Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Droevige ontwikkelingen.

Het einde is nog niet in zicht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Onderhand gemiddeld 50 doden per dag.

Het is nog niet zo erg als in Italie en Spanje, maar als de voorspellingen kloppen en wij inderdaad twee weken achter op Italie lopen, maak je borst dan maar nat.

Ik heb mijn ouders nog, inmiddels behoorlijk op leeftijd, maar zie ze liever niet op deze manier gaan.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin dacht ik aan een tsunami die op me afrolt maar het is een Russische roulette geworden. Als ik in gedachten een rondje maak langs mensen in mijn sociale cirkel weet ik zeker dat er een uitvaart aan zit te komen en de twee personen met kanker gaan dit niet overleven. Een heel vreemd en naar idee.

 

Mijn ouders zijn ook op leeftijd en leven in volledige quarantaine, behalve als mijn vader boodschappen doet. Wel met een uiterste oplettendheid qua afstand tot andere klanten en hygiëne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, drz zei:

Onderhand gemiddeld 50 doden per dag.

Het is nog niet zo erg als in Italie en Spanje, maar als de voorspellingen kloppen en wij inderdaad twee weken achter op Italie lopen, maak je borst dan maar nat.

Ik heb mijn ouders nog, inmiddels behoorlijk op leeftijd, maar zie ze liever niet op deze manier gaan.

 

Beetje kromme conclusie, Italië en Spanje hebben voor een "Lockdown" scenario gekozen, veel respondenten hadden een voorkeur voor zo´n aanpak, denkend, dat is beter. Het sterfte cijfer van die Lockdown-aanpak wordt nu gebruikt om ons bang te maken met, "als wij ook die kant opgaan". De keuze lijkt er derhalve niet toe te doen. Twee verschillende scenario´s, maar als het U uitkomt maakt U van beide een doemscenario, en Uw avatar intussen maar lachen. Ik heb de begrafenisondernemer gebeld om mijn borst nat te maken mocht dat nodig zijn.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen las ik dat de KNVB na 6 april de wedstrijden door wil laten gaan..

Iets met veel geld en zo..

 

https://www.nu.nl/sport/6039942/knvb-eredivisie-valt-buiten-verbod-op-bijeenkomsten-door-overheid.html#coral_talk_wrapper

 

Ze willen de wet omzeilen maar beseffen de ernst nog niet helemaal..

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee DrZ, dan begrijp je me verkeerd, ik wens niemand het eeuwige leven. Ik tracht het verschil aan te geven tussen dat wat er elders gebeurd is, en dat wat ons eventueel te wachten staat. En dan, er is hier in Nederland gekozen voor een andere strategie dan elders, met andere verwachtingen, maar er wordt in beide vijvers gevist. Oftewel, onze keuze,  in tegenstelling tot die van Italië was fout volgens velen, maar er gaan wel evenzoveel mensen hemelen. Deze hele discussie wordt vervuild, door de gedachte dat de beleidsmakers het slechtste met ons voor hebben, een complot theorie, en daar zijn er hier maar weinig vies van. En ik verdedig hooguit de vasthoudendheid van de beleidsmakers en niet het scenario, ik ben de laatste die ergens  voor kan kiezen, en laten we wel wezen, daar zijn er hier toch veel van. Ze komen enkel melden wat er elders gedaan wordt zonder de uitkomst te kennen. Als zeezeiler, kan ik met kutweer, dat mij noodzaakt een veilige haven aan te lopen, ook niet om de haverklap van koers veranderen, omdat angst en onzekerheid knagen en de door mij gekozen strategie te grabbel lijken te gooien.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verneukeratieve van dit virus is dat het ons allemaal kan treffen.

Ik begreep ook dat er inmiddels jongeren op de IC liggen?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, drz zei:

Namelijk, boven de groentenschappen hangt bij bepaalde supermarktketens een benevelsysteem om hun waren af te koelen, en zat zo te denken dat een dergelijk systeem wellicht zou kunnen helpen tegen deze pandemie.

 

 

 

In China hebben ze sproeiwagens en robotjes het werk laten doen om desinfecterende vloeistof te verspreiden. Hetzelfde doen de Russen inmiddels ook in Noord-Italie.

1 uur terug, drz zei:

Het verneukeratieve van dit virus is dat het ons allemaal kan treffen.

Ik begreep ook dat er inmiddels jongeren op de IC liggen?

 

Bekendste is een jongetje van 16 die in Breda 10 dagen in coma is gehouden. Inmiddels is hij weer bij en het gaat een stuk beter met hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doen ze dat hier dan niet? Hoe is het zover gekomen dat Nederland een achterlijk 3e wereld land is geworden?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, drz zei:

Ondertussen las ik dat de KNVB na 6 april de wedstrijden door wil laten gaan..

Iets met veel geld en zo..

 

https://www.nu.nl/sport/6039942/knvb-eredivisie-valt-buiten-verbod-op-bijeenkomsten-door-overheid.html#coral_talk_wrapper

 

Ze willen de wet omzeilen maar beseffen de ernst nog niet helemaal..

 

Hoe willen ze dat doen met de anderhalve meter afstand ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scheidsrechter zal dan overbodig worden.. Maar ik vermoed met een vrachtwagenband rond hun middel! :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...