Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, Penthe zei:

een feest 1x per jaar is belangrijker dan voorgoed iemand kwijtraken

Zo zijn er helaas !! Zolang er geen vaccin is , is er maar 1 mogelijkheid:

HARDE maatregelen om de boel af te zwakken !!

Ik leef liever langer & gezond , dan snel te verdwijnen in de grond !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minuten geleden, cookie monster zei:

HARDE maatregelen om de boel af te zwakken !!

Zou voor mij gelden dat ik niet meer bij een rustige buurtsuper kan shoppen en naar een super drukke moet met extra kans op infectie, niet elke harde aanpak heeft een voordeel.

 

Hier verbieden ze met de extra harde aanpak je de gemeente te verlaten, ik woon in Muchamiel en doet mijn boodschappen er naast in San Juan omdat het in Muchamiel zelf een gekkenhuis is. Ze sturen met de hardere aanpak juist de mensen die het virus willen ontlopen in een nare situatie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ergens moet je beginnen......

Zoals ik schreef.

 

Op de site van de vereniging voor microbiologie staan nog meer links, en zo krijg je steeds meer kennis over deze materie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, Penthe zei:

Tja maar daar staat niet in of het vaccin nare bijwerkingen zal hebben, het is ook veels te kort getest om het zomaar te gaan gebruiken. Ik begrijp de haast maar vergeet deze niet "haastig gespoed is zelden goed" Deze uitspraak is er niet voor niets gekomen en geduld is een schone zaak.

 

Je moet er niet aan denken dat de halve wereld straks het  te kort geteste Corona vaccin neemt en 3 jaar later spontaan dood neervalt. 

 

 

Je kan natuurlijk 3 jaar wachten om te kijken of het vaccin bijwerkingen heeft.

Tot die tijd zal het virus steeds meer slachtoffers maken, en loop je zelf ook dat risico.

Je kan je ook inlezen over de op dit moment 5 verschillende vormen van vaccins die men aan het ontwikkelen is en kijken welke aanpak voor jouw angst het beste werkt.

 

Bedenk, dat een vaccin gebaseerd is op kennis en wetenschap welke ook gebruikt wordt bij bestaande vaccins.

De ervaring die men daarmee heeft opgedaan wordt ook bij deze nieuwe vaccins gebruikt.

 

8 uren geleden, Penthe zei:

Zou voor mij gelden dat ik niet meer bij een rustige buurtsuper kan shoppen en naar een super drukke moet met extra kans op infectie, niet elke harde aanpak heeft een voordeel.

 

Hier verbieden ze met de extra harde aanpak je de gemeente te verlaten, ik woon in Muchamiel en doet mijn boodschappen er naast in San Juan omdat het in Muchamiel zelf een gekkenhuis is. Ze sturen met de hardere aanpak juist de mensen die het virus willen ontlopen in een nare situatie.

Wanneer je eerst 3 jaar wil wachten voordat je bereid bent het virus de wereld uit te bannen is dat een van de consequenties.

 

Jij wilt wel eraan meewerken om het virus van en naar de naburige gemeente te transporteren.

Een rustige buurtsuper in een naburige gemeente is geen enkele garantie dat het daar veilig is.

Zie je reisbeperking als een vaccin wat in jouw ogen wel veilig is.

 

 

Je hebt in het leven maar een garantie, dat we allemaal op een moment het tijdelijke met het eeuwige zullen verwisselen.

De geschiedenis zal zich steeds weer herhalen.

Door de eeuwen heen is de wereld bevolking steeds weer opnieuw gedecimeerd door pandemieën.

 

Dat die pandemieën succesvol zijn in hun doel komt hoofdzakelijk omdat die bevolking meent dat het hun niet zal treffen, en omdat men maatregelen afwijst uit angst dat het middel erger is dan de kwaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Door de eeuwen heen is de wereld bevolking steeds weer opnieuw gedecimeerd door pandemieën.

 

 

 

Dat valt dus wel mee ceesv. De wereldbevolking groeit jaarlijks met 80 miljoen mensen. Sterftes tot nu toe aan Covid 1,3 miljoen.

 

Verder dooft het virus vanzelf uit als 70 % van de bevolking gevaccineerd is. Is al 100.000 den keren via de media naar buiten gebracht.

 

Laat gewoon iedereen in zijn waarden en zelf laten kiezen. Gewoon stoppen met opdringen. Dat werkt zelfs averechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Ergens moet je beginnen......

Zoals ik schreef.

 

 

 

Weet ik wel, maar ik ben zelf nog nergens tegen gekomen wat er exakt in zit, maar wellicht dat jij het wel zou weten.

 

Ik hoorde van de week dat we niet te weten krijgen welk vaccin we gevaccineerd krijgen, er zullen er dus meerderen zijn.

 

Ik wil gewoon weten wat er in mijn lijf gaat en niet dat wazige gedoe. Ik heb het dus al eerder meegemaakt en pas daar echt voor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

niet elke harde aanpak heeft een voordeel.

Men kan helaas niet iedereen tegelijkertijd te vrede stellen !!

In zo'n geval , aanpassen en leven naar de regels !!

bv: Iemand in een rolstoel , die kan bv niet fietsen of wandelen !!

Of mensen met een huidziekte die zonlicht moeten vermijden !!

 

9 uren geleden, Penthe zei:

Ze sturen met de hardere aanpak juist de mensen die het virus willen ontlopen in een nare situatie.

OK , De maatregelen veranderen ons dagelijks leven !! Maar , wat wil men ????

Gewoon doordoen , niks aan de hand , luxe met doden tot gevolg ,

Of , de zure appel doorbijten om langer te kunnen leven ??

 

bv: Men mag niet meer roken in de horeca (binnen) !! Rokersluxe foetsie !!

De rokers waren aan't klagen , en toch blijven ze komen !!

 

1 uur geleden, ceesv zei:

omdat men maatregelen afwijst uit angst dat het middel erger is dan de kwaal.

Betweters of ontkenners die liever ziektes (volgens hun hoax) negeren !!

Totdat ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@kiekiek

De opties en consequenties opsommen is iets anders als aandringen.

 

Maar wegkijken of ontkennen laat Covid-19 niet verdwijnen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, kiekiek zei:

Laat gewoon iedereen in zijn waarden en zelf laten kiezen. Gewoon stoppen met opdringen. Dat werkt zelfs averechts.

Met een dodelijk virus in de running , ik wil niet de dupe worden van ontkenners !!

 

2 minuten geleden, kiekiek zei:

Ik wil gewoon weten wat er in mijn lijf gaat en niet dat wazige gedoe.

OK

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 minuten geleden, kiekiek zei:

Ik hoorde van de week dat we niet te weten krijgen welk vaccin we gevaccineerd krijgen, er zullen er dus meerderen zijn.

 

Ik wil gewoon weten wat er in mijn lijf gaat en niet dat wazige gedoe. Ik heb het dus al eerder meegemaakt en pas daar echt voor.

 

Ik weet niet waar jij gehoord hebt dat je niet te weten krijgt welk vaccin je gevaccineerd krijgt, ik zou dat opmerkelijk vinden.

 

Er is namelijk een wet die dat verplicht.

 

Elk vaccin heeft een specifieke bijsluiter met informatie over doel, gebruik, samenstelling, dosering en mogelijke bijwerkingen van het product. De bijsluiter is wettelijk verplicht en wordt streng gecontroleerd, in Nederland door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen

 

Even zoeken en je kan elke bijsluiter op internet lezen.

 

Kiekiek, er zijn nog geen vaccins vrij gegeven, maar tegen die tijd zal er voldoende informatie beschikbaar komen op welk van de 5 gangbare vaccinmodellen het gebaseerd is.

 

In de "bijsluiter" van een vliegreis zou je kunnen lezen dat die soms neerstorten met het gevaar daarbij om te komen.

een auto tochtje idem.

Maar jij stapt toch in een auto en vliegtuig.

 

Kan je je voorstellen, dat er iets niet logisch is in je "beeld"?

 

Zie dit als een constatering van mijn kant, niet als een be- of veroordeling van jouw opvatting.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je op veel plaatsen informeren over de ziekte, de gevolgen, de besmetting en je kan je informeren over hoe een vaccin gemaakt wordt.

Het vaccin is nog niet klaar en dus is het op voorhand afwijzen heel raar.

Een ander vaccin voor een andere aandoening en de bijwerkingen daarvan is niet hetzelfde als een nog te ontwikkelen product dus die vergelijkingen gaan niet op.

 

Vooralsnog waren er maar 2 Sat4all leden die het vaccin als bedenkelijk beschouwen en niet zullen laten prikken.

Dus dat is eigenlijk het sop niet waard.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ceesv zei:

@kiekiek

De opties en consequenties opsommen is iets anders als aandringen.

 

Maar wegkijken of ontkennen laat Covid-19 niet verdwijnen.

 

 

Ik ben nuchter en realistisch en ik laat ze al zeker niet meer bangmaken ceesv. En voor dat vaccin wil ik echt weten wat er in zit ivm die chemo die ik gehad heb. Krijgen we dat niet te horen, dan is het voor mij echt een no-go. Wat anderen doen, moeten ze zelf beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

 

Elk vaccin heeft een specifieke bijsluiter met informatie over doel, gebruik, samenstelling, dosering en mogelijke bijwerkingen van het product. De bijsluiter is wettelijk verplicht en wordt streng gecontroleerd, in Nederland door het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen

 

Even zoeken en je kan elke bijsluiter op internet lezen.

 

 

Tegen die tijd zullen de bijsluiters echt wel te vinden zijn, maar volgens mij staat op een bijsluiter niet wat er in zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me eigenlijk opvalt is dat Pfizer claimt het vaccin te hebben ontwikkeld maar dat dit helemaal niet klopt.

Op N24 was deze week een reportage te zien dat een Turks echtpaar uit Duitsland (Uğur Şahin en Özlem Türeci, oprichters van de Duitse farmaciefirma BioNTech) dit hebben bedacht en dat Pfizer alleen maar met een grote zak geld heeft gezwaaid om de technologie er achter op te kopen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...