Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


37 minuten geleden, mebo870 zei:

De regels omtrent covid 19 hier in België, dat is gewoon kafka.

Absoluut waar !! En aangaande betogingen:

Betoging in Brussel alsof het coronavirus zelfs niet bestaat ,

volgens de getuige liet de politie de boel maar begaan !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dit riekt naar sabotage. Zo krijgen we het virus er natuurlijk nooit onder. 

Ze zoeken alle mogelijke uitvluchten om de wet wettelijk te omzeilen ,

ze beseffen verdommes-goed dat het hun anders veel geld gaat kosten !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, johnno zei:

Ja nou, sorry hoor, maar wanneer ik bij de apotheek meer tijd kwijt ben dan bij mijn huisdokter, terwijl ik alleen kom afhalen, dan deugt de afhandeling niet.

In mijn jonge jaren was ik nooit meer dan 5 minuten kwijt bij een apotheek, en toen was er nog geen sprake van afhalen.

 

Dat is het dus en inderdaad ben je sinds deze apotheker samenwerkt met de huisartsenpraktijk meer tijd kwijt bij de apotheek dan bij de dokter incl. het wachten bij de dokter.

Want het kan best snel maar eerst wordt er gekeken wat het recept is in de computer, dit wordt geprint en op een stapel gelegd en dan gebeurd er gewoon niets meer mee. Pas na een kwartier oid. wordt het geprinte recept gepakt naar de kast gelopen en de juiste hoeveelheid in een doosje gestopt en dan is het ook zo klaar.

Er moet dus eens een flinke bezem door de manier zodat die wachtkamer bij de apotheek niet telkens vol zit.

 

Maar zo gaat het wel vaak met geautomatiseerde systemen die uiteindelijk langzamer werken dan als je het met de hand doet.

Ik was laatst ook bij een groothandel om wat extra spullen op te halen, dus ik zeg zo "dat is makkelijk ze staan hier vooraan"

ja dat had je gedroomd hé eerst werd alles in de PC geklopt dan werd dit naar een automatische orderpicker gestuurd die is eerst nog druk met allerlei andere zaken en zig zag door het magazijn reed, dan wordt het krat met de spullen die je al had staan staan uit de stelling gepakt en verdween dat ding weer en een minuut of 10 later kwamen mijn data stopcontacten in een plastic zak in een ander kratje weer aanrollen, de balie medewerker kon ze uit het kratje halen, haalde ze uit de plastic zak om te kijken of het allemaal dezelfde waren en dan kon je ze pas meenemen.

Dus ik zeg zo "die had je toch ook zo kunnen pakken" ja nee de medewerker had er geen verstand van en als hij ze zo pakte dan had hij een probleem met zijn chef omdat de voorraad dan niet meer klopte.

Ja ja, lang leve de automatisering.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Duitsland had gisteren 2462 nieuwe besmettingen tegen Nederland 4528 besmettingen.

Duitsland heeft 80 miljoen inwoners, Nederland 17 Miljoen.

Duitsland heeft bijna 5 keer zoveel inwoners als Nederland, maar slechts de helft van de besmettingen.

 

Ik vul even aan... want je mist een stukje cijfers en zou toch jammer zijn dat je daardoor verkeerde conclusies trekt!

 

Nederland oppervlakte: 41.543 km²  (ruim 18% water)

Nederland inwoners: 17.424.978

Per km²: 419 inwoners

4528 / 419 =  ongeveer 11 besmettingen gecompenseerd voor hogere bevolkingsdichtheid

 

Duitsland oppervlakte: 357.121 km²  (2,3% water)

Duitsland inwoners: 83.073.100

Per km²: 232 inwoners

2462/232 = ongeveer 11 besmettingen gecompenseerd voor lagere bevolkingsdichtheid

 

Als we achter de komma als onzekerheid/marge nemen en afronden naar boven komen we in beide gevallen op 11 uit en dan zeg ik op mijn beurt we doen het ongeveer even goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Penthe zei:

Je bedoeld dat RTL nieuws bericht waarbij je dus enkel de woorden van het RIVM hebt die zeggen dat het een mutatie , tja dat is wij van WC-Eend weten het beter. Dat is dus geen bewijs.

 

nee dat op een of andere website ter promotie van Spanje staat dat feestende jongeren helemaal niet naar zuid Frankrijk gaan en in Spanje zijn geweest dat is meteen wel waar en overduidelijk bewijs?

Dan geloof ik toch eerder het RIVM die zoiets zegt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gerrit B zei:

nee dat op een of andere website ter promotie van Spanje staat dat feestende jongeren helemaal niet naar zuid Frankrijk gaan en in Spanje zijn geweest dat is meteen wel waar en overduidelijk bewijs?

 

 

Eerlijk gezegd geloof ik helemaal niets van dat Zuid-Frankrijk. Feestende jongeren hebben daar helemaal niets te zoeken of ze moeten een ´ŕijke pa´ hebben. Het gros gaat naar Lloret, Mallorca, Ibiza, Albufeira, Mykonos, Zakanthos en Kreta. In Nederland is Terschelling hot met ´muurtjes bouwen´ op jongeren campings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kiekiek zei:

wassen met spiritus en daarna afspoelen met water

Ik dacht eerder aan zwavelzuur , gegarandeerd ontsmettend 😊

 

3 minuten geleden, kiekiek zei:

Misschien een hele eenvoudige tip en veel goedkoper (nederlander eigen ;)  )

 Wat dacht je van effe lenen bij de buren ?? 😲

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, gerrit B zei:

nee dat op een of andere website ter promotie van Spanje staat dat feestende jongeren helemaal niet naar zuid Frankrijk gaan en in Spanje zijn geweest dat is meteen wel waar en overduidelijk bewijs?

Dan geloof ik toch eerder het RIVM die zoiets zegt.

 

Ik heb beide artikelen gelezen. Vreemd genoeg kon die spanjevandaag mij totaal niet overtuigen.

Wat research naar de oprichter en maintainer van die site vond ik hier wat boeiende info die ik jullie niet wil onthouden.

 

Remco Stoffer over emigreren naar Spanje (emigrantinspanje.nl)

 

Kortom meneer werkte in de entertainment industrie en later in de reisbranche en heeft zelf dus alle belang bij feestende jongeren!

Dan gaat die spreekwoordelijk wc eend echt naar die spanjevandaag.com

aangepast door theparasol
Kleine aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland zijn in verhouding nu al meer besmettingen dan in Spanje.
In Nederland in 24 uur 5000 voor 17 miljoen inwoners, in Spanje 12.000 voor 47 miljoen inwoners. In Nederland dus 1 persoon besmet per 3400 inwoners, in Spanje 1 persoon besmet per 3900 inwoners.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Sprietje zei:

In Nederland zijn in verhouding nu al meer besmettingen dan in Spanje.
In Nederland in 24 uur 5000 voor 17 miljoen inwoners, in Spanje 12.000 voor 47 miljoen inwoners. In Nederland dus 1 persoon besmet per 3400 inwoners, in Spanje 1 persoon besmet per 3900 inwoners.

 

 

Ik zal jouw cijfermatige verhoudingen ook corrigeren want de gegeven cijfertjes kloppen om te beginnen al totaal niet maar we gaan toch een poging doen... 

 

Spanje heeft 50.015.792 inwoners op 505992 km²

dus een 99 inwoners per km²

 

12000 / 99 = 121 besmettingen gecompenseerd voor lagere dichtheid

 

Nederland zoals eerder becijferd:

4528 / 419 =  ongeveer 11 besmettingen gecompenseerd voor hogere bevolkingsdichtheid

 

Dat betekend dat er ongeveer een factor 10 hogere besmettingsgraad is in Spanje.... gaat lekker daar! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Sprietje zei:

In Nederland zijn in verhouding nu al meer besmettingen dan in Spanje.
In Nederland in 24 uur 5000 voor 17 miljoen inwoners, in Spanje 12.000 voor 47 miljoen inwoners. In Nederland dus 1 persoon besmet per 3400 inwoners, in Spanje 1 persoon besmet per 3900 inwoners.

 

Mijn inziens vergeet je 1 belangrijk detail:  De bevolkingsdichtheid.  Het simpelweg zo, hoe dichter de mensen bij elkaar leven, des te groter is het besmettingsgevaar. ( wel dat alle regels in acht worden genomen ).

 

Ik mag niet mopperen, ben afgelopen vrijdag getest ( was een klein beetje verkouden geworden, lichte hoest ), helaas positief bevonden. Maar toch heb ik er eigenlijk weinig last van gehad, tot nu toe.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...