Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

De meesten die over de grens komen spreken gewoon Engels hoor maar doen net alsof dat niet zo is, en ze weten precies de Nederlandse geldpot te vinden zonder de Nederlandse taal te kennen. En zodra het over Corona gaat komt ikke niet weten er weer uit. Is in Spanje niet anders maar daar moeten ze wel Spaans Spreken of eventueel Engels want anders geen communicatie. Hier ook maar 1 ondertitel op tv wanneer mogelijk en die is enkel in het Spaans.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Eduard07 zei:

En nou wil jij dat wij hen tegemoet gaan komen? Dat is de wereld op zijn kop. Ik vind eerder dat deze mensen zelf maar eens in actie moeten komen door met serieuze inzet de Nederlandse taal te leren.

 

Het gaat om de situatie van nu Eduard. Voordat al die allochtonen voldoende nederlands hebben geleerd ben je wel een paar jaar verder en corona is nu urgent, dus we zullen ze nu even tegemoet moeten komen in ons eigen belang. Daarna mag jij los met uitburgeringscursussen ;)

1 uur geleden, dutchandrew zei:

Als het woordje uitkering er staat  of klootzak dan snappen ze het wel?

 

Het eerste woordje wat ze kenden was het n-woord ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen (ook alle vormen van "tonen") weet dondersgoed, als half Nederland

met mondkapjes op loopt, dat er iets aan de hand is. Maak mij de pis niet lauw...

 

Daar is noch ondertiteling noch taalcursus voor nodig.

 

aangepast door Con
  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, kiekiek zei:

 

Het gaat om de situatie van nu Eduard. Voordat al die allochtonen voldoende nederlands hebben geleerd ben je wel een paar jaar verder

Als de noodzaak er is, dan is basale taal in een paar maanden op te pikken. Genoeg Nederlanders in den vreemde die dit kunnen beamen.

Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Onder hoge druk wordt alles vloeibaar.

In ieder geval moeten allochtonen voor het blok worden gezet, en niet de Nederlandse samenleving.

Nogmaals: de wereld op zijn kop als de Nederlander gedwongen wordt in eigen land in vreemde talen te communiceren met allochtonen die permanent of semi-permanent in ons land wonen. Die bal mag teruggekaatst worden. Gratis NT2 talencursussen zat! 

     

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als de noodzaak er is, dan is basale taal in een paar maanden op te pikken. Genoeg Nederlanders in den vreemde die dit kunnen beamen.

Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Onder hoge druk wordt alles vloeibaar.

In ieder geval moeten allochtonen voor het blok worden gezet, en niet de Nederlandse samenleving.

Nogmaals: de wereld op zijn kop als de Nederlander gedwongen wordt in eigen land in vreemde talen te communiceren met allochtonen die permanent of semi-permanent in ons land wonen. Die bal mag teruggekaatst worden. Gratis NT2 talencursussen zat! 

     

 

Ik ben het met je eens, maar we zitten nu in een vervelende situatie dat we die groepen beter moeten gaan bereiken. Dat lukt gewoon van geen kanten. Een paar maanden geleden was ik ergens op een binnenmarkt. Ik schat een 50 kraampjes, waarvan 1-tje met een nederlander. De rest is marokkaans/turks/syrisch/irakees. Ik schat een 100-200 bezoekers. Een aantal nederlanders en het gros autochtoon. Het leek daar wel ´normaal´. Geen mondkapjes (was toen net), geen afstand, handen schudden, lekker op elkaar klitten etc. Daar is de toegang gratis. In hetzelfde pand maar dan aan de andere kant is een zelfde soort markt waar je een paar euro moet neerleggen om binnen te komen. Het gros van de kraampjes beheerders en bezoekers daar is nederlands en die houden zich aanmerkelijk beter aan de regeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Ik ben het met je eens, maar we zitten nu in een vervelende situatie dat we die groepen beter moeten gaan bereiken. Dat lukt gewoon van geen kanten. 

Jawel hoor. Gelijk dezelfde aanpak die alle andere Nederlanders ook krijgen: en in het Nederlands!

Onze wetten zijn ook niet meertalig. "Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen." Plus de rest van de regels en afspraken waaraan de Nederlandse samenleving zich aan dient te houden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...