Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten



Vanmiddag even bij de apotheek langs. Bij de ingang lees ik even de regeltjes door en daar staat ´mondkapje geadviseerd´, dus ik loop zonder mondkapje naar binnen, trek een bonnetje, ontsmet de handen, hou afstand en neem plaats op een stoeltje. Ik was vrij snel aan de beurt en nadat ik klaar was zegt het juffie van achter haar spatscherm: ´meneer ivm met de corona regels vraag ik u om de volgende keer een mondkapje op te doen´. Ik vraag: ´is dat verplicht dan?´ ´Ja meneer, dat is verplicht.´ Ik zei: ´dat staat anders niet op jullie bord wat bij de ingang staat´. ´Jawel meneer, het staat erop.´ Vervolgens loop ik uiteraard naar buiten om haar duidelijk te maken dat er echt staat: ´mondkapje verplicht´. Bij hoog en bij laag hield ze vol dat er ´mondkapje verplicht´ stond.

Ze was niet eens jong of blond en gewoon volbloed nederlandse. Hoe die ooit aangenomen is bij de apotheek is me echt een raadsel Very Happy

Zal wel weer een gevalletje New Speak zijn: ´mondkapje geadviseerd´ = ´mondkapje verplicht´.

Met dank aan en een diepe buiging voor George Orwell (1984).

Het hypocriete was dat de aanwezige vijf dames van de apotheek zonder mondkapje rondliepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Penthe zei:

Een heel ander verhaal na de beschuldiging van het RIVM.

 

https://www.spanjevandaag.com/07/10/2020/feestende-jongeren-in-spanje-brachten-corona-naar-nederland-maar-klopt-dat-wel/

 

RIVM moet zich schamen.

 

Was inderdaad erg ver over de top Penthe:

 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hebben-jonge-vakantiegangers-de-tweede-golf-echt-aangezwengeld~b71a0a73

 

Studentenhuizen

Intussen vonden van de besmettingen waarvan de GGD’s de herkomst konden achterhalen, er veelzeggend genoeg ‘maar’ duizend plaats op vakantie. Dat betekent dat slechts anderhalf procent van alle besmettingen sinds juli met zekerheid is te herleiden op reizen en vakantie. ‘Het beeld dat nu wordt geschapen is: zie je wel, buiten onze landsgrens is het een soort Sodom en Gomorra waar het niet pluis is’, zegt Keuning. Volgens de GGD-cijfers zijn er ook 800 besmette reizigers in het veilige Duitsland geweest. ‘Alleen hoor je daar niemand over. Dat past niet in het plaatje.’

 

Conclusie: het lijkt erop dat Spanje tijdens de vakantieperiode onterecht op code oranje is gezet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kiekiek,

 

In dit geval had ik bij voorbaat een mondkapje opgedaan of was er niet naar binnen gegaan.

Dit om meerdere redenen:

1. Ik ga een publiek gebouw binnen. 

2. ik ga zelfs een apotheek binnen

3. Het publiek binnen behoort doorgaans tot de kwetsbare groepen

4. Ik heb respect voor anderen, met name voor ouderen, en nog meer voor ouderen in de risicogroepen

5. Het is een kleine moeite even een kapje op te doen

6. De apotheker mag geen "verplicht "eisen, maar had dat liever wel gedaan, vermoed ik

7. Ik heb respect voor apothekers en hun personeel. Zeker nu!

8. Ik zou me schamen om uitgerekend daar naar binnen te gaan zonder mondkapje  

 

Misschien zitten hier een paar overwegingen tussen die jou nu op andere gedachten brengen en om niet opnieuw ergens "de proef op de som" te nemen

 

Uiteraard wordt je handen ontsmetten en afstand houden altijd gewaardeerd. Nu het mondkapje nog even.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, kiekiek zei:

Vervolgens loop ik uiteraard naar buiten om haar duidelijk te maken dat er echt staat: ´mondkapje verplicht´. Bij hoog en bij laag hield ze vol dat er ´mondkapje verplicht´ stond.

 

Je zult het ongetwijfeld anders bedoeld hebben, maar......

Jij liet haar zien dat er stond 'mondkapje verplicht'.

En zij hield vol dat er 'mondkapje verplicht' op stond.

????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, johnno zei:

Je zult het ongetwijfeld anders bedoeld hebben, maar......

Jij liet haar zien dat er stond 'mondkapje verplicht'.

En zij hield vol dat er 'mondkapje verplicht' op stond.

????????????

 

Je hebt gelijk: moet inderdaad ´mondkapje geadviseerd´ zijn, maar kan het niet meer aanpassen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Penthe zei:

Een heel ander verhaal na de beschuldiging van het RIVM.

 

https://www.spanjevandaag.com/07/10/2020/feestende-jongeren-in-spanje-brachten-corona-naar-nederland-maar-klopt-dat-wel/

 

RIVM moet zich schamen.

 

Wat ik hier had gelezen is dat men aan men aan de mutatie van het virus kon zien dat deze uit zuid Frankrijk en Spanje afkomstig was.

Dat is dus een ander verhaal dan wat men in dit artikel beweerd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

 

Je hebt gelijk: moet inderdaad ´mondkapje geadviseerd´ zijn, maar kan het niet meer aanpassen ;)

Als je in het vervolg gewoon in publieke gebouwen even een schoon mondkapje op zet. praten we nergens meer over....😉 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Eduard07 zei:

Beste Kiekiek,

 

In dit geval had ik bij voorbaat een mondkapje opgedaan of was er niet naar binnen gegaan.

Dit om meerdere redenen:

1. Ik ga een publiek gebouw binnen. 

2. ik ga zelfs een apotheek binnen

3. Het publiek binnen behoort doorgaans tot de kwetsbare groepen

4. Ik heb respect voor anderen, met name voor ouderen, en nog meer voor ouderen in de risicogroepen

5. Het is een kleine moeite even een kapje op te doen

6. De apotheker mag geen "verplicht "eisen, maar had dat liever wel gedaan, vermoed ik

7. Ik heb respect voor apothekers en hun personeel. Zeker nu!

8. Ik zou me schamen om uitgerekend daar naar binnen te gaan zonder mondkapje  

 

Misschien zitten hier een paar overwegingen tussen die jou nu op andere gedachten brengen en om niet opnieuw ergens "de proef op de som" te nemen

 

Uiteraard wordt je handen ontsmetten en afstand houden altijd gewaardeerd. Nu het mondkapje nog even.

 

Tsja hadden ze de tekst op het bord maar moeten aanpassen johnno. Heb ik ook gezegd: ´pas even dat bord aan´ ;)

 

 

 

 

 

 

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als je in het vervolg gewoon in publieke gebouwen even een schoon mondkapje op zet. praten we nergens meer over....😉 

 

Nope, is niet verplicht. Alleen als de eigenaar het voor zijn pand duidelijk maakt kan hij het daar verplicht stellen.

4 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Wat ik hier had gelezen is dat men aan men aan de mutatie van het virus kon zien dat deze uit zuid Frankrijk en Spanje afkomstig was.

 

 

Heb je een linkje van die mutatie gerrit B?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, kiekiek zei:

 

Tsja hadden ze de tekst op het bord maar moeten aanpassen johnno. Heb ik ook gezegd: ´pas even dat bord aan´ ;)

Je had er een deal van kunnen maken:  als jullie het bord aanpassen, zet ik hem de volgende keer op.... 😁😷

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, kiekiek zei:

Tsja hadden ze de tekst op het bord maar moeten aanpassen johnno. Heb ik ook gezegd: ´pas even dat bord aan´

 

Je bent er zo te zien niet helemaal bij vandaag, kiekiek.

De reactie waar jij op reageerde was niet van mij afkomstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Wat schuift dat dealtje Eduard ;)

Staat er toch bij? Bord aanpassen!

1 minuut geleden, johnno zei:

Je bent er zo te zien niet helemaal bij vandaag, kiekiek.

De reactie waar jij op reageerde was niet van mij afkomstig.

Misschien was zijn bril wat beslagen doordat hij nu wel een mondkapje op heeft...🤔 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...