Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, astro iris zei:

Ik mijd openbare plaatsen waar veel mensen rondtroepen, en moet ik dan toch boodschappen doen dan gebruik ik mondmasker . Ik ben gepensioneerd en behoor tot de risico groep, mijn vader en moeder leven nog allebei met zeer hoge gezegende leeftijd en ik wil ook geen risico nemen dat door mijn nonchalance zij ziek worden. Ben ik daarom een angsthaas?

Ik denk het wel en zeker buiten. In een drukke winkel of volle trein of straks café zou ik ook liever uitkijken.   

 

In een park strand met wandelen enz. Nee en dat baseer ik dan op dat verhaal van mijn link reeds eerder aangegeven. Vind het een zeer plausibele uitleg en denk ik wel toetsbaar na nog aantal weken. 

 

Ik ga wel gerust naar mijn oudere ouders inmiddels en ja we zitten gezellig buiten en ja ik knuffel helaas niet. Dat is dan toch risico vermijden. Snap zeker dat jij dat ook niet doet want ouders nog hebben  is een groot goed.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Tonskidutch zei:

je zou een heel klein beetje sympathie krijgen, kunnen krijgen, als het niet zo één mening zou zijn die gewoon geen enkel andere gedachtengang toelaat.

Die mening welke voortkomt uit een discours, ook vanuit verschillende gezichtspunten met de problematiek en argumentaties omgaat. Je veroordeeld jezelf tot die molenwiek gek (de Hond) die alleen maar aanvalt. Redeneer dan, discussieer dan, breng argumenten. Waarom moet ik jou mening volgen. Er is geen zinnig woord te vinden in die mening.

Die overigens meer angst impliciet in zich verbergt dan dat wat een weldenkend mens aan zijn medemens zou verkonden.

Ik ben niet slapende.

Jouw sympathie zit ik niet op te wachten rondom dit onderwerp.  Jij en ik moeten helemaal niets, zoals aangegeven zie ik veel verstandigs in dat filmpje dat verfrissende kijk geeft op de zaak. Ik doe mijn ding ermee en jij de jouwe.

 

Alsof het een gunst moet zijn dat ik dat krijg van je, hooghartigheid ten top. Als je over sympathie begint...Rondom dit onderwerp,  begrijp me niet verkeerd 😉

9 minuten geleden, astro iris zei:

Dus voor jou maakt het niets uit dat je je ouders zou ziek maken? 

Reactie aangepast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, kiekiek said:

Volgens mij is de NPO toch echt staats tv tonski...

 

Dat is dan wel een uiterst  vreemd soort staats tv, vindt je niet?

De PO bestaat namelijk uit zuiltjes die allemaal iets anders verkondigen.

 

Misschien moet je eens een land bezoeken waar staatstelevisie echt bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gewoon staatstelevisie want in DH bepalen ze de zenderprofilering bijvoorbeeld en dus wat wel en niet mag, of je nu in zuiltje zit of niet, je hebt daar wetgeving voor. Dat is in 2016 in de mediawet uiteen gezet. Ze bepalen tevens het maximum salaris, de zogenaamde Balkenendenorm. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, erwinnaar zei:

Welterusten. Straks gewoon een lange neus rondom dit thema naar alle angsthazen, kijk ik al naar uit. De hond komt met prima argumenten en zo direct zoals kiekiek al zei gebeurt er nada noppes niets. Die bangmakerij  voor later is nergens op gebaseerd en angst is slechte raadgever. De NPO betaal ik mede aan mee, krijg er angst voor terug of iets dergelijks want geen ruimte voor andersdenken rondom dit thema. Dat vind ik dan wel elders en vind ik aannemelijker voor mij. 

 

Nogmaals, wat en waar is dat elders en veel aannemelijker, die infobron voor jou?

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoeiend hoor. Ik heb die link toch geplaatst of krijgen we nu weer dat ellenlange geneuzel over bronnen en feiten en fabels? Weet je,loop jij achter de jouwe aan doe ik dat achter de mijne. Gelukkig mág dat nog anno nu. Heb je überhaupt die ruim half uur durende uiteenzetting bekeken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, erwinnaar said:

Is gewoon staatstelevisie want in DH bepalen ze de zenderprofilering bijvoorbeeld en dus wat wel en niet mag, of je nu in zuiltje zit of niet, je hebt daar wetgeving voor. Dat is in 2016 in de mediawet uiteen gezet. Ze bepalen tevens het maximum salaris, de zogenaamde Balkenendenorm. 

 

Ook jij weet dan kennelijk niet wat de term staatstelevisie inhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, kiekiek zei:

Nee dan ben je geen angsthaas astro iris, maar het zou fijn zijn als je anderen die niet of minder tot de risicogroepen behoren, niet in jou angst mee te sleuren.

Is gewoon voorzichtig zijn, niemand hoeft schrik te hebben hoor, iedereen beslist voor zichzelf. Trouwens als ik geen angsthaas ben waarom zou ik iemand meesleuren in angst?😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, erwinnaar zei:

Vermoeiend hoor. Ik heb die link toch geplaatst of krijgen we nu weer dat ellenlange geneuzel over bronnen en feiten en fabels? Weet je,loop jij achter de jouwe aan doe ik dat achter de mijne. Gelukkig mág dat nog anno nu. Heb je überhaupt die ruim half uur durende uiteenzetting bekeken? 

 

 

Ah, de frisse lucht van Maurice is je infobron in het corona-gebeuren.

OK...

?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angst is bijna overal om ons heen astro iris, maar het moet niet ons leven gaan beheersen, maar helaas is dat wel zo. Ik sta positief in het leven en zelfs in deze moeilijke tijd probeer ik me te richten op de weinige lichtpuntjes die voorbij komen om hier onderuit te komen. Op negatief nieuws zit ik niet meer zo te wachten, daarvoor kan ik het nederlandse journaal gaan bekijken of de krant openslaan. Wat ik wel reuze interessant vind zijn handige en goede tips die vooral aannemelijk zijn, om op die manier het leven toch aangenaam te krijgen. Ventileren en zoveel mogelijk naar buiten gaan vind ik een hele goede tip, net als het mijden van (te) drukke plaatsen, zo min mogelijk naar de supermarkt. Ik heb na nogal wat berichten en een ingezonden wetenschappelijk onderzoek van de week ook de BMR prik gehaald, om (als ik besmet zou raken) een grotere kans te hebben op een milder verloop. Ik heb me ook opgegeven voor een onderzoek naar de relatie tussen het TBC vaccin en het corona virus. Op die manier probeer ik op een positieve manier bij te dragen aan het onderzoek wat momenteel in nederland gaande is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naar mijn mening weet niemand op dit moment hoe dit verder gaat.

Laat iedereen zelf nadenken en voor zichzelf besluiten of hij of zij de minimum verplichte maatregelen treft of extra maatregelen treft.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Naar mijn mening weet niemand op dit moment hoe dit verder gaat.

Laat iedereen zelf nadenken en voor zichzelf besluiten of hij of zij de minimum verplichte maatregelen treft of extra maatregelen treft.

 

 

 

Zo zie ik het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...