Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten


Er zijn meer abo s dan jullie wel eens zouden denken !

Op dit forum zie je alleen maar de klagers en ook wat positieve leden .

Maar dat samen is maar een paar procent van het aantal abo s hoor.

Moest cardcharing ooit op,zwart kunnen gezet worden , dan heb je er in 1klap 10 tot 15 procent bij ;-)

Ik betaal netjes mijn abonnement en ben een enthousiaste kijker .

Niets zo mooi dan de zendertjes uit de lucht plukken met je eigen antenne in de tuin .

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een lange topic zeg en wat een gezeurs om een paar euro die men eventueel meer moet betalen

als in een kroeg je biertje 10 cent omhoog gaat in prijs zeur je toch ook niet en blijf je er niet voor weg

als de benzine duurder word  ga je er toch ook geen water ingooien

het eten duurder word ga je ook geen honger lijden

 

p.s ik drink helemaal geen alcohol dus ik ken me die paar euro wel permitteren voor tv te kijken

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet alleen over een verhoging, er spelen veel andere zaken een rol.

Dat je geen alcohol drinkt is prima, doe ik ook niet. Maar die twee € 2,00 en meer geef ik dan toch liever aan een kind in verweggistan die daar een week met het gezin van rond kan komen dan aan een bedrijf wat nu op de blaren zit om dat er klanten met bosjes tegelijk opzeggen.

 

Als ik de opzeggingen inschat kom ik in de afgelopen 6 maanden tot een geschat aantal van een 30.000 opzeggingen.

Dat is 5000 per maand en hiermee is de kou voor M7 nog niet uit de lucht.

 

Een berekening die gebaseerd is op het aantal leden van Sat4all en het aantal opzeggingen houd geen stand alleen al omdat hier meer satelliet hobbyisten actief zijn dan gewone satelliet Tv kijkers en satelliet tv kijken niet als hobby zien.

 

Het probleem waar M7 momenteel mee worstelt is het weglopen van de Set Top Box klanten.

Die klanten krijgen een mooi aanbod voor € 10,-- per maand, echter zijn die klanten nog niet vergeten dat ze een 10 jaar achterelkaar € 10 aan verhoging kregen van € 10,00 per jaar en als beloning minder zenders kregen en wat er over bleef aan zenders was van een bedenkelijke kwaliteit.

Nu moeten deze klanten die jaren lang gepest zijn kiezen, ze zijn al lang ontevreden en hardware,decoders en schotels moeten vervangen worden. Seca 2 wordt uitgefaseerd, SD verdwijnt en alleen HD blijft over.

Die mensen denken als ik dan toch de zaak moet verbouwen kijk ik ook naar andere aanbieders en dan valt de keus voor M7 snel af.

De concurrentie is moordend voor satelliet, Kabel en Glas geven een beter internet, de beeldkwaliteit is beter.

Bedenk eens wat je zelf zou doen als je in deze situatie moet kiezen en even wegcijfert dat het een mooie hobby is (voor jou)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De concurrentie is moordend voor satelliet, Kabel en Glas geven een beter internet, de beeldkwaliteit is beter.

Bedenk eens wat je zelf zou doen als je in deze situatie moet kiezen en even wegcijfert dat het een mooie hobby is (voor jou)

 

 

Ik ben net naar de sat gaan kijken wegens onvrede met de gesloten apparatuur (ik zit in België) van de competitie.  Maar als ik nu bij M7 ook aan de gesloten hardware moet om te kunnen kijken, dan valt dit argument natuurlijk weg.  En ligt de weg naar de competitie wijd open.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen gesloten hardware, de gesloten hardware is van Kaon en die hebben nog nooit iets goeds op de markt gezet. Ik ken Kaon enkel maar van hardware problemen die met software niet op te lossen zijn, affijn bij echte problemen komt er nooit een oplossing of een nieuwe ontvanger van een andere toko.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is er dan geen gesloten hardware?

Dat komt er toch bij elke provider aan.

Die wat nu vertrekken , komt de helft weer van terug .

Want als m7 er niet meer is gelijk hier sommige beweren dan is er wel een overnemer.

Maar ik zie dat echt niet gebeuren hoor.

 

30000 opzeggingen lijkt me overdreven .

Dan ging de verhoging niet door en zouden ze een ander concept gaan hanteren .

Als de zaken goed gaan , krijg je elk jaar verhogingen . Ja klinkt misschien raar. Maar zo is het altijd .

Mooiste voorbeeld KPN en telenet !

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nou, ik ben vertrokken bij canaldigitaal, en ik hoor echt bij de helft die niet meer terug gaat. Het gaat mij niet om de verhoging maar om de manier waarop dit weer is gegaan. Het was voor mij inderdaad net het duwtje wat ik nodig had om het genoeg te vinden. Zou m7 de nederlandse tak afstoten en er ontstaat een nieuw bedrijf welke satelliet distributie voor nederland gaat leveren met een normale manier van met klanten omgaan met HD kanalen die zich kunnen meten met wat ik nu heb met iptv voor een concurrerende prijs dan sluit ik niet uit dat ik in de toekomst weer nederlandse tv via de satelliet ga kijken want mijn schotel gaat echt niet weg. Maar die kans acht ik heel erg klein.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ze de 2 euro verhoging gecommuniceerd hebben klopt echt niet. Heel onverstandig aangezien ze daarmee juridisch heel zwak komen te staan als iemand bv in maart 2016 per direct van ze af wil en normaliter nog contract tot augustus 2016 heeft.

 

Hieronder nogmaals de "aankondiging" van de verhoging van in mijn geval Basis-HD abonnement.

 

post-31470-0-75747300-1452278324_thumb.png

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

30000 opzeggingen lijkt me overdreven .

Dan ging de verhoging niet door en zouden ze een ander concept gaan hanteren .

Als de zaken goed gaan , krijg je elk jaar verhogingen . Ja klinkt misschien raar. Maar zo is het altijd .

Mooiste voorbeeld KPN en telenet !

Desinformatie.

Ik betaal 16.00€/maand, en straks is dat 16.30€/maand.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Keek ik gisteren in nota online, wat schetst mijn verbazing, er staat een nieuwe factuur klaar. Deze geopend, en het leek erop dat ik toch weer een abonnement had met Canal digitaal. Ik heb de factuur als bijlage via mijn canaldigitaal naar de klantenservice gestuurd met de vraag hoe dit kan.

 

Binnen 10 minuten had ik een medewerker van de klantenservice aan de lijn die mij het uitlegde. Blijkbaar factureren ze bij canaldigitaal van 21ste van de maand tot de 21ste van de daarop volgende maand, en dat ik dus nog van de 21ste tot eind van de maand terug gestort zou krijgen. Mij werd telefonisch verzekerd dat ik niets hoefde te betalen, het zou allemaal goed komen. Ik heb natuurlijk gevraagd of hij dat per mail wilde bevestigen, en binnen 5 minuten had ik een emailtje met inderdaad de bevestiging dat mijn abonnement is beeindigd en dat ik canal digitaal geen abonnement verschuldigd ben.

 

Prima geregeld door de klantenservice, en dat mag ook wel eens gezegd worden.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n wijze van administreren houd men een (relatief dure) klantenservice wel aan het werk.

Daar betalen alle abonnees aan mee.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n wijze van administreren houd men een (relatief dure) klantenservice wel aan het werk.

Daar betalen alle abonnees aan mee.

Beetje vergezocht. Dit gaat bij menig ander bedrijf net zo.

Reken mij even uit hoe dit per saldo een dure service is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...