Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Na alles wat dit jaar over het openbaar vervoer is gezegd en geschreven is dit een interressante visie:

 

'The risk of coronavirus spreading on public transport has remained substantially low through the pandemic, according to several international studies.

 Safety measures imposed on public transport around the world since Covid-19 hit have made them “the safest places on earth”, Dr Julian Tang, a professor of respiratory sciences at Leicester University, told Sky News.

He said if people took the same precautions in other high-risk areas such as crowded streets and pubs, the number of cases would reduce there.'

(The Guardian)

 

Vertaling:

'Het risico van verspreiding van het coronavirus in het openbaar vervoer is tijdens de pandemie substantieel laag gebleven, blijkt uit verschillende internationale onderzoeken.
Veiligheidsmaatregelen die zijn opgelegd in het openbaar vervoer over de hele wereld sinds het Covid-19 toesloeg hebben ervoor gezorgd dat het "de veiligste plekken op aarde" zijn, zegt Dr. Julian Tang, een professor in de ademhalingswetenschappen aan de Leicester University, tegen Sky News.
Hij zei dat als mensen dezelfde voorzorgsmaatregelen zouden nemen in andere risicovolle gebieden, zoals drukke straten en pubs, het aantal gevallen daar zou verminderen.'

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johnno, zo zie je maar weer: je moet in bepaalde gevallen bij twijfel gewoon de proef op de som nemen. Mijns inziens is onze overheid daarmee veel terughoudend. "Voorzorg" lijkt mij regelmatig een heel goed argument om een bepaalde maatregel te nemen. Dat heeft de vorige directeur van het RIVM Roel Coutinho ook steeds aangegeven, en dat is ook in veel landen om ons heen de leidraad. In wezen is dit een  belangrijke manier om een betwijfelde maatregel alsnog bewezen te krijgen. Hoe moet je anders ooit antwoord vinden op de vragen "Werkt de maatregel en in welke mate?". Met alleen een onderbouwing op papier plus een laboratoriumonderzoek red je het niet altijd en bovendien hebben we daar de tijd nu ook niet voor. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

"Werkt de maatregel en in welke mate?". Met alleen een onderbouwing op papier plus een laboratoriumonderzoek red je het niet altijd en bovendien hebben we daar de tijd nu ook niet voor. 

nou een andere maatregel, Het kwartje van Kok, heeft het begrotingstekort nooit teruggebracht en is nog steeds niet afgeschaft

hebben ze ook niet aan hoeven tonen

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid kan maatregelen op leggen wat het wil.  Zelfs draconische.

Maar....

 

Als ze niet opgevolgd worden door de bevolking dan zal het resultaat maar magertjes zijn. 

Ik bedoel ondanks de maatregelen zie je nog steeds samenscholingen allerhande, winkels waar niemand een mondmasker draagt.  Illegale feestjes.  Feestjes thuis. etc, etc...

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

nou een andere maatregel, Het kwartje van Kok, heeft het begrotingstekort nooit teruggebracht en is nog steeds niet afgeschaft

hebben ze ook niet aan hoeven tonen

 

Dat was zelfs een tijdelijke maatregel ;) Als ik even snel terugreken heb ik nog een slordige 5000 euro van de overheid tegoed ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

De overheid kan maatregelen op leggen wat het wil.  Zelfs draconische.

Maar....

 

Als ze niet opgevolgd worden door de bevolking dan zal het resultaat maar magertjes zijn. 

Ik bedoel ondanks de maatregelen zie je nog steeds samenscholingen allerhande, winkels waar niemand een mondmasker draagt.  Illegale feestjes.  Feestjes thuis. etc, etc...

 

Eens! Ik denk ook wel aan wie en hoe de boodschap wordt gebracht. Als Rutte en de Jonge iets zeggen gaan gelijk de middelvingertjes omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

nou een andere maatregel, Het kwartje van Kok, heeft het begrotingstekort nooit teruggebracht en is nog steeds niet afgeschaft

hebben ze ook niet aan hoeven tonen

Ik zie het verband helaas niet tussen een financiële maatregel 30 jaar geleden (1991!!!) en mijn directe reactie op Johnno in de context van urgente gezondheidsgevaren van een groot deel van de bevolking. (Vind hem eigenlijk wel erg vergezocht. 😉 )

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

urgente gezondheidsgevaren zijn er naast covid-19 teveel om op te noemen daar worden maatregels uitgevaardigd en ook weer ingetrokken...

als het uitkomt is iets plotseling geen gevaar meer voor de gezondheid

dus niets is nieuw onder de zon

ik bedoelde maar te zeggen dat bewijsvoering absoluut niet tot de argumenten behoort die aanleiding zijn om een besluit te nemen

aangepast door Tonskidutch
er

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je de draad van de discussie nu een beetje kwijt. Geeft niet hoor, kan ons allemaal wel een keer overkomen bij het klimmen der jaren...😁

En dan worden verhalen uit het grijze verleden er ook vaak weer bij opgehaald. 😁

 

Mijn punt was immers dat ik vind dat de overheid er qua covid19 te terughoudend in is.

En dat lijkt een groot deel van de bevolking ook te vinden, gezien de peiling van gisteren. 

 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5186361/enquete-tweede-lockdown-strengere-regels-regionaal-golf

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...