Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


34 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Eens! Ik denk ook wel aan wie en hoe de boodschap wordt gebracht. Als Rutte en de Jonge iets zeggen gaan gelijk de middelvingertjes omhoog.

Niet bij driekwart van de bevolking!

 https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5186361/enquete-tweede-lockdown-strengere-regels-regionaal-golf

 

Middelvingertjes vooral bij 1 politieke partij, zo is gebleken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

De overheid kan maatregelen op leggen wat het wil.  Zelfs draconische.

Maar....

 

Als ze niet opgevolgd worden door de bevolking dan zal het resultaat maar magertjes zijn. 

Ik bedoel ondanks de maatregelen zie je nog steeds samenscholingen allerhande, winkels waar niemand een mondmasker draagt.  Illegale feestjes.  Feestjes thuis. etc, etc...

 

Ab Osterhaus ging gisteravond in op het verschil van gedrag tussen Duitsers en Nederlanders.

Zo zei hij dat Duitsers in de winkel allemaal een mondkapje dragen waar Nederlanders dit massaal niet doen.

Hij legde dat uit alsof dat komt omdat wij Nederlanders nou eenmaal anders in elkaar zitten.

 

Ik vond het een nogal merkwaardige conclusie, want in Duitsland is het dragen van een mondkapje in de supermarkt verplicht.

Terwijl het hier in Nederland slechts een aanbeveling is.

 

Ik denk dat de verplichting van een mondkapje in winkels ook in Nederland prima te handhaven is.

Waarom niet.......in het openbaar vervoer lukt dat toch ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou haast denken dat de overheid illegale feesten beter kan ADVISEREN (!) om ervoor te zorgen dat ze juist niet plaatsvinden omdat er dan geel lol aan is...🤔 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, johnno zei:

Ik denk dat de verplichting van een mondkapje in winkels ook in Nederland prima te handhaven is.

Waarom niet.......in het openbaar vervoer lukt dat toch ook.

vind het ook heel makkelijk maar ik zet hem al thuis op

je hebt er wel een hoop nodig om het "kuis" te houden

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je hebt er wel een hoop nodig om het "kuis" te houden

Als er steeds meer bewijs komt dat ze wel degelijk helpen bij de bestrijding van het virus, heb ik daar absoluut geen moeite mee.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als er steeds meer bewijs komt dat ze wel degelijk helpen bij de bestrijding van het virus, heb ik daar absoluut geen moeite mee.

 

Half europa loopt er al verplicht mee en toch lopen de besmettingen op.

13 minuten geleden, johnno zei:

Ik denk dat de verplichting van een mondkapje in winkels ook in Nederland prima te handhaven is.

Waarom niet.......in het openbaar vervoer lukt dat toch ook.

 

 

Stap voor de gein maar eens in de trein. Het gros heeft het kapje niet op, hangt alleen voor de mond, op de kin of tegen de hals.

 

Als de conducteur in aantocht is, heeft iedereen hem netjes op ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Half europa loopt er al verplicht mee en toch lopen de besmettingen op.

Die conclusie is kort-door-de-bocht. De besmettingen lijken juist plaats te vinden in situaties waar juist GEEN mondkapjes worden gedragen.    

 

Trefwoord: Rose Garden...

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, kiekiek zei:

Stap voor de gein maar eens in de trein. Het gros heeft het kapje niet op, hangt alleen voor de mond, op de kin of tegen de hals.

 

Kennelijk stap jij in andere treinen dan ik.

Of heb jij het over alleen de treinen van RS?

aangepast door johnno
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, kiekiek zei:

Half europa loopt er al verplicht mee en toch lopen de besmettingen op.

 

Dat is echt een onzin opmerking, kiekiek.

Niemand zegt dat het een wondermiddel is.

 

Je begint een beetje op karel-2 te lijken (Waar zit dat genie toch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, johnno zei:

Dat is echt een onzin opmerking, kiekiek.

Niemand zegt dat het een wondermiddel is.

 

Je begint een beetje op karel-2 te lijken (Waar zit dat genie toch?)

 

Gelukkig is die opgekrast.

 

Maar kapjes zullen vast wel helpen, MITS er de juiste voorlichting is HOE je ermee om moet gaan. Dus een stukje gedrag. Ik heb het nu gezien in Duitsland en Portugal waar de meeste mensen veel beter lijken te weten hoe je ze moet dragen. Over de mond en neus en niet alleen voor de mond. Eigenlijk zouden die dingen geen mondkapje mogen heten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kiekiek zei:

Maar kapjes zullen vast wel helpen, MITS er de juiste voorlichting is HOE je ermee om moet gaan. Dus een stukje gedrag. Ik heb het nu gezien in Duitsland en Portugal waar de meeste mensen veel beter lijken te weten hoe je ze moet dragen. Over de mond en neus en niet alleen voor de mond. Eigenlijk zouden die dingen geen mondkapje mogen heten.

 

Juist.  En ik zou eraan willen toevoegen, ze helpen alleen maar als iedereen ze draagt en goed draagt.  Het effect van een mondmasker is juist dat het de verspreiding vermindert.  En het virus wordt voornamelijk verspreid door geïnfecteerden die het nog niet weten dat ze geïnfecteerd zijn. (Als je het weet dat je geïnfecteerd bent en je loopt rond zonder masker dan stel je een criminele daad).  De mondmasker helpen veel minder om jezelf te beschermen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...