Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Een module in je TV is ook geen vrije hardware keuze.

 

Een codering is al geen vrije keuze.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik heb ook begin dit jaar de overstap gemaakt van canal digitaal naar Sparql. Ook daar geen vrije hardware keuze, maar wel snoeistrak hd beeld wat echt vele malen beter is dan wat canal digitaal ooit heeft geleverd. Geen vrije hardware keuze is overigens niet echt een drama. Zouden er straks uhd uitzendingen komen scheelt me dat in ieder geval een nieuwe ontvanger aanschaf :)

 

Ook ik heb opgezegd omdat ik het aanbod te karig vond en de prijs prestatie verhouding van Canal Digitaal niet in balans is in mijn beleving. Schotel hangt hier nog wel en wordt gebruikt voor de FTA kanalen, maar om nou te zeggen dat ik Canal Digitaal mis en dat ik terug wil, dat nou ook weer niet.

Met mijn Sparql box kan ik 6 programma's tegelijk schedulen, dat lukt je met Canal Digitaal echt niet met 2 kaartjes. Niet dat er nou heel vaak 6 programma's tegelijk beginnen die ik zou willen bekijken op de nederlandse tv, maar da's weer een heel andere discussie.

 

Ik blijf het raar vinden dat je als klant meer moet betalen en dat Canal Digitaal dan toch de move naar astra3 gaat maken en zoals het er nu een beetje naar uit ziet meer zenders op een transponder gaat proppen. Ik had best meer willen betalen, maar stel daar dan ook voor je klanten iets tegenover in plaats van meer betalen voor minder.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Ze blijven achter met hun op NL gerichte HD aanbod tov de concurrentie.

 

Geen Fox in HD

Geen SBS 9 in HD

Geen TLC in HD

Geen animal planet in HD

Geen nickelodeon in HD

Geen comedy central in HD

Geen MTV in HD

Geen 24 kitchen in HD.

Niet alle HBO zenders in HD.

Niet het volledige Film1 aanbod,laat stasn HD.

Ook niet alle 3 de Fox Sport zenders in HD.

 

En dan roepen dat HD de standaard is???

 

Ik betaal nu wel wat meer dan eerst.

Maar dan heb ik ook een prima op NL gericht HD aanbod.

En een kwalitatief goed aanbod in goede HD kwaliteit is voor mij de hogere abonnementsprijs meer dan waard.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nou echt aan die HD zenders ligt dat mensen stoppen met betalen weet ik niet...  in mijn ogen zit er niet echt iets bij wat ik graag zou willen hebben in mijn assortiment van beschikbare zenders...  Ik denk gewoon dat de prijs te hoog is, en dat is net zo bij de kabelboeren en de iptv abo's die je in NL kan afsluiten...  De Nederlandse tv is zoveel geld niet waard, er is erg veel FTA te ontvangen via satelliet wat (voor mij in ieder geval) veel meer fijne tv avonden biedt... en daarvoor hoef je dus geen abonnementskosten te betalen...  en 10 tot 20 euro ben je per maand wel kwijt aan een 'abo' voor Nederlandse tv... kijk eens op jaarbasis hoe veel geld dat is?  Toch ruim genoeg om ees te overwegen of je die zenders echt zó nodig hebt...  hoe meer mensen weigeren te gaan betalen voor NL tv, hoe sneller de prijzen zullen dalen denk ik... als de vraag wegblijft, zullen de aanbieders iets moeten doen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe meer mensen weigeren te gaan betalen voor NL tv, hoe sneller de prijzen zullen dalen denk ik... als de vraag wegblijft, zullen de aanbieders iets moeten doen...

Ja.

Het aanbod versoberen of de prijzen verhogen.

Voor niks gaat de zon op.

 

Prijzen dalen niet zo gauw. Zelfs bij de overheid niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, als ze beiden of 1 van beiden doen, lopen er nog meer mensen over naar het FTA aanbod...

 

Vaak kan het beter zijn om veel klanten te hebben die erg weinig betalen, dan maar een paar klanten die een hoog bedrag betalen...  in het eerste geval is je basis veel breder en heb je stabielere inkomsten.

Maar goed...  ik denk als mensen eenmaal van het mooie FTA aanbod geproefd hebben, ze niet zo gauw meer overstappen naar een betaald aanbod...  Voor veel mensen zal het eerst even "wennen" zijn aan de "nieuwe" zenders en hun aanbod, maar eenmaal ze gewend zijn zal vrijwel iedereen zien dat dit aanbod ruim voldoende is.

Ik ga er dus vanuit dat als een klant eenmaal volledig weggelopen is van betaald naar FTA, er geen weg meer terug is... velen zullen eerst nog wat blijven wisselen tussen diverse aanbieders omdat ze krampachtig vasthouden aan het hun bekende zenderpakket... maar uiteindelijk, als het zaadje van de twijfel eenmaal levensvatbaar is, verlaat je het betaalde tv kijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Ze blijven achter met hun op NL gerichte HD aanbod tov de concurrentie.

 

Geen Fox in HD

Geen SBS 9 in HD

Geen TLC in HD

Geen animal planet in HD

Geen nickelodeon in HD

Geen comedy central in HD

Geen MTV in HD

Geen 24 kitchen in HD.

Niet alle HBO zenders in HD.

Niet het volledige Film1 aanbod,laat stasn HD.

Ook niet alle 3 de Fox Sport zenders in HD.

 

En dan roepen dat HD de standaard is???

 

Ik betaal nu wel wat meer dan eerst.

Maar dan heb ik ook een prima op NL gericht HD aanbod.

En een kwalitatief goed aanbod in goede HD kwaliteit is voor mij de hogere abonnementsprijs meer dan waard.

 

 

En zo zie ja maar dat niet iedereen er hetzelfde inzit. 

Ik zit niet te wachten op de door jou genoemde zenders in HD. 

Sinds kort heb ik een aantal van deze zenders in SD in een Basis-pakket zitten. 

Maar deze zenders hebben voor mij geen meerwaarde, ook niet in HD. 

 

Ik heb in principe genoeg aan alleen NPO 1/2/3 HD, naast de vele FTA HD-zenders.  

Jarenlang (tot augustus 2014) hadden we niet anders. 

Hoe meer betaalde HD zenders er bij gaan komen, hoe hoger de abonnementsprijs gaat worden. 

Ik wil de abonnementsprijs dus zo laag mogelijk houden. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar het onderwerp, bij wie vliegt Canaal eruit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zie ja maar dat niet iedereen er hetzelfde inzit.

Ik zit niet te wachten op de door jou genoemde zenders in HD.

Sinds kort heb ik een aantal van deze zenders in SD in een Basis-pakket zitten.

Maar deze zenders hebben voor mij geen meerwaarde, ook niet in HD.

 

Ik heb in principe genoeg aan alleen NPO 1/2/3 HD, naast de vele FTA HD-zenders.

Jarenlang (tot augustus 2014) hadden we niet anders.

Hoe meer betaalde HD zenders er bij gaan komen, hoe hoger de abonnementsprijs gaat worden.

Ik wil de abonnementsprijs dus zo laag mogelijk houden.

Wat ik daarmee bedoel is dat je bij de concurrent de door mij genoemde zenders in HD ziet,en voor hetzelfde abonnementsgeld CD die zenders in SD aanbiedt. aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik sluit me aan bij Gerard. Ik had twee kaartjes bij CD, met familie hd. Nu betaal ik minder en heb er alle HBO kanalen bij in HD en HBO on demand en nog wat kanalen wel in HD die bij CD nog niet in HD beschikbaar zijn. Dus meer HD voor minder per maand. Ik kan alleen opnemen in de cloud, maar dat heeft dan weer als voordeel dat als een programma al is begonnen en je wilt het alsnog opnemen dat dat dan ook gewoon kan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze gehele discussie ( 718 berichten ), kan je herleiden tot 1 punt en dat is dat de opzeggingen alleen te maken hebben met de prijs van het abonnement, alle andere redenen die er worden vermeld zijn alleen drogredenen om dat ene punt te verdoezelen. Het is ieders volste recht om te veranderen en dat heb ik in het verleden ook al gedaan bij een andere provider, maar ik heb toen direct gezegd omdat het te duur was. Ik kan natuurlijk niet spreken voor mijn Nederlandse collega's omdat bij jullie het aanbod op deze markt stukken aantrekkelijker is dan de Belgische markt, maar ik zeg het nogmaals alleen geld is de belangrijkste reden van de vele opzeggingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...