Ga naar inhoud


HD Zenderlijst Canal digitaal


di-on-air

Aanbevolen berichten

Al ruim een tijdje geen geluid op de Duitse publieke radiozenders.

Astra 1  11053H   22000  2/3

 

Kanaal

742-749 BR 

750-754 HR

757-763 MDR

764-772 NDR (+806 & 807)

773-775 Radio Bremen

776-781 RBB

782-791 SR/SWR

792-801 WDR

 

 

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lees dit eens door.

Iets met in AAC-HE uitgezonden.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh sorry, heb dit compleet niet meegekregen. 

Is dus al 1,5 jaar zo 🙈.

Maar ik snap er verders geen barst van wat AAC-HE is 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

AAC-HE is een codec.

Dat is een coderingsnorm welke het geluid comprimeert waardoor het minder ruimte in een transportstream inneemt, zonder hoorbaar kwaliteitsverlies.

 

Uitleg, klik

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

AAC-HE is een codec.

Dat is een coderingsnorm welke het geluid comprimeert waardoor het minder ruimte in een transportstream inneemt, zonder hoorbaar kwaliteitsverlies.

 

Uitleg, klik

Ok bedankt,  weer wat geleerd. 

Ik begrijp dat de Canal Digitaal ontvangers daar dus niet geschikt voor zijn (bijv MZ 101)?

Bij mijn (ouwe) CI kaart doen de Duitse radiozenders het wel.

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hieronder de ervaring van @satmenneke

 

Het ligt idd met wat voor apparatuur je deze DE radiozenders wilt ontvangen. 

 

Een oude Pace DSR7141 geeft geen problemen. Een jongere (maar ook oude M7 SAT801) , een SAB maar ook een CD MZ101 ontvanger laat geen radiozenders horen. 

 

De nieuwere CD MZ102 versies en linux boxen geven bij mij ook geen probleem met ontvangst. 

aangepast door satmenneke

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zie dat er 2 weken geleden een nieuwe technische Canal Digitaal zenderlijst is gepubliceerd van 27-10-2023, zie: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijsten/20230925-technische-zenderlijst-satelliet.pdf

Zender Fox op positie 11 veranderd in Star.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, el renegade zei:

Net weer een bericht gekregen dat mijn samsung tv een nieuwe zenderlijst heeft ingeladen.

Als ik een beetje snel scroll zie ik op 212 red adventure, 213 serien+, 232 tvri

Deze zijn mij nog niet opgevallen, misschien nieuw?

red adventure en serien+ zijn nieuwe duitse zenders gestart per 1 november 2023 ( 12.699 v 23.500 dvbs-2 )

als het goed is moet je ook de nieuwe duitse zender deluxe lounge nu in de lijst hebben staan ook gestart per 1 november

tvri is een zender uit indonesia gestart op 26 april 2023 ( 11.229 v 22.000 dvbs-2 )

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Indonesische zender tvri stond al in de zenderlijst pdf van 22-09-2023.
De zender Deluxe Lounge zit nu op positie 225 bij de zenders Deluxe Flashback op positie 219, Deluxe Dance by Kontor op positie 220, Deluxe Rock op positie 221 en Deluxe Rap op positie 222. Nu zitten we wel in een hele luxe positie.:D

Red Adventure op positie 212 en, Serien+ op positie 213 zijn inderdaad nieuwe zenders die nog niet in de laatste zenderlijst pdf staan alsmede de zender Deluxe Lounge.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een nieuwe zender

Check kanaal 22*. Hier vind
je vanaf vandaag CANAL+ Action. Op deze nieuwe zender kijk je 24/7 het beste van CANAL+.

Bij CANAL+ Action vind je geweldige films en series in diverse genres: misdaad, sport, actie en drama.

*Hierdoor verschuiven andere zenders. Het nieuwe zenderoverzicht vind je https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-satelliet/
De zender CBS Reality Channel verdwijnt uit je zenderpakket.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

36 minuten geleden, de vrije fries zei:

Een nieuwe zender

Check kanaal 22*. Hier vind
je vanaf vandaag CANAL+ Action. Op deze nieuwe zender kijk je 24/7 het beste van CANAL+.

Bij CANAL+ Action vind je geweldige films en series in diverse genres: misdaad, sport, actie en drama.

*Hierdoor verschuiven andere zenders. Het nieuwe zenderoverzicht vind je https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-satelliet/
De zender CBS Reality Channel verdwijnt uit je zenderpakket.

 

Canal+ Action is middels mappen van de 1817:00006A op te krijgen op de seca kaart. 

 

CBS reality zit niet in het CDS zenderpakket....

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Crime+Investigation toegevoegd op kanaal 45.

Impuls en CD Info en Nieuws zijn 1 plek naar voren geschoven (44 en 43).

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...