Ga naar inhoud


Eerdaags meer vluchtelingen als europeanen ?


1pm

Aanbevolen berichten

Toch..als deze mensen de oorlog ontvluchten,waarom zijn ze dan niet blij om in Hongarije te zijn?

Waarom persé doorreizen?

In Hongarije is geen oorlog,maar toch willem ze er niet blijven.

Zie hier het onderscheid tussen vluchtelingen en gelukzoekers.

Check!

 

Ik denk dan ook dat ze bewust naar hier worden gestuurd. Ik heb ook niet de indruk dat dit de armere bevolking is, die het meest te lijden heeft, die hierheen komen. Getuige de overtocht a $7000 a $8000 per persoon.

Wellicht word er een reclamepraatje gehouden dat je voor dat geld naar een land kan waar je gratis geld krijgt.

 

Nog verder in complot theorien denken: Misschien zit Rusland (met name Putin) hierachter als tegenzet voor de Europese acties tegen Rusland.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ja, President Putin weer de schuld geven vind ik wat ver gaan...

Maar het is duidelijk dat het hier niet om "echte" vluchtelingen gaat... want dan zouden ze ook reuzeblij zijn om in Servie, Makedonija of inderdaad Hongarije te blijven.... Daar is het leven ook vredig en is alles te krijgen wat een mens nodig heeft.

Goudzoekers noem ik het, en die moeten linea recta terug waar ze vandaan komen.

Alle lof aan de Hongaren om hun hek te bouwen aan de grens. Ik hoop dat ze het goed bewaken. Het is uiteraard een misdaad om zonder geldige identiteitspapieren en bevoegdheden de grens over te steken.... dat is al heel veel jaren zo, en is niets nieuws.

Iedereen kan komen, gewoon door de voordeur als je aan alle eisen voor een immigratie voldoet. Dat moeten jij en ik ook als we ergens anders heen willen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat velen de Nederlandse taal niet spreken, laag opgeleid maar wel behuizing nodig zijn en onderhouden moeten worden.

En daar trek ik de grens: eigen volk eerst! En dan bedoel ik met name de ouderen en oudere werkelozen die hier al hun hele leven vertoeven en dit land mede gevormd hebben tot wat het nu is.

Goh. je woont in Nederland en leeft je leven. Je klaagt elke dag over alles en nog wat en natuurlijk het weer. Typisch gewoon Nl leventje dus. Dan komt een dag waar er een burgeroorlog uitbreekt tussen de Friezen en de Limburgers en jouw dorp is plat gebombardeerd. Je besluit om te vluchten en beland in Syrië. Daar roepen ze dan dat jij tuig bent en jij de taal niet spreekt en JIJ geen opleiding hebt en zij voor jou moeten zorgen......  Ook daar willen ze eigen volk eerst en de ouderen en die oude werkelozen niet vergeten...... Leuke binnenkomer toch ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar waarom zou je vanuit Nederland naar Syrië willen vluchten, een afstand van ongeveer 4.000 Km.?

België of Duitsland zou een betere keuze zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja er wordt met 2 maatjes gemeten, het eigen volk mag verrotten en de ander komt hier binnenvallen en krijgt vanalles, het is al veels te krom om nog recht te buigen. Dit kan nooit goed blijven gaan ooit gaat de druppel over de emmer.

 te kort door de bocht...... ik ken vluchtelingen die willen werken maar niet mogen, ze doen overal vrijwilligerswerk om zo dingen terug te doen en ook de taal en de gebruiken te leren. Ze zijn bijvoorbeeld 2x in de week in bejaardenhuis om daar spelletjes te doen met de mensen, koffie uit te schenken en meer.  Dat is meer dan vele andere landgenoten die hun ouders daar naar binnen hebben geschoven en 1xx per maand op bezoek gaan....  Daarnaast heb ik eigen familie die nooit een slag heeft uitgevoerd, geen studie heeft afgemaakt en enkel voor overlast heeft gezorgd. Die loopt werkeloos door de stad en klaagt de hele tijd over die buitenlanders doe "ons" werk afnemen.   Inderdaad veel te krom om recht te buigen zoals je zelf al zegt...

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet de vluchtelingen die hier heen komen, laten teken voor een contract.

De staat betaald alles voor onderhoud, onderwijs etc.

Als ze gesetteld zijn, krijgen ze, laten we zeggen, 30 jaar de tijd om alle onkosten terug te betalen.die de staat gemaakt heeft voor ze

Zoiets moeten onze studenten ook teken als ze aan een studie beginnen.

Ik zie hier geen discriminatie in,noch een uitbuiting. 

Ik bedoel maar....................... :(  :(

 

klinkt best redelijk dat idee.

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom zou je vanuit Nederland naar Syrië willen vluchten, een afstand van ongeveer 4.000 Km.?

België of Duitsland zou een betere keuze zijn.

misschien omdat in Duitsland 1 op de vier inwoners als vluchtelingen zijn die allemaal in tentenkampen wonen ?  ( kijk naar libanon bv ) en je hebt gehoord dat men in Syrië de mensen goed behandeld en dat daar lieve mensen wonen. Dan ga je misschien daar naar toe ipv in de miserie op dat tentenkamp te blijven....

  • Like 1

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle lof aan de Hongaren om hun hek te bouwen aan de grens. Ik hoop dat ze het goed bewaken. Het is uiteraard een misdaad om zonder geldige identiteitspapieren en bevoegdheden de grens over te steken.... dat is al heel veel jaren zo, en is niets nieuws.

Iedereen kan komen, gewoon door de voordeur als je aan alle eisen voor een immigratie voldoet. Dat moeten jij en ik ook als we ergens anders heen willen...

 

Kan aan mij liggen maar ik vind het wel vreemd dat de Hongaren nu plots een hek gaan bouwen om vluchtelingen, die alleen maar door hun land trekken en er toch geen asiel oid. aan willen vragen, tegen gaan houden.

 

Wat zou het belang van de Hongaren zijn om deze mensen tegen te houden ipv. verder te laten trekken naar het land van hun dromen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan aan mij liggen maar ik vind het wel vreemd dat de Hongaren nu plots een hek gaan bouwen om vluchtelingen, die alleen maar door hun land trekken en er toch geen asiel oid. aan willen vragen, tegen gaan houden.

 

Wat zou het belang van de Hongaren zijn om deze mensen tegen te houden ipv. verder te laten trekken naar het land van hun dromen?

 

suc6

 

Gerrit

Die is naar mijn mening eenvoudig gelegen in het feit dat het buurland waar ze naar toe trekken ook de grens heeft gesloten.

 

De vluchtelingen kunnen Hongarije wel in, maar worden bij de volgende landsgrens gestopt en blijven daardoor in Hongarije hangen.

En zo wordt er bij elke grens een hek gebouwd, alleen kustlijnen zijn wat moeilijker te verdedigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een hek?  Inderdaad zoals Ceesv schrijft, maar ook om de eenvoudige reden dat je geldige identiteitspapieren moet hebben om een grens te overschrijden, en in veel gevallen ook een geldig visum etc. De mensen die nu als gekken kun kunstjes uithalen bij de grens hebben niet de nodige documenten, en komen er dus niet in. Logisch toch... Als jij naar Syrie wil zal je ook de nodige documenten moeten voorleggen.

 

Mapi, zoals altijd zijn het noot ALLE "vluchtelingen" of wat dan ook... Er zijn altijd goede mensen bij die het goed menen en die inderdaad ook echt op de vlucht zijn voor geweld. Dat betwijfel ik niet.  Ik ben altijd iemand geweest die 'buitenlanders' verdedigde, omdat ik vond dat ze ten onrechte allemaal over dezelfde kam geschoren werden... We hadden het dan over "de polen" die werk zouden afpakken, de Litauwers die zouden komen inbreken etc etc...  Er zullen vast rotte appels tussen gezeten hebben, maar tussen de nederlanders en de zweden zitten ook rotte appels.

Maar wat er nu gebeurt, en al een tijdje aan de gang is, is niet meer normaal...  de overgrote meerderheid zijn gelukszoekers. Als je ziet dat ze bereid zijn vele duizenden dollars te betalen voor de reis, dure telefoons etc etc bezitten, en erg opstandig zijn als ze hun zin niet krijgen.... kom nou. Iemand die op de vlucht is voor geweld, wil niet helemaal door naar Finland (gisteren was dat nog een item op het Zweedse journaal) of waar dan ook heen... Die zijn blij dat ze in het vredige Servie, Makedonija of waar ook kunnen zijn.... of gewoon in een ander arabisch of afrikaans land, wat dichter aansluit bij hun cultuur.  Zijn dit dezelfde mensen die roepen dat alle "ongelovigen" uitgeroeid moeten worden? die vinden dat de europese cultuur verderfelijk is? maar nu er geld te rapen valt met duizenden aangerend komen?  Ik kan het uiteraard ook niet bewijzen, maar er zullen vast enkele echte vluchtelingen bij zijn... maar de overgrote groep heeft niets anders in gedachten dan het grote avontuur en rijkdom, die er nooit zal komen. 

Mensen je land in laten zonder enige vorm van controle is fout! De kans is groot dat je duizenden misdadigers binnenlaat.... want uiteraard nemen die ook de benen omdat de straffen in Syrie veel gepaster zijn voor terroristen dan hier, waar ze nog een dekentje op hun voeten krijgen als het te koud is in hun cel, en uiteraard een aangepast diner .... Maar blijkbaar maakt dat niet uit... hier wordt er gejaagd op mensen die niet 100% in de pas lopen, maar aan de andere kant staat de deur wijd open en worden criminelen begroet. Vreemdse wereld, waarin ik me steeds minder thuis voel.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een hek?  Inderdaad zoals Ceesv schrijft, maar ook om de eenvoudige reden dat je geldige identiteitspapieren moet hebben om een grens te overschrijden, en in veel gevallen ook een geldig visum etc. De mensen die nu als gekken kun kunstjes uithalen bij de grens hebben niet de nodige documenten, en komen er dus niet in. Logisch toch... Als jij naar Syrie wil zal je ook de nodige documenten moeten voorleggen.

 

 

Op zich heel logisch, maar waarom dan eerst 10.000enden doorlaten zonder ook maar ergens naar te vragen omdat die toch alleen maar op doorreis zijn en dan plots zwaar investeren in een groot hek om de grens af te schermen en alles tegenhouden.

 

Ik krijg toch meer het idee dat er wat landen zijn geweest die achter de schermen opdracht hebben gegeven om actie te ondernemen ipv. dat ze zelf spontaan in actie zijn gekomen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan aan mij liggen maar ik vind het wel vreemd dat de Hongaren nu plots een hek gaan bouwen om vluchtelingen, die alleen maar door hun land trekken en er toch geen asiel oid. aan willen vragen, tegen gaan houden.

 

Wat zou het belang van de Hongaren zijn om deze mensen tegen te houden ipv. verder te laten trekken naar het land van hun dromen?

 

suc6

 

Gerrit

uhm dat hek staat er al een paar weken... en is al maanden in voorbereiding geweest... dat doe je niet plots

 

Het valt echt op dat er hier vaak gesproken wordt over de gelukszoekers zonder zich zelf er van bewust te zijn dat jullie / wij dat allemaal zijn en het tegenovergestelde, dat er niets gratis is bewijst die stelling.

 

Het contract wat een vluchteling aangaat met de maatschappij die hem opneemt is dat hij al snel uit die opvang naar een werkzaam leven wil overstappen, zal moeten overstappen.

En daarmee een bijdrage levert aan de Economie en het belasting als ook premie stelsel.

Ja de slechteriken tussen de vluchtelingen verstopt maken de nieuwsberichten en zorgen voor die verhitte discussies. 

Pfff als of je dat kunt voorkomen, dat er slechteriken meereizen bij de vluchtelingen?

 

Toen, nu en straks zullen we toch een vertrouwen moeten opbouwen jegens elkaar.

Een Green Card voor Europa mag men volgens mij beslist overwegen en de Contractvorm bespreken over hoe je de komende 10 jaar je opvang wilt financieren.

Dat moet ik zelf immers ook.

Maar ik weiger " in eerste instantie " geen hulp aan getraumatiseerde vluchtelingen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het contract wat een vluchteling aangaat met de maatschappij die hem opneemt is dat hij al snel uit die opvang naar een werkzaam leven wil overstappen, zal moeten overstappen.

En daarmee een bijdrage levert aan de Economie en het belasting als ook premie stelsel.

 

 

Tja, net in het nieuws dat van de Syrische vluchtelingen 43% werk heeft, vraag me dan wel af hoe die andere 57% hun opvangkosten dan ooit willen gaan bekostigen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...