waarschijnlijk omgekeerd ook, dat weet ik niet.

Feit is dat beide platformen verschillende sat posities gebruiken.... en dat zouden ze wel eens gelijk kunnen gaan trekken, want dat scheelt veel geld in transponderhuur... Welke satelliet het dan gaat worden zal nog blijken...

 

Canal digital heeft vrije hardwarekeuze... Viasat heeft dat niet, en dat was voor mij de reden om voor Canal Digital te gaan.... Ik hoop dat de vrije hardwarekeuze behouden blijft....

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sverige:

Canal digital heeft vrije hardwarekeuze... Viasat heeft dat niet, en dat was voor mij de reden om voor Canal Digital te gaan.... Ik hoop dat de vrije hardwarekeuze behouden blijft....

 

Ik hoop het voor u.

Maar de geschiedenis leert dat in zulke gevallen de klant de dupe is.  En dus voor het meest gesloten systeem gekozen word.  Er is nl. geen concurrentie meer

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

is dus duidelijk strategie dat men voorafgaand aan de fusie en overnames heel prettige aanbiedingen doet, opdat maar zoveel mogelijk abonnees in de cijfers voorkomen vanwege de virtuele waarde

na de overname gaat dat allemaal over in één potje Canal+ met eigen voorwaarden en eigen apparatuur (let maar op) :wink:

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tekst stond dat ze alles op 1 West gaan uitzenden.  De kans is heel groot dat ze kiezen voor kaartloze hardware en of dat dan op koop of huurbasis wordt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt een slimme oplossing (qua lopende kosten) alles op één sat-positie!

Helaas voor die het uitrichten iets minder snel kunnen aanpassen op locatie wegens hardware en vrij zicht en alweer verkeerd investeerden.

Is de tijd voor de Rotor en / of Actuator weer aangebroken?

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu o.a. naar 0.8 West, maar als de nieuwe opzet geen vrije hardware-keuze toelaat, ben ik daar pleite. Heb een "Bas pakket" maar de bagger zenders zijn net zoals bij canaal digitaal.nl, in de meerderheid. Ga ik het nog meemaken dat ik m´n eigen pakket mag samenstellen, volgens de weinige aanbieders is dat bijna onuitvoerbaar, Jezus, 50 jaar geleden stond er een man op de maan. Al die bagger is van later datum en dat kunnen ze met een kwaliteit parameter niet buiten de deur houden? Dat willen ze niet, of erger, ze hebben de lagere school om wat voor reden dan ook, niet af gemaakt. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geen van beide teksten zag ik dat er over een satelliet positie gesproken werd... wat mij betreft maakt het niet echt uit, is het inderdaad 1 west hoef ik niets te doen, anders toch even de ladder tevoorschijn halen ;)  Maar als je samen jaar, lijkt het wel logisch, slechts 1 positie te gaan gebruiken.

Het is verder erg stil... als klant krijg je nog niets te horen... ook staat er niets op hun website...

 

Ik heb ook een bas paket... Op zich valt het wel mee... ik ben al lang blij dat je de troep als discovery e animal planet niet verplicht moet afnemen... daar heb ik helemaal niets aan... Nu kan je paramount channel en cartoon tijdelijk gratis kijken met eender welk abonnement...  maar goed, dat soort zenders hoeft voor mij ook niet echt.

Ik heb wel nagedacht over het deense en noorse pakket erbij te nemen, maar het "pakket" is wel heel magertjes... al zegt het me eigenlijk wel iets.

 

We wachten maar af... misschien verandert er wel niet zo veel voor bestaande abonnees... (of is dat wishful thinking?)

Maar ik ga inderdaad ook geen 2e receiver bovenop de bestaande neerzetten... dan houdt het hier ook op, hoe jammer het ook mag zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen jullie nu zo slecht lezen ?     in verband met de migratie van Viasat's klanten naar Telenor Satellite.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er inderdaad overheen gelezen in het Noorse artikel...

Citaat

(...)som består av restrukturering og kostnader knyttet til å migrere Viasats kunder til Telenor Satellite.

Dan zouden de Canal Digital klanten in ieder geval niet het dak op moeten ;) 

 

Maar goed, e.e.a. moet nog goedgekeurd worden in de eerste helft van 2020...  tegen die tijd horen we waarschijnlijk wel meer....

Het Viasat pakket kost nu 10 Kr meer per maand (Bas) maar je krijgt dan wel het volledige commerciele pakket, met Kanal 10 en TV 11 er ook bij, die ontbreken bij CD... en zelfs Fox...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...
Goedgekeurd door de EU....
 
Google translate is your friend.....
 
20:55Martha Holmes

CANAL DIGITAL OG VIASAT CONSUMER SLÅS SAMMEN

EU-kommisjonen har godkjent avtalen om å slå sammen Canal Digital og Viasat Consumer.

Det nye selskapet vil få over 1,25 millioner kunder og en omsetning på 7 milliarder kroner.

Selskapet vil konsentrere seg om satellittdistribuert betal-TV og strømmetjenester, samt IPTV på åpne fibernett.

– Vi er fornøyde med å få godkjenning fra EU-kommisjonen til å fullføre jobben med å skape et nytt og solid nordisk TV-selskap. Joint venture-selskapet vil kombinere styrkene til Canal Digital og Viasat Consumer, sier finansdirektør Jørgen C. Arentz Rostrup i Telenor.

Hovedkontorene skal ligge i Oslo og Stockholm, og selskapet vil også ha tilstedeværelse i København.(NTB)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CANAL DIGITAL EN VIASAT CONSUMER VERBONDEN

 

De Europese Commissie heeft de overeenkomst goedgekeurd om Canal Digital en Viasat Consumer samen te voegen.

Het nieuwe bedrijf heeft meer dan 1,25 miljoen klanten en een omzet van 7 miljard NOK.

Het bedrijf zal zich concentreren op satelliet gedistribueerde betaaltelevisie- en streamingdiensten, evenals IPTV op open glasvezelnetwerken.

- We zijn verheugd met de goedkeuring van de Europese Commissie om de taak van het creëren van een nieuw en solide Scandinavisch tv-bedrijf te voltooien.

De joint venture zal de krachten van Canal Digital en Viasat Consumer combineren, zegt Telenor's CFO Jørgen C. Arentz Rostrup.

Het hoofdkantoor wordt gevestigd in Oslo en Stockholm en het bedrijf zal ook aanwezig zijn in Kopenhagen. (NTB)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...