Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


47 minuten geleden, gerrit B zei:

nee dat op een of andere website ter promotie van Spanje staat dat feestende jongeren helemaal niet naar zuid Frankrijk gaan en in Spanje zijn geweest dat is meteen wel waar en overduidelijk bewijs?

Dan geloof ik toch eerder het RIVM die zoiets zegt.

Ik heb nog helemaal niets geloofswaardig gehoord van het RIVM, de aanbevolen maatregelen slaan ook kant nog wal. En vingers wijzen terwijl je eigenlijk moet samenwerken is een echte no go.

 

38 minuten geleden, theparasol zei:

 

Ik heb beide artikelen gelezen. Vreemd genoeg kon die spanjevandaag mij totaal niet overtuigen.

Wat research naar de oprichter en maintainer van die site vond ik hier wat boeiende info die ik jullie niet wil onthouden.

 

Remco Stoffer over emigreren naar Spanje (emigrantinspanje.nl)

 

Kortom meneer werkte in de entertainment industrie en later in de reisbranche en heeft zelf dus alle belang bij feestende jongeren!

Dan gaat die spreekwoordelijk wc eend echt naar die spanjevandaag.com

Spanje vandaag schrijft zelf geen nieuws berichten maar vertaald deze uit de Spaanse kranten en zet de links van deze kranten er ook bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Penthe zei:

Ik heb nog helemaal niets geloofswaardig gehoord van het RIVM, de aanbevolen maatregelen slaan ook kant nog wal. En vingers wijzen terwijl je eigenlijk moet samenwerken is een echte no go.

 

Spanje vandaag schrijft zelf geen nieuws berichten maar vertaald deze uit de Spaanse kranten en zet de links van deze kranten er ook bij.

 

Lees nu eens rustig het door jou aangehaalde artikel uit spanjevandaag.com erbij door.

Nergens een link naar een vertaald Spaans artikel te vinden.

Het is een stukje verzonnen proza, het enige wat hij aanhaalt is een bericht van RIVM en een stukje uit de Volkskrant.

Verder is het poging een niet onderbouwt rookgordijn aanleggen om mensen aan het twijfelen te brengen om zijn eigen broodwinning veilig te stellen.

 

Geloven doe je maar in de Kerk, ik baseer mijn mening en overtuiging liever op controleerbare wetenschap en cijfers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De links staan onder de woorden in het nieuws bericht van Spanjevandaag dan kijk je dus zelf helemaal niet goed.

 

Ik heb net gechecked en de Spaanse links zijn er niet meer enkel Nederlandse.

 

En ook het eerste bericht is verdwenen van de Spanje vandaag website.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, theparasol zei:

Sorry maar volgens mij zie jij ondertussen dingen die er echt niet zijn maar geeft niet ik discussieer liever over de inhoud :)

 

Gebeurt dat vaker in de Spaanse media dat er dingen verdwijnen of bijgesteld worden?

Nee dit gebeurd op Spanjevandaag, niet in de Spaanse kranten die vaak weken achterelkaar alles blijven toelichten. 

 

Om via google de bewuste nieuws berichten terug te vinden is onbegonnen werk en ik heb ook iets als een leven.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even alle dingen appart ik zag het afgelopen week al met de cijfers dat Nederland Spanje had ingehaald met het aantal besmettingen. https://nos.nl/artikel/2351241-de-coronaweek-in-grafieken-nederland-bijna-koploper-besmettingen-in-europa.html

 

De maatregelen in Spanje met 3x zoveel inwoners werpen wel de vruchten af hoewel velen zich er niet aan houden helaas.

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gerrit B zei:

 

bij de NOS staat nog wel gewoon een vraag gesprek met Dhr. v Dissel te lezen.

2e golf komt uit Spanje en zuid-Frankrijk

Nee Nederlanders die het misschien meegenomen hebben kwamen zelf naar Spanje, ze kwamen het dan halen. Je kunt dan geen vinger wijzen dat het de schuld van Spanje is.

 

Maatregelen in Nederland zijn sinds het begin al onvoldoende geweest en nu gaat men het daar merken. Het virus was met de lockdown bijna geheel verdwenen in Spanje maar door alles te vroeg weer open te gooien met dank aan Brussel werd het virus weer vrolijk door verschillende landen weer binnengebracht. Allemaal mensen die persee op vakantie moesten.

 

Ik vind die vinger zwaar onterrecht en het geeft wel weer aan wat een k*t land Nederland is geworden, ik ben zelf Nederlander in hart en nieren maar hier ben ik echt niet trots op. Elk jaar weer lees ik dingen waarvan ik denk what the ...... . Anyway de leugens vliegen je daar dagelijks om de oren en daar wil ik niet bij horen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Penthe zei:

Nee Nederlanders die het misschien meegenomen hebben kwamen zelf naar Spanje, ze kwamen het dan halen. Je kunt dan geen vinger wijzen dat het de schuld van Spanje is.

 

Maatregelen in Nederland zijn sinds het begin al onvoldoende geweest en nu gaat men het daar merken. Het virus was met de lockdown bijna geheel verdwenen in Spanje maar door alles te vroeg weer open te gooien met dank aan Brussel werd het virus weer vrolijk door verschillende landen weer binnengebracht. Allemaal mensen die persee op vakantie moesten.

 

Daar heb je volledig gelijk in, ik heb altijd al gezegd dat "het weer op vakantie kunnen" puur een economische beslissing is geweest.

Maar volgens mij wordt er ook niet met een beschuldigende vinger naar Spanje gewezen, er wordt gewezen op het feit dat vakantiegangers uit Spanje en zuid-Frankrijk het virus hebben meegenomen naar Nederland en dat als feestend in studentenhuizen ed. verspreid hebben en dat die dus onverantwoord bezig zijn geweest.

 

Zelf denk ik dan "hopelijk dringt het nu dan eindelijk eens door tot degene die zo hoognodig op vakantie moesten dat daar toch wel risico''s aan kleven"

Maar als ik dan een programma als corona special van Jinek zie en de reacties daar hoor dan is die hoop toch snel vervlogen.

 

Dus hoop nu dan maar dat dit een duidelijk signaal richting de politiek is dat men vakantiegangers dus simpelweg beter moet monitoren om dit soort uitbraken te voorkomen.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Zelf denk ik dan "hopelijk dringt het nu dan eindelijk eens door tot degene die zo hoognodig op vakantie moesten dat daar toch wel risico''s aan kleven"

Maar als ik dan een programma als corona special van Jinek zie en de reacties daar hoor dan is die hoop toch snel vervlogen.

Dat is niet het enige mijn eigen familie in Nederland lapt ook alles aan de laars mondkapjes helpen niet het virus bestaat niet noem het maar op, ik heb het er maar mee te doen terwijl mij wel duidelijk is dat een mondkapje wel degelijk helpt zolang iedereen hem draagt, het kapje beschermt je medemens dus je medemens moet het dan ook dragen om jou te beschermen en daar scheelt het nu juist aan. Het persee op vakantie gaan het persee niet dragen van mondkapjes afstand houden is onzin en ventilatie in gesloten ruimtes slaat ook nergens op. Tja wat kun je daar dan nog mee om moedeloos van te worden. En als mensen op tv dit dan nog eens gaan aanmoedigen is het eind zoek.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...