Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Heel heel veel te langzaam komt het besef van geen ademhalingscontact met anderen willen hebben. Vorige week donderdag werd er nog demonstratief achter mij gehoest terwijl ik met een mondmasker bij appie liep. De dag erop werd mij bij sligro gevraagd waar ik die dingen haalde. Gisteren bij litle nog 2 man met een masker ! en bij appie 2 man met een coltrui tot over de neus en een dame met 2 lagen sjaal voor de mond. Het gaat wel heel langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt heel grappig maar jij schijnt het ook niet te begrijpen. Men houdt zich massaal niet aan 1,5 m. Met een mondmasker, dat men in de gezondheidszorg niet voor niets gebruikt, hou je zoveel tegen zodat je een uitkering als zzp-er  wel kunt uitgeven en niet je familie met een uitvaart opzadelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Vogelzang zei:

Heel heel veel te langzaam komt het besef van geen ademhalingscontact met anderen willen hebben. Vorige week donderdag werd er nog demonstratief achter mij gehoest terwijl ik met een mondmasker bij appie liep. De dag erop werd mij bij sligro gevraagd waar ik die dingen haalde. Gisteren bij litle nog 2 man met een masker ! en bij appie 2 man met een coltrui tot over de neus en een dame met 2 lagen sjaal voor de mond. Het gaat wel heel langzaam.

Ik koop op zaterdag gewoon al mijn boodschappen voor de hele week zodat ik niet elke dag of om de dag in de supermarkt hoef te zijn.

Nadeel is dat er dan sommigen zijn die vinden dat ik met een kar vol boodschappen aan het hamsteren ben maar ik heb wel veel minder contact momenten met andere personen en heb in nog geen 2 uurtjes tijd al mijn boodschappen gedaan, brood gehaald voor de gehele week, gebak gehaald (met 50% minder suiker) voor het weekend, mijn tank gevuld en alle pakketten opgehaald waar ik de volgende week mee aan het werk moet.

Daarnaast afgelopen zaterdag nog een poos staan genieten in de vrije natuur van 6 reeën die vrij dicht aan de weg stonden te grazen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, kiekiek said:

 

Het fatsoen is helaas ver te zoeken en de asocialen zijn nu makkelijk herkenbaar geworden.

 

Heb zojuist even de corona grapjes in het programma Op1 bekeken.

De asociale omroepen zijn nu makkelijk herkenbaar geworden.

Vindt je ook niet kiekiek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou , daarstraks een thuishulp die me vertelde dat wie zich niet aan de regels houdt

en besmet geraakt door corona , pech voor hen , blijf thuis in quarantaine , geen hulp !!

Heel groffe uitspraak , maar wie doelbewust de regels aan z'n/haar achterwerk veegt , tja ….

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

Dat je nog thuis hulp krijgt?

Er zijn er hier mensen die de boel zelf tijdelijk opzeggen , maar thuishulp kan nog steeds !!

Wel moet men zich zeer strikt aan de regels houden natuurlijk !! 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, pollegazon zei:

 

Live

Coronavirus latest news: Boris Johnson faces 'full-scale Cabinet mutiny' if UK lockdown isn't enforced

 

Bron The telegraph

 

 

Et voilà - ook Boris' UK in light lockdown.

 

Groot-Brittannië verstrengt de maatregelen voor de aanpak van het coronavirus. In navolging van de meeste EU-landen komen er nu ook strikte beperkingen: mensen mogen maar voor een beperkt aantal redenen nog het huis verlaten, winkels die ‘niet-essentiële’ zaken verkopen gaan dicht.

 

Dat heeft de Britse premier Boris Johnson aangekondigd. De maatregelen gelden voor minstens drie weken. Daarmee is de bocht van Johnson compleet. Hij hield lang vol dat zware maatregelen onnodig waren. De pubs en restaurants in het land gingen pas dit weekend dicht, dagenlang na de rest van West-Europa.

 

De druk om de maatregelen op te drijven, was de voorbije dagen sterk toegenomen. Dit weekend gingen veel Britten nog samen naar het park of het strand. En tot op vandaag waren in de Londense metro nog grote groepen mensen aanwezig, bleek uit beelden. Ook privé-bijeenkomsten waren, hoewel afgeraden, wel nog gewoon toegestaan.

 

Bron: De Standaard

aangepast door pollegazon
Bron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder werd gewoon gebeld door de thuiszorg waar ze de hulp van krijgt met dat er zoveel zieken ed. waren onder de thuishulpen dat er voor haar geen hulp meer mogelijk was. Dus niets zelf opzeggen oid. maar gewoon stop gezet door de organisatie waar ze de hulp van kreeg.

Met de thuishulp kan ze zelf haar boodschappen ed. nog doen, maar nu ze geen hulp meer heeft en alles zelf moet doen heeft ze de energie er niet meer voor om dan ook de boodschappen te kunnen doen. 

Gevolg is dat dan de een, dan de ander boodschappen doet en er nog veel meer verschillende personen over de vloer komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 93 jarige pa heeft tot nu nog thuiszorg. Ze hebben mondmaskertjes op en handschoenen aan.  De poetsdienst komt niet meer, maar daarover maakt hij zich niet ongerust.  Mijn zus doet zijn boodschappen en de was, met een van ver goedendag en tot morgen.  Zware tijden voor ouderen, bovendien heeft hij al veertien dag ons moeder in WZC niet meer gezien en dat weegt door.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Allemaal aardig die maatregelen, ook voor de zzp'er.

Opdat ik nog kan eten en wonen voor de eerste drie maanden vanaf 1 juni.

Bijvoorbeeld BBZ (bijzondere bijstand zelfstandigen) bij gemeente waar je woont aanvragen, Jan doedel wat een hoop aan te leveren stukken en documenten.

Niet voor niets dat het net een Topic was bij RADAR.

 

Meer specifiek gelden de volgende eisen:

  • Gevestigde zelfstandigen, vanaf 18 jaar tot de pensioengerechtigde leeftijd.
  • Woonachtig en rechtmatig verblijvend in Nederland.
  • Nederlander of daarmee gelijkgesteld.
  • Het bedrijf of zelfstandig beroep wordt in Nederland uitgeoefend.
  • Voldoet aan wettelijke vereisten voor de uitoefening van het eigen bedrijf, waaronder ingeschreven in het Handelsregister van KVK.
  • Is vóór 1 januari 2020 gestart met de onderneming en voldoet aan het urencriterium, dat wil zeggen minimaal 1.225 uur per jaar werkzaam in het eigen bedrijf of zelfstandig beroep.
  • Woonachtig in de gemeente, waar aanvullende inkomensondersteuning wordt aangevraagd.

Maar weet je het urencriterium dat gaat straks heel wat zelfstandigen de kop kosten, het gaat nog zeker tot november duren voor er weer werk is, let maar op de bouw gaat ook plat zolang.

Ik zag ergens een filmpje van een operazanger die zich ook zorgen maakte over dat urencriterium.

Hij oefent nu heel veel thuis, zingt aria's in de huiskamer.

Welnu: die oefenuren gelden als uren voor het criterium!

 

Dus Tonski, blijf thuis oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gerrit B zei:

Gevolg is dat dan de een, dan de ander boodschappen doet en er nog veel meer verschillende personen over de vloer komen.

Hier heb ik vrijwel altijd dezelfde , maar ja , die komen ook bij verschillende personen !!

Ik kan hier gelukkig zonder probleem afstand houden !! Dat smerig virus bombardeert de hele wereld !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gerrit B zei:

Ik koop op zaterdag gewoon al mijn boodschappen voor de hele week zodat ik niet elke dag of om de dag in de supermarkt hoef te zijn.

Nadeel is dat er dan sommigen zijn die vinden dat ik met een kar vol boodschappen aan het hamsteren ben maar ik heb wel veel minder contact momenten met andere personen en heb in nog geen 2 uurtjes tijd al mijn boodschappen gedaan, brood gehaald voor de gehele week, gebak gehaald (met 50% minder suiker) voor het weekend, mijn tank gevuld en alle pakketten opgehaald waar ik de volgende week mee aan het werk moet.

Daarnaast afgelopen zaterdag nog een poos staan genieten in de vrije natuur van 6 reeën die vrij dicht aan de weg stonden te grazen.

 

Misschien beter om door de week boodschappen te halen, dan is het een stuk rustiger. En verder wegwerphandschoentjes dragen en gelijk weggooien als je je karretje hebt terug gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet uiteraard nooit iedere dag boodschappen gaan doen. Ik ga al jaren maximaal 1x per week... meestal eens in de 14 dagen. Dat scheelt altijd geld, en nu ook risiko....

Dinsdagochtend is vaak rustig... maar donderdag ochtend is ook nooit te druk. Ik probeer altijd drukte te vermijden omdat ik me daar nooit prettig in voel.

 

Dat van die latex handschoenen is inderdaad een goed idee... winkelwagentjes zijn altijd al smerig, maar nu helemaal. In de tijd van de vogelgriep hing er ontsmettingsmiddel bij de parkeerhavens voor winkelwagens... nu niet.... waarom eigenlijk niet?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...