Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Con zei:

 

Mee eens, ik kijk al jaren geen journaal meer...

Alleen maar gemanipuleerd en krijgt te zien

wat zij belangrijk vinden, hoe gekleurd....

 

Ik al een jaar of tien niet meer Con, omdat het enorm eenzijdig is en waarheden onder de pet worden gehouden.

 

De afgelopen twee maanden dan weer wel, maar ik begin me steeds meer te beseffen waarom ik de afgelopen 10 jaar niet meer gekeken heb.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uren geleden, Penthe zei:

Rutte is wat Rajoy in Spanje was met een glimlach levens verzieken. Trump neemt geen blad voor de mond maar is soms wat slordig in zijn afwerking door te weinig achterliggende feiten, onderliggend is hij gewoon een spelletje aan het spelen en laat de vijand heerlijk aanvallen.

 

Rutte is de grootste na oorlogse landverrader

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, edbe zei:

 

Rutte is de grootste na oorlogse landverrader

Eigenlijk zeg je dat Rutte een hele goede politicus is...

..Hij liegt, belooft dingen die hij nooit nakomt, weet zich er uit te lullen en komt er mee weg. 😂

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het opvallend, en ook jammer, om te zien dat deze situatie / crisis, zo polariserend onder de leden is op politiek niveau. Ook denk ik dat er veel gevallen zijn van "de beste stuurlui staan aan de wal"...

Zijn er dingen die "beter" hadden gekund? Ongetwijfeld...! Zoals de engelstalige uitdrukking is "Hindsight is 20/20" . Ben ik het eens met alle maatregelen die de overheid heeft genomen? Nee... Maar kijk ik naar de andere (vergelijkbare) landen in deze situatie, dan denk ik dat het niet zo slecht is gedaan in Nederland... Uiteraard zullen er vele leden het met mij oneens zijn, en dat is hun goed recht. Maar ik vind het toch wel heel ver gaan om de minister president Mark Rutte een "landverader" te noemen....

  • Bedankt 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Big fellow zei:

... Maar kijk ik naar de andere (vergelijkbare) landen in deze situatie, dan denk ik dat het niet zo slecht is gedaan in Nederland... Uiteraard zullen er vele leden het met mij oneens zijn, en dat is hun goed recht........

Ik ben het met je eens. We hebben het helemaal niet zo slecht gedaan.

Sommige landen waren veel strenger en die hebben vrijwel dezelfde afloop als de landen die vrijwel niets gedaan hebben en wij zitten er tussenin met, voor zover wij de waarheid onder ogen krijgen, geen slechte resultaten.

Gek genoeg doen sommige landen, die heel weinig beperkingen hebben bedacht, het beter dan ons land. (zweden)

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, drz said:

Gek genoeg doen sommige landen, die heel weinig beperkingen hebben bedacht, het beter dan ons land. (zweden)

Ik denk toch wel dat Zweden een land is wat niet te vergelijken is met Nederland, gebaseerd op bevolkingsdichtheid en hun "ingebakken" social distance cultuur. Kijk nu eens naar noordelijk Nederland. Lagere bevolkingsdichtheid in vergelijking met de Randstad, en in noordelijk Nederland is de besmettingsgraad lager... (Ik wil even de hotspots in Noord Brabant en Limburg buiten beschouwing laten)

Persoonlijk denk ik ook dat (natuurlijke) ventilatie een grote rol speelt. M.a.w. buiten zal de virusoverdracht lager zijn, dan in een stampvolle kroeg, waar de ventilatie het niet bij kan werken...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Big fellow, ik denk dat je een goed punt hebt.

Daar waar het dichtbevolkt is lopen mensen het meeste risico besmet te raken, wat een vrij logische redenering is.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, drz said:

Ik ben het met je eens. We hebben het helemaal niet zo slecht gedaan.

Sommige landen waren veel strenger en die hebben vrijwel dezelfde afloop als de landen die vrijwel niets gedaan hebben en wij zitten er tussenin met, voor zover wij de waarheid onder ogen krijgen, geen slechte resultaten.

Gek genoeg doen sommige landen, die heel weinig beperkingen hebben bedacht, het beter dan ons land. (zweden)

 

 

Als je naar de wereld kaart kijkt van infecties doet Zweden het lang niet zo goed als men je wilt doen geloven Noorwegen ernaast doet het zelfs beter. Het nieuws zit momenteel vol met onwaarheden en je moet de echte er letterlijk tussenuit trekken en dat doet de gemiddelde mens niet die geloven wat ze zien en horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wonen in Noorwegen ook significant minder mensen... 5.3 miljoen t.o.v. 10.2 miljoen in Zweden. En dat heeft een grote invloed op de bevolkingsdichtheid, aangezien de landen redelijk gelijk zijn aan grootte.. (450.000 km2 voor Zweden t.o.v. 385.000 km2 voor Noorwegen)

De absolute getallen kwa infecties en doden zeggen niet zoveel, er moet naar het grotere plaatje gekeken worden....

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, drz zei:

@Big fellow, ik denk dat je een goed punt hebt.

Daar waar het dichtbevolkt is lopen mensen het meeste risico besmet te raken, wat een vrij logische redenering is.

 

 

 

Dat is ook de visie van Maurice de Hond welke een grote

hoeveelheid data heeft verzameld met een analyserende

invalshoek.

Buiten is volgens hem de besmetting relatief minimaal

ten opzichte van opeengepakte mensenmassa's en dan

met name binnen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, Big fellow said:

Er wonen in Noorwegen ook significant minder mensen... 5.3 miljoen t.o.v. 10.2 miljoen in Zweden. En dat heeft een grote invloed op de bevolkingsdichtheid, aangezien de landen redelijk gelijk zijn aan grootte.. (450.000 km2 voor Zweden t.o.v. 385.000 km2 voor Noorwegen)

De absolute getallen kwa infecties en doden zeggen niet zoveel, er moet naar het grotere plaatje gekeken worden....

Nee je kunt wel mindere bevolkings graad hebben maar met kleffe mensen heb je aan die cijfers helemaal niets, het menselijk gedrag kun je dan ook niet in cijfers uitleggen en vooral niet per land waar iedere bevolking zijn eigen manier van leven heeft. Hier valt weinig logica aan vast te knopen. Als er 1 land is waar het super goed gaat is dat het grote Groenland met maar 11 besmettingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Penthe said:

...heb je aan die cijfers helemaal niets...

Dat klopt. Ik schreef daarom ook al eerder:

34 minutes ago, Big fellow said:

De absolute getallen kwa infecties en doden zeggen niet zoveel, er moet naar het grotere plaatje gekeken worden....

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Con zei:

 

Dat is ook de visie van Maurice de Hond welke een grote

hoeveelheid data heeft verzameld met een analyserende

invalshoek.

Buiten is volgens hem de besmetting relatief minimaal

ten opzichte van opeengepakte mensenmassa's en dan

met name binnen.

 

Volgens mij alleen maar binnen Con, denk aan carnaval dit jaar, de apre ski in Italie, de verpleeg- en verzorgingstehuizen, kerken, wat cruiseschepen en wat marineschepen. Vorige week in uitgaansgelegenheden in Zuid-Korea en van de week een kroegenloper in Vietnam. Het zijn echt de drukke plekken binnen waar het gevaar het grootst is, dus voor ons dan de supermarkt als het druk is. Voor buiten ben ik persoonlijk niet zo bang meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, drz zei:

Eigenlijk zeg je dat Rutte een hele goede politicus is...

..Hij liegt, belooft dingen die hij nooit nakomt, weet zich er uit te lullen en komt er mee weg. 😂

 

ja zoiets Drz

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...