Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Begrijp niet wat men tegen Trump heeft, dankzij hem gaat de economie weer vooruit en hebben armen weer brood op de plank En voor mij als burger vind ik dat het volk op de eerste plaats moet staan. Daardoor ben ook ook niet zo blij dat men de boel niet plat gooit voor een week of 3 zodat je dat virus kunt verbannen maar geld verdienen schijnt belangriijker te zijn dan het welzijn van de mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 minuten geleden, Penthe zei:

Begrijp niet wat men tegen Trump heeft,

Hangt dus af van persoon tot persoon, of je aanvaardt dat hij zegt met een hoogmoedige blik, wij ebben de beste dokters van de wereld en ik ben de beste president ooit, of je aanvaardt dat niet. Maar gelukkig kan een virus niet horen of zien, dus ook hij zal de gevolgen voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, astro iris said:

Hangt dus af van persoon tot persoon, of je aanvaardt dat hij zegt met een hoogmoedige blik, wij ebben de beste dokters van de wereld en ik ben de beste president ooit, of je aanvaardt dat niet. Maar gelukkig kan een virus niet horen of zien, dus ook hij zal de gevolgen voelen.

 

Wat heb je aan de beste dokters ter wereld als een groot deel van de bevolking die dokters niet kan veroorloven. 20% van de bevolking heeft geen verzekering omdat ze zich dat niet kunnen veroorloven. Daarnaast hebben veel anderen moeten kiezen voor torenhoge eigen risico's. Beide groepen zullen hun uiterste best doen de dokter zo veel mogelijk te vermijden. Dat lijkt me wat betreft de bestrijding van het virus niet bepaald bevorderlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe de toestand is in Nederland, maar als ik hier in mijn stad Ieper de toeloop zie naar de voedselbank, dan zijn er ook heel veel die geen dokter kunnen betalen. Dat het nu net deze groep is waarvan een groot gedeelte hun gezondheid te wensen over laat en potentiële kandidaten zijn voor besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, astro iris said:

Ik weet niet hoe de toestand is in Nederland, maar als ik hier in mijn stad Ieper de toeloop zie naar de voedselbank, dan zijn er ook heel veel die geen dokter kunnen betalen. Dat het nu net deze groep is waarvan een groot gedeelte hun gezondheid te wensen over laat en potentiële kandidaten zijn voor besmettingen.

 

Maar is een ziektekostenverzekering bij jullie dan niet verplicht? In Nederland valt aan een basisverzekering vrijwel niet te ontkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, johnno zei:

Maar is een ziektekostenverzekering bij jullie dan niet verplicht? In Nederland valt aan een basisverzekering vrijwel niet te ontkomen.

inderdaad, maar velen zitten met betaalachterstand, of met schuld bemiddelaar. Deze groep gaat dan ook zelden naar de dokter, omdat ze eerst de dokter moeten betalen en dan pas de gedeeltelijke teruggave (remgeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Penthe, ook bij aanvraag van allerhande tegemoetkomingen is er veel onwetendheid. Ze moeten niets opzoeken op het internet, want dat kunnen ze niet betalen. ik ken hier gezinnen dat de kinderen bij de (begrijpende) buren op internet gaan,  ze hebben zelfs geen tv aansluiting meer en dan pas besef je hoe goed wij het zelf hebben. Ik hou mijn hart vast als daar Corona uitbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad als ik denk aan de daklozen die zich opgegeven hebben en niets doen en die krijgen het virus. 

dat ziekenfondsen wel eens moeilijk doen weet ik zo moet mijn  vrouw zich in zwitserland voor ziekte verzekeren om in B verzekerd te zijn. 

inderdaad als ik denk aan de daklozen die zich opgegeven hebben en niets doen en die krijgen het virus. 

dat ziekenfondsen wel eens moeilijk doen weet ik zo moet mijn  vrouw zich in zwitserland voor ziekte verzekeren om in B verzekerd te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad men denkt veels te gemakkelijk over dit virus maar ondertussen kruipt het verder en verder en niemand schijnt te weten hoe het te stoppen zonder verlies van inkomsten. Rusland heeft zijn grenzen gewoon gesloten en daar komen er geen geinfecteerden meer bij. Hier landen er minimaal 4 vliegtuigen uit Italie elke dag en dat laten ze gewoon doorgaan waardoor infecties in Spanje ook oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...