Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten


Daarnaast kan ik bij bijna elke willekeurige (IP)TV provider 'gratis' gebruik maken een online TV portaal. Ideaal voor mijn kinderen. Geen kosten meer voor extra kaarten, terwijl ze wel kunnen zien wat ze willen.

 

Heb je een link voor me van een IPTV aanbieder met een compleet aanbod van Nederlandstalige zenders? Ik ben hevig geïnteresseerd. Ik was klaar voor een overstap van het leugenachtige, geld graaiende en slechtbeeld leverende Ziggo, maar lees hier 46 pagina's ellende over CanalDigitaal waar ik naar toe wilde. Dat lijkt echter een firma te zijn van het zelfde type... Ik zit persoonlijk niet meer zo te wachten op live-TV, maar de rest van mijn gezin helaas wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was niet duidelijk. Ik bedoel een onafhankelijke IPTV aanbieder. Als ik naar KPN moet kijk ik nog liever niks meer. Wat een klote club is dat. Zowel zakelijk als particulier niet aan te raden, al is het maar vanwege de marktverstorende overnames van tal van glasvezelaanbieders en Reggefiber zelf. Ik lees in deze draad iets over Filmon, maar zie daar geen NL live TV bij. Tweak levert Sparql maar een jaar of 2 geleden waren de klachten niet van de lucht. Weet niet of dat inmiddels verbeterd is. Ik wil geen all-in-one abonnement meer. VOIP koop je voor minder dan 5 euro tegenwoordig, en heb ik eigenlijk helemaal niet nodig. TV wil ik onafhankelijk van mijn internet verbinding kunnen inkopen. Ik was altijd best tevreden over Ziggo, maar sinds UPC is de beeldkwaliteit belabberd en de organisatie er enorm op achteruit gegaan. Ook Ziggo houdt jaarlijks prijsverhogingsrondjes. Zojuist is er wederom een aangekondigt. En bovendien houdt iuk er niet van dat zij uitzendrechten afkopen waardoor doodnormale sport alleen nog maar als Ziggo klant te bekijken is. Content moet vrij zijn! (en dan bedoel ik niet gratis...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een link voor me van een IPTV aanbieder met een compleet aanbod van Nederlandstalige zenders? Ik ben hevig geïnteresseerd. Ik was klaar voor een overstap van het leugenachtige, geld graaiende en slechtbeeld leverende Ziggo, maar lees hier 46 pagina's ellende over CanalDigitaal waar ik naar toe wilde. Dat lijkt echter een firma te zijn van het zelfde type... Ik zit persoonlijk niet meer zo te wachten op live-TV, maar de rest van mijn gezin helaas wel.

Dat is nu het jammere op deze lijst, dat al die negatieve commentaren sommigen afschrikken, maar ik persoonlijk heb daar niet naar geluisterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweak levert Sparql maar een jaar of 2 geleden waren de klachten niet van de lucht.

 

Waarom is Tweak met sparql gestart? KPN stelde heel eenvoudig dat Tweak niet langer hun IPTV product van ze mochten leveren tenzij ze hun onafhankelijkheid opgaven en voor bedrag X als de zoveelste KPN dochter verder gingen.

Ik heb de tijd wel, Sparql komt vanzelf wel op niveau wat andere IPTV providers al bereikt hebben.

Er is hier nog geen glas, zomer 2016 moet 50% abonnement afsluiten dan wordt het aangelegd.

Dan moet ik nog een jaar verplicht bij een van de 2 particuliere fiber leveranciers abonnement nemen maar daarna kan ik weer terug naar mijn vertrouwde provider.

 

Wat voor mij een must is dat ik tv kan kijken met hardware die ik zelf kies. En bij IPTV valt er niets meer te kiezen, de kabel zit al potdicht (voor nieuwe klanten), DVB-T is beeldkwaliteit en aanbod benedenmaats en DVB-S Canaldigitaal is aanbod en kwaliteit prima en kan ik nog steeds mijn eigen hardware gebruiken. En ook niet onbelangrijk ik kan zowel thuis als op de camping zelfde abonnement gebruiken.

Als de fiber er straks is dan blijf ik toch de schotels aanhouden maar niet langer meer het abonnement van CanalDigitaal.

Dan komt er wel DVB-T tuner in de box en kijk ik wel FTA aangevuld met digitenne op de camping.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Satcon,

er zijn geen legale concurrenten van de door jou bedoelde marktpartijen die het NU dekkend over de Nederlandse huiskamers aanlevert.

en overigens ik heb geen negatieve ervaringen met de firma

 

opdat er andere de mogelijkheden krijgen op te richten en op te staan is er een mediawet wijziging nodig

 

en dat al meer dan 10 jaar achterstallig onderhoud

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de fiber er straks is dan blijf ik toch de schotels aanhouden maar niet langer meer het abonnement van CanalDigitaal.

Dan komt er wel DVB-T tuner in de box en kijk ik wel FTA aangevuld met digitenne op de camping.

Ik vraag me af of fiber wel voldoet aan de wensen die jij beschrijft.

En goedkoop is het zeker niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is Tweak met sparql gestart? KPN stelde heel eenvoudig dat Tweak niet langer hun IPTV product van ze mochten leveren tenzij ze hun onafhankelijkheid opgaven en voor bedrag X als de zoveelste KPN dochter verder gingen.

Daarmee verdienen ze wel mijn steun...

 

Wat voor mij een must is dat ik tv kan kijken met hardware die ik zelf kies. En bij IPTV valt er niets meer te kiezen,

En hier verliezen ze die weer...

 

Waarom niet net als netflix een login gebruiken, evt icm met een apparaat-certificaat. 2 simultane streams opbouwen is voor de meeste gezinnen voldoende om door het hele huis TV te kunnen kijken. En hardware onafhankelijk vind ik inderdaad ook erg belangrijk, maar dat is zonder hulpmiddelen als TVHeadend sowieso al niet meer mogelijk, en valt waarschijnlijk buiten de overeenkomst waardoor je nooit weet hoe lang je duur betaalde oplossing gaat werken. Geen wonder dat steeds minder mensen live-tv kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Ziggo als CD heeft volgens mij zeker geen slecht beeld, denk dat je eens naar je apparatuur moet kijken. Bij mij vliegen beide er niet uit, ik vind de (nog) vrije hardwarekeuze erg belangrijk.

Ja, beeld is op zich wel goed, maar erg veel blokstoringen. Dat is echt ontstaan ten tijde van de UPC overname. Signaalkwaliteit is prima, daar ligt het niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, beeld is op zich wel goed, maar erg veel blokstoringen. Dat is echt ontstaan ten tijde van de UPC overname. Signaalkwaliteit is prima, daar ligt het niet aan.

256 QAM is dus het probleem? Dus je bekabeling moet vervangen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...