Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


Hier in de Westhoek is het sinds gisteren echt menens bij de grensovergangen, tot de kleinste zijn nu dicht. Alleen enkele grote overgangen zijn onder politiecontrole nog open.

 

https://www.hln.be/in-de-buurt/poperinge/grensovergangen-fysiek-afgesloten-wie-nog-zonder-geldige-reden-de-grens-passeert-kan-rekenen-op-een-proces-verbaal~a27eb6c7/?fbclid=IwAR2G5FqEgF7PL5qzlChMjE9l-B3H_p1r3VlgBeH5r8ZP_0TGmfnZ7Z4eX_M

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk dat er leden op dit forum zijn die van dichtbij de ellende en het leed meemaken.

Die zullen zeker niet de lol inzien van die grapjes.

 

Ik vernam zelf vandaag, dat een van mijn leveranciers overleden is aan de gevolgen van het Corona virus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout

 

Goed beschouwd ben ik het met je eens maar we moeten ook niet depressief

raken en dan kan humor daar wel een steentje aan bijdragen hetgeen tenslotte

één van de eerste levensbehoefte is om de moed erin te houden.

 

Neem nu deze video, als je dan niet meer lacht dan weet ik het niet meer.

En natuurlijk zie ik de ernst ervan in, sterker nog, heb mijzelf volledige

quarantaine toebedeeld (65+ser en fysiek niet de hoogste score)...

 

Filmpje is overigens niet Corona-gerelateerd...

aangepast door Con
  • Bedankt 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, China! Rusland

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, kiekiek said:

 

Het fatsoen is helaas ver te zoeken en de asocialen zijn nu makkelijk herkenbaar geworden.

 

Dank voor je uiterst vriendelijke reactie.

Nogmaals voor jullie informatie, ik zit zelf stevig gebeiteld in de risico groep, en kan dus ook onverwachts ernstig ziek worden.

Ik ben dus, afgezien van bezoekjes aan de supermarkt, de hele dag thuis en ik ervaar dat niet bepaald als een pleziertje.

Verwachten jullie nu van mij dat ik daar bovenop ook nog eens voor de goede orde een pest humeur in stand ga houden?

 

Ik beloof jullie een ding.

Mocht ik dankzij dit virus ernstig ziek worden.....

En zelfs als ik eraan kom te overlijden.....

Dan mogen jullie van mij rustig grapjes blijven maken hoor.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk @Con. 😂

 

Natuurlijk vind ik het erg als mensen geraakt worden door wat voor ziekte dan ook. En ik ben net zo ongerust over dit virus als ieder ander lid hier en hoop van harte dat we hier allemaal gezond en wel doorheen komen. Maar af en toe even wat zorgen weglachen is echt niet zo erg hoor, heeft niets met onfatsoenlijkheid te maken. Humor is nu eenmaal ook een verdedigingsmechanisme in moeilijke tijden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn visie.

Humor is al meer dan een eeuw een reactie op misstanden en waanzin en geeft de burger moed.

Tijdens de bezetting hier in de 2e wereldoorlog zei een cabaretier bij een voorstelling met veel Duitsers in de zaal:

"Vroeger maakt men moffen van katoen, tegenwoordig maakt men ze van kant"

Meen dat het Pisuisse was.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal aardig die maatregelen, ook voor de zzp'er.

Opdat ik nog kan eten en wonen voor de eerste drie maanden vanaf 1 juni.

Bijvoorbeeld BBZ (bijzondere bijstand zelfstandigen) bij gemeente waar je woont aanvragen, Jan doedel wat een hoop aan te leveren stukken en documenten.

Niet voor niets dat het net een Topic was bij RADAR.

 

Meer specifiek gelden de volgende eisen:

  • Gevestigde zelfstandigen, vanaf 18 jaar tot de pensioengerechtigde leeftijd.
  • Woonachtig en rechtmatig verblijvend in Nederland.
  • Nederlander of daarmee gelijkgesteld.
  • Het bedrijf of zelfstandig beroep wordt in Nederland uitgeoefend.
  • Voldoet aan wettelijke vereisten voor de uitoefening van het eigen bedrijf, waaronder ingeschreven in het Handelsregister van KVK.
  • Is vóór 1 januari 2020 gestart met de onderneming en voldoet aan het urencriterium, dat wil zeggen minimaal 1.225 uur per jaar werkzaam in het eigen bedrijf of zelfstandig beroep.
  • Woonachtig in de gemeente, waar aanvullende inkomensondersteuning wordt aangevraagd.

Maar weet je het urencriterium dat gaat straks heel wat zelfstandigen de kop kosten, het gaat nog zeker tot november duren voor er weer werk is, let maar op de bouw gaat ook plat zolang.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...