Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, wanneer de dokter onfeilbaar was, leefden zijn ouders nog...

 

Professor Dokter Bob Smalhout heeft daar een boek over geschreven, de dood op tafel.

Veel van zijn collega's hebben hem dat niet in dank afgenomen, maar het zorgde er wel voor dat de medische wereld een heel stuk veiliger geworden is.

 

Een andere overweging is dat een dokter niet in de gelegenheid is om uitzichtloze gevallen te weigeren.

Verder geeft het menselijk lichaam geen foutcode bij problemen, maar een per mens verschillend aantal soms vage klachten.

Daarmee is meteen duidelijk dat een arts nooit in staat zal zijn een 100% succes score te realiseren.

 

Dagelijks worden in het ziekenhuis vele levens gered, maar soms gebeuren er fouten.

De dokter heeft een slagingskans van 99 % bij het genezen van een patiënt, maar die patiënt heeft altijd een 50% kans, hij geneest, of niet.

 

Twijfel je, vraag om een tweede opinie bij een andere arts.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, minplus zei:

Natuurlijk worden er fouten gemaakt. Daarom kun je ook een second opinion aanvragen. Bij sommige stukadoors, installateurs, architecten, leraren, artsen kun je beter wegwezen.

Als je na een grote fout bij dezelfde artsen blijft is het vragen om problemen.

Maar dat is absoluut geen reden de medische wereld af te schrijven en bij normale medicijnen hoef je niet een serie bij te slikken voor evt. bijwerkingen.

 

Je bent te negatief over de medische wereld.

Als ik een keer verkeerde betonblokken geleverd heb gekregen is dat geen reden de bouwwereld als fout of corrupt af te serveren.

Ik geloof dat je het niet goed begrepen hebt. Er zijn continu andere dokters benaderd tijdens die tijden, en overal fouten. Ook overplaatsing naar ander ziekenhuis mocht niet baten weer hele rijen fouten. Vooral continu de verkeerde medicijnen voorschrijven waardoor er enstige complicaties optraden, fouten niet willen toe geven tot de met maar wel tot de dood als gevolg.

 

Je kunt het proberen tot je er bij neervalt maar ik zal er nooit meer anders tegenaan gaan kijken, ook bij mij zijn er fout op fout gemaakt, eerst toen ik 7 jaar oud was verkeerde behandeling gehad waardoor ik jaren later een enorme infectie opliep die mij een nier koste, ook na de operatie hebben ze mij verkeerde medicijnen gegeven waardoor mijn enige nier niet meer optimaal functioneert. Nu bij mijn zusje ook nierfalen omdat ze het weer verkeerd hadden met wat ze heeft, gelukkig zijn ze daar nu wel zeker van en gaat weer iets beter met haar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, minplus zei:

Als ik een keer verkeerde betonblokken geleverd heb gekregen is dat geen reden de bouwwereld als fout of corrupt af te serveren

Of een paar tunnels die niet voldoen aan de nieuwe brandwerendheid etc. :grin:

 

Maar het is natuurlijk heel rottig als dat voorkomt en dan spreekt men er toch wel een behoorlijk lange tijd over. Vooral als het familie of bekenden betrof.

p.s. ik heb geloof ik een huid allergie van die maskers... :sick:

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ding zullen we nooit weten, zou je nu nog in leven zijn wanneer er toen helemaal niet behandeld zou zijn?

 

Nog niet zo lang geleden was er helemaal geen medische stand en werden mensen gemiddeld 30 jaar oud.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, kiekiek zei:

Ik kan me die tijd niet herinneren ceesv ;)

 

Dit was een makkie...

https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/37360ned/table?fromstatweb

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Screenshot_29.png.666c6e4883bf144b5ec0c1172a86e4ca.png

 

ze, zijn de corona maatregels. Beperkt in vreemde talen aangeboden door Nu.nl

 

En dan kun je er op klikken en lezen in jouw taal, moet je wel eerst begrijpen wat daar in het Nederlands staat indien je uit het buitenland komt!

zees are zee corona measurement witch apply for U

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
spelfout :)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar het buitenland gaat (Momenteel qua corona sowieso niet aan te moedigen!), dan is het toch raadzaam zich vooraf  te verdiepen in eventuele coronamaatregelen aldaar, alsmede allerlei andere regels en wetgeving waar men als buitenlander mee te maken kan krijgen?  

 

Het is uiteraard verstandig van de overheid in deze "global village" tijd - zeker in een internationaal land als Nederland - om bepaalde zaken in meerdere talen te communiceren. 

Tegelijkertijd zien we nog steeds parallelle bubbels waarin men uitsluitend  de taal van het land van herkomst machtig is, ook al woont men al jaren in Nederland. 

Ik kan maar moeilijk begrijpen dat, als men in Nederland (of elk ander land) langere tijd woonachtig is, men weinig tot geen enkele moeite doet om de lokale taal een beetje machtig te worden op minimaal het niveau van dagelijkse praktijk. Dat is dan toch een win-win situatie?

 

(@Tonski: "measurement"= "meting", niet "maatregel".  😉)

 

  • Bedankt 1
  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar idd, als je naar een ander land gaat zorg je dat je je binnen een jaar prima redt in de taal en gebruiken en na 5 jaar ken je beide zeer goed en heb je je aangepast.

Zo niet pas je niet in het land.

Ik zou nooit in alle super-religieuze dorpen in de VS (of Iran of noem maar op), ook al beheers ik het Engels heel goed, kunnen leven. Daar pas ik domweg niet.

  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tonskidutch zei:

Screenshot_29.png.666c6e4883bf144b5ec0c1172a86e4ca.png

 

ze, zijn de corona maatregels. Beperkt in vreemde talen aangeboden door Nu.nl

 

En dan kun je er op klikken en lezen in jouw taal, moet je wel eerst begrijpen wat daar in het Nederlands staat indien je uit het buitenland komt!

zees are zee corona measurement witch apply for U

 

 

 

 

Tis wel een dingetje nu is gebleken dat in de Randstad meer dan de helft van de corona patienten in het ziekenhuis van allochtone afkomst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik de klacht in het volgende bericht van vorige week klinkklare onzin is:

 

https://www.nu.nl/binnenland/6089635/hogere-taaleis-leidt-mogelijk-tot-tienduizenden-tweederangsburgers.html

 

Juist het niet (voldoende) beheersen van taal van het land waarin men - nagenoeg permanent- woonachtig is, leidt tot tweede/derderangs burgers en parallelle bubbels.

Dat bepaalde, niet-Nederlands sprekende  bevolkingsgroepen onze coronamaatregelen niet hebben meegekregen, gaat er bij mij trouwens moeilijk in.

Dan moet je toch wel onder een steen leven. Vrijwel alle media over de gehele wereld -dus Inclusief de Turkse en Marokkaanse- hebben het 24/7 over coronamaatregelen en het woord "lockdown" wordt in alle talen gebruikt.  (En zo leren ze gelijk hun eerste woordje Engels...😁 ) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, minplus zei:

Maar idd, als je naar een ander land gaat zorg je dat je je binnen een jaar prima redt in de taal en gebruiken en na 5 jaar ken je beide zeer goed en heb je je aangepast.

 

 

Veel allochtonen en arbeidsmigranten hebben een wok en kijken (alleen al vanwege de taal) alleen maar naar programma´s uit hun eigen land.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kiekiek zei:

 

Veel allochtonen en arbeidsmigranten hebben een wok en kijken (alleen al vanwege de taal) alleen maar naar programma´s uit hun eigen land.

En in hun "moederland" hebben ze geen corona? Trouwens, hun kinderen in NL zijn doorgaans al gauw tweetalig. Wanneer de oudjes naar de dokter gaan, spijbelen die kinderen vaak om mee te gaan "als tolk"... Het is maar net waar de prioriteiten liggen....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...