Ga naar inhoud


HD Zenderlijst Canal digitaal


di-on-air

Aanbevolen berichten

Naast BBC One en Two (301 & 302) kun je op de Red Button kanalen (480-486) ongecodeerd live naar het tennis tournooi van Wimbledon kijken.

 

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • 7 maanden later...

Op RT HD (91 en 384) en RT HD Français (197) is het beeld uitgeschakeld. 

 

Enkele toegevoegde zenders:

158 Bild live TV

211 Lilo TV

223 Schlager Deluxe

281 Sachsen Eins

325 BBC Three (20-5)

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Sinds afgelopen maandag zijn de BBC Red Button kanalen (480-486) weer beschikbaar voor het tennis tournooi van Wimbledon. 

  • Bedankt 1

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sunlite Radio toegevoegd op kanaal 718

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat er op positie 45 van de Canal Digitaal zenderlijst een nieuwe zender is bijgekomen "Inplus". Weet iemand daar meer van? Helaas is de huidige Canal Digitaal zenderlijst pdf al bijna een jaar oud. Op het infokanaal van Canal Digitaal is er ook niets over te lezen. Ze zitten daar flink te slapen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inplus = Insight TV 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen een naamswijziging, de UHD versie heet nu InUltra en de HD versie InPlus.

 

Maar volgens mij kijkt er 'geen hond' naar die zenders, daar gaat een naamswijziging niks aan veranderen. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij een raadsel waarom RTL Z niet gewoon in HD wordt doorgegeven. Al jaren zie ik deze goede nieuwszender in belabberde SD kwaliteit.

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Donkeyman zei:

goede nieuwszender

 

Ehm serieus?  Die zender is een continue herhaling van het RTL nieuws, 90% is niet eens live. 

 

Het RTL-Z dag programma kan net zo goed terug naar RTL 7 en die paar docu's die telkens op herhaling staan ook, dan kan de hele zender weg. Als ze dat dan ook meteen met RTL telekids en RTL crime doen. Dan houden ze alleen RTL lounge over, kunnen ze die opnieuw indelen en dat is meer dan genoeg gezien het aantal nieuwe programma's op de RTL hoofd kanalen enorm is terug geschroefd de laatste jaren.  Mja ze vangen geld per klant van de TV providers. Die moeten durven zeggen, als de inhoud van het thema kanaal waardeloos is nemen wij die niet meer af. 

 

Natuurlijk ben ik met je eens dat alles wat in HD kan ook in HD moet doorgegeven worden, maar RTL-Z is niet bepaald mijn eerste keus. Beter SBS9, Fox, Comedy central, Paramount, Film1 zenders, Ziggo sport, 24 Kitchen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem bij mij is meer dat ik door mijn leeftijd zo'n beetje alles heb gezien én (nog) een uitstekend geheugen bezit waardoor ik alles als herhaling ervaar en daardoor bijna geen NL TV kijk. Van mij zou het terug mogen naar NPO 1,2,3 en de rest weggooien... Kijk nu meestal naar docu's of oude krimi's die ik leuk vind. Meestal Duits of Oostenrijk... Maar ieder zo zijn/haar ding..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

 

Ehm serieus?  Die zender is een continue herhaling van het RTL nieuws, 90% is niet eens live. 

 

Het RTL-Z dag programma kan net zo goed terug naar RTL 7 en die paar docu's die telkens op herhaling staan ook, dan kan de hele zender weg. Als ze dat dan ook meteen met RTL telekids en RTL crime doen. Dan houden ze alleen RTL lounge over, kunnen ze die opnieuw indelen en dat is meer dan genoeg gezien het aantal nieuwe programma's op de RTL hoofd kanalen enorm is terug geschroefd de laatste jaren.  Mja ze vangen geld per klant van de TV providers. Die moeten durven zeggen, als de inhoud van het thema kanaal waardeloos is nemen wij die niet meer af. 

 

Natuurlijk ben ik met je eens dat alles wat in HD kan ook in HD moet doorgegeven worden, maar RTL-Z is niet bepaald mijn eerste keus. Beter SBS9, Fox, Comedy central, Paramount, Film1 zenders, Ziggo sport, 24 Kitchen.  

Op het moment dat ik  RTL Z inschakel, kom ik vrijwel altijd in een nieuwsbulletin terecht en dat wil ik graag. Het lijkt me zo prettig om dan ook normale HD kwaliteit te krijgen, kleine moeite lijkt me.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

RTL stelde in 2015 nogal wat eisen aan providers om RTL-Z door te mogen geven.

Zo diende de provider RTL-Z te programmeren op positie 11 van de zenderlijst.

Een andere positie op die lijst betekende een hogere doorgifte vergoeding.

Verder diende de zender opgenomen te worden in het basis pakket, hetgeen deze zender nog eens duurder maakte voor de provider.

 

De SD kwaliteit zal mede ingegeven zijn met de hoge prijs die wij als abonnees betalen, HD maakt deze zender nog duurder.

 

De kijkdichtheid van RTL-Z bedraagt meestal rond de 0 tot 0,2% van alle kijkers, je moet dan denken aan tussen de 2.000 en 6.000 kijkers.

De documentaires trekken iets meer kijkers in absolute aantallen, tussen de 14.000 en 35.000 kijkers, maar dan is het marktaandeel nog steeds 0,2%

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...