Ga naar inhoud


Hoe onkruid verdelgen met zout en azijn?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Op 19-5-2020 om 17:06, pollegazon zei:

Azijn is dus niet aan te raden, omdat het zwaar belastend is voor het milieu. Schoonmaakazijn (dat op een chemische manier gemaakt wordt) en natuurazijn (dat op een natuurlijke wijze wordt vervaardigd) blijft azijn met een hoge zuursterkte dat de bodem verontreinigt. Maar liefst twee derde van het grondwater in Nederland wordt gefilterd zodat het kan worden gebruikt als drinkwater. Waterzuiveringsbedrijven moeten heel wat stappen ondernemen om zuren zoals azijn uit ons drinkwater te filteren. Je wilt het ze natuurlijk niet nog moeilijker maken!

 

Wonen er dan zoveel azijnpissers in Nederland? :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, drz zei:

@Tonskidutch, waarom ga je niet even lekker een half uurtje in de zon zitten? 😉😁

 

Hallo! Architecten hebben wel wat anders aan hun hoofd... dan onkruid😁

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-5-2020 om 17:06, pollegazon zei:

Azijn is dus niet aan te raden, omdat het zwaar belastend is voor het milieu. Schoonmaakazijn (dat op een chemische manier gemaakt wordt) en natuurazijn (dat op een natuurlijke wijze wordt vervaardigd) blijft azijn met een hoge zuursterkte dat de bodem verontreinigt. Maar liefst twee derde van het grondwater in Nederland wordt gefilterd zodat het kan worden gebruikt als drinkwater. Waterzuiveringsbedrijven moeten heel wat stappen ondernemen om zuren zoals azijn uit ons drinkwater te filteren. Je wilt het ze natuurlijk niet nog moeilijker maken!

 

Ja...ik heb weer een hoax/fake nieuws ontdekt. Azijn is niet schadelijk voor het miljeu.

Azijn is natuurlijk en milieuvriendelijk, niet giftig, eetbaar, biologisch afbreekbaar, veilig voor gebruik rondom kinderen, huisdieren, etc., veilig voor de huid, en kan gebruikt worden voor vele klussen in en rondom het huis.

Als azijn zo slecht zou zijn voor het miljeu...dan zou ik het niet in mijn salades kieperen en opeten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ja...ik heb weer een hoax/fake nieuws ontdekt. Azijn is niet schadelijk voor het miljeu.

Azijn is natuurlijk en milieuvriendelijk, niet giftig, eetbaar, biologisch afbreekbaar, veilig voor gebruik rondom kinderen, huisdieren, etc., veilig voor de huid, en kan gebruikt worden voor vele klussen in en rondom het huis.

Als azijn zo slecht zou zijn voor het miljeu...dan zou ik het niet in mijn salades kieperen en opeten.

 

En dit dan?

https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2019-0198.pdf

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Water is ook gevaarlijk, wanneer je levende organismen bijvoorbeeld 5 minuten onderdompelt, kan dit de dood tot gevolg hebben.

 

In bovenstaand artikel van het RIVM staat eigenlijk hetzelfde.

Bij verstandig gebruik in de juiste dosering doet het precies wat je ervan verwacht.

 

Het RIVM is ook bekend van de monddoekjes en de stikstof berekeningen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi ook azijn in onze tuin om de katten tegen te houden van de buren die er alsmaar in willen schijten. Ze kunnen niet tegen de geur ervan maar volgens mij gaat er verder niets mis in onze tuin waardoor ik kan zeggen dat azijn slecht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Con zei:

 

Dus ik mag dan geen azijn meer op mijn salade doen en opeten? "Oil en vinegar" . Staat in ieder restaurant op tafel.

Ik had al lang dood moeten zijn want ik doe dat veel.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaawelll, natuurlijk mag je azijn in de vinaigrette doen en doe die paardenbloem er ook maar bij want die is best lekker hoor.

Wat mensen met waanideeën allemaal willen uitroeien is juist de ellende van de laatste decennia gezien de status van biodiversiteit.

Jammer dat er zoveel geld aan verdiend wordt met die round-up en andersoortig chemisch landbouwgif.

 

de schappen bij de tuincentra staan vol met zooi om alles kapot te maken

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Dus ik mag dan geen azijn meer op mijn salade doen en opeten? "Oil en vinegar" . Staat in ieder restaurant op tafel.

Ik had al lang dood moeten zijn want ik doe dat veel.

 

Dat zeg ik helemaal niet ik haal slecht en alleen maar een onderzoek aan.

Mijn enige tekst was: "En dit dan?"

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is het voor mij een raadsel.

 

Als je rode wijn 2 maanden of langer laat staan in een open fles dan wordt het azijn. Het is een natuurproduct en biologisch afbreekbaar.

Hetzrelfde geldt voor industrieel gemaakte azijn alhoewel ik dat nou niet op mijn salades zou doen. 😁

 

Voor chloor is het heel wat anders. Dat zou ik trouwens niet door mijn eten kiepen. Alhoewel Donald Trump dat wel aanraadt i.v.m. Corona. 🥶

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...