Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Niet naar dochter gereden waar ik heen zou gaan want het zou een ramp worden. Was ik maar gegaan. In de ochtend was het hier officieel heel rustig maar in de praktijk heel erg ruig maar 's middags zou het op de terugweg extreem worden dus thuis gebleven. Werd een uiterst rustig middagje...

Tsja, voorspellingen..

Had ook al weinig met Nostradamus.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik was vandaag onderweg, in een regio met een flinke sneeuwbui en heuvelachtig terrein.

 

image.jpeg

De sporen in de sneeuw spreken voor zich

 

De meeste voertuigen glibberden nog wel naar beneden, maar omhoog draaiden wel de wielen, maar de auto's bewogen niet meer omhoog.

Gelukkig was er nog een gaatje en kon ik wel de klim naar boven beginnen.

 

afbeelding.png

 

De komende dagen is er in onze omgeving sneeuw te verwachten, ik kan na mijn observaties vandaag alleen maar adviseren, heb je geen winterbanden, ga dan niet de weg op!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Voor mij hoeven de winterbanden nog niet direct hoor, in onze warme Westhoek alleen regen voorspeld. Vandaag trouwens 5.7° en bewolkt en nu om 22.00 nog 4° en bewolkt, Trouwens de virologen zeggen " blijf in je kot"  waarom moet ik dan mijn banden veranderen?;) Wie de weg opgaat naar sneeuw gevoeliger gebieden, dat is wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zie de foto's van vanochtend, het kan verkeren.

Voor zuid-oost Nederland zijn deze beelden wel reëel voor de komende week.

 

@Tonskidutch kan zich warm aankleden.😁

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer Limburgers op het forum, maar ik blijf sowieso lekker binnen. Werk zat hier.

Voor je het weet heb je een verkoudheid te pakken en mag je ook niet meer gaan inkopen.

 

M.b.t. het weer dat is grijze koude zooi en zal een weekje of twee zo blijven. Met nu een paar sneeuwvlokjes...

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Ik was vandaag onderweg, in een regio met een flinke sneeuwbui en heuvelachtig terrein.

 

image.jpeg

De sporen in de sneeuw spreken voor zich

 

De meeste voertuigen glibberden nog wel naar beneden, maar omhoog draaiden wel de wielen, maar de auto's bewogen niet meer omhoog.

Gelukkig was er nog een gaatje en kon ik wel de klim naar boven beginnen.

 

afbeelding.png

 

De komende dagen is er in onze omgeving sneeuw te verwachten, ik kan na mijn observaties vandaag alleen maar adviseren, heb je geen winterbanden, ga dan niet de weg op!

 

Vaak zijn winterbanden of sneeuwkettingen toch verplicht vanaf een bepaalde datum? En moet men deze op de wagen hebben zitten tot een bepaalde datum, met daarbij de vermelding dat het langer mag maar ook daar weer met een einddatum.

12 uren geleden, astro iris zei:

@ceesv Voor mij hoeven de winterbanden nog niet direct hoor, in onze warme Westhoek alleen regen voorspeld. Vandaag trouwens 5.7° en bewolkt en nu om 22.00 nog 4° en bewolkt, Trouwens de virologen zeggen " blijf in je kot"  waarom moet ik dan mijn banden veranderen?;) Wie de weg opgaat naar sneeuw gevoeliger gebieden, dat is wat anders.

Ik heb ook even informatie ingewonnen. Hier ( de gemeenten Silves en Loulé ) ook nog geen sprake van winterbanden. Hoe zit het bij Sprietje?

BTW een gelukkig, en gezond, hopelijk eindelijk verlost van de stoute beestjes in de lucht 2021 aan iedereen hier.

PS ook aan hen wiens mening in niet steeds deel.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2020 om 11:38, Drs. IJzerbout zei:

Geef mij maar een mooie afdaling in de Alpen met hier een daar een stop voor een Wodka zonder groente. Dat is lol hebben.

Als het echte Wodka is zal die gemaakt zijn van aardappelen en of de schillen ervan.

Daar aardappelen eigenlijk groenten zijn ( nachtschade ) zal het moeilijk zijn Wodka zonder groenten te vinden. LOL

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-12-2020 om 13:03, Tonskidutch zei:

Ach, weet je Nederlanders (die van boven de rivieren) kunnen alleen maar schaatsen en zouden niet ver gekomen zijn op ski helling of langlaufpiste.

:grin:

Nederlanders "van boven de rivier"???

Dat zijn ofwel Hollanders, ofwel inwijkelingen uit Nederland.

en Nederland is toch dat stukje reserve België?

Of vergis ik me?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Denisdaf zei:

Vaak zijn winterbanden of sneeuwkettingen toch verplicht vanaf een bepaalde datum? En moet men deze op de wagen hebben zitten tot een bepaalde datum, met daarbij de vermelding dat het langer mag maar ook daar weer met een einddatum.

Ik heb ook even informatie ingewonnen. Hier ( de gemeenten Silves en Loulé ) ook nog geen spraken van winterbanden. Hoe zit het bij Sprietje?

 

Nou, hier in Spanje schitterend weer. Strak blauwe lucht en op dit moment 16 graden. Een aantal jaren geleden reden we ook in de winter terug naar Nederland. Natuurlijk op zomerbanden. In Nederland had ik de winterbanden staan. Toen sneeuwde het ook in Noord-Frankrijk, Luxemburg, België en Nederland. Op de Boudewijnweg tussen Luxemburg en Brussel kwam in de heuvels wel af maar niet meer op. De wielen draaide door. Een vriendelijke Belg met een 4 wiel drive had ons toen de heuvel opgetrokken maar bij de volgende heuvel was het weer prijs en stond ik kon er niet tegen op. Ten einde raad kreeg ik een idee vanuit mijn militaire diensttijd. Ga je rijden met een dikke Daf in het mulle zand, laat je bandenspanning zakken. Dat deed ik ook en liet de bandenspanning zakken van 2,2 bar naar 1,4 bar. Het resultaat, ik kon zonder problemen alle hellingen weer oprijden. Dat je dan geen 100km/uur kunt rijden weet ik ook wel, je was al blij dat je met als die sneeuw 50 km/uur kon rijden. Had ik de banden niet zachter gezet, dan had ik de hele nacht op de snelweg moeten blijven.
Sinds die tijd rij ik op Michelin all seasons banden. Dat bevalt me prima

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Sprietje zei:

Warmt de aarde nu op?

Op sommige plaatsen wel , andere plaatsen blijkbaar dus niet ,

of zouden de weersomstandigheden algemeen veranderen ??

Moeder Natuur ??

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aarde warmt op, dat is overduidelijk, ook al heb je idioten die het ontkennen net zoals ze covid ontkennen.

Dat betekent dat de weersomstandigheden overal veranderen. De kans is zeer reëel inmiddels dat de golfstroom gaat veranderen en dan wordt het hier heeeeel erg koud.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik mijn wintersloffen niet voor niets onder de auto gezet en eindelijk weer een Elfstedentocht.🥳

 

Van de week was er een leuke documentaire op N24 of Welt over grotten die nu 150m diep onder water liggen en waar men ging duiken om de muurschilderingen te bekijken die men naar schatting 5000 jaar geleden heeft gemaakt. Kon men toen al zo diep duiken en onder water schilderen? Is daar dan alles door bewegingen in de aardkorst onder water gezakt of is het waterpeil daar in de laatste 5000 al 150m gestegen zonder dat de mens daar debet aan was?

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige nacht -4 opgetekend in de Algarve.

Het was dan wel op de grens met de Alentejo, maar toch.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...